Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

langzame vpn verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • langzame vpn verbinding

    ik draai hier een vpn verbinding van expressvpn daarbij haal ik een snelheid van 68 mb van de 100 mb die ik normaal heb.
    Nu is sinds vandaag mijn internetsnelheid verhoogd van 100mb naar 150mb van zeelandnet.
    Als ik nu een speedtest doe dan zie ik dat ik nog steeds 68 mb heb via vpn terwijl mijn snelheid 50% verhoogd is dus naar 150mb
    Heb de cisco 3940 modem van zeelandnet en denk dat die de vpm misschien tegenhoud.
    Heeft iemand hier misschien ervaring mee of een eventuele oplossing?

  • #2

    Reageer


    • #3
      Bij mij is het vannacht omgezet van premium naar super, de uploadsnelheid is 15 Mbps maar de bij het abonnement horende downloadsnelheid van 400 Mbps haal ik bij lange na niet. 88 Mbps haal ik, dat is niets veranderd ten opzicht van het vorige abonnement........

      Reageer


      • #4
        Hoi Ixxie,

        Wat voor modem heb je staan?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Sheena
          Hoi Ixxie,

          Wat voor modem heb je staan?
          Cisco EPC3925

          Reageer


          • #6
            Wil je mij je relatienummer sturen? Die kan namelijk de snelheid van 400 Mbps niet halen :8

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Sheena
              Wil je mij je relatienummer sturen? Die kan namelijk de snelheid van 400 Mbps niet halen :8
              Ik heb in een privebericht mijn relatienummer gestuurd.

              Ik wil nog wel even kwijt dat ik het uiterst vreemd vind dat als ik op 1 juni mijn abonnement omzet en als dit op 2 juli gebeurd dat er in de maand die er tussen zit niet voor gezorgd is dat ik een geschikt modem heb ontvangen.
              Ik neem aan dat de verhoging van de kosten voor het duurdere abonnement ook pas ingaan op het moment dat ik een geschikt modem heb en daadwerkelijk gebruik kan maken van dat abonnement.

              Reageer


              • #8
                Vind ik ook erg vreemd, dus daar heb ik sowieso al feedback over ingediend voor je. Mijn excuses voor het ongemak in ieder geval!

                Reageer


                • #9
                  hallo,

                  ik heb inderdaad de bevestiging mail gehad dat me abonnement is omgezet.
                  Als ik zonder vpn draai dan haal ik wel me 150mb maar als ik via vpn draai dan haal ik maar 68mb
                  en dat haalde ik ook al met me oude abonnement van 100mb.
                  Dus er is iets wat me snelheid beperkt alleen kom er niet precies achter wat.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ixxie
                    Bij mij is het vannacht omgezet van premium naar super, de uploadsnelheid is 15 Mbps maar de bij het abonnement horende downloadsnelheid van 400 Mbps haal ik bij lange na niet. 88 Mbps haal ik, dat is niets veranderd ten opzicht van het vorige abonnement........
                    Zit er wel een gigabit netwerkaart in je pc/laptop? Anders zul je nooit boven de 100 Mbit komen namelijk.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door mmertens
                      hallo,

                      ik heb inderdaad de bevestiging mail gehad dat me abonnement is omgezet.
                      Als ik zonder vpn draai dan haal ik wel me 150mb maar als ik via vpn draai dan haal ik maar 68mb
                      en dat haalde ik ook al met me oude abonnement van 100mb.
                      Dus er is iets wat me snelheid beperkt alleen kom er niet precies achter wat.
                      Je vpn beperkt de snelheid. Een vpn is nl een beveiligde verbinding en die beveiliging kost processor kracht. Deze processor kracht haalt je snelheid omlaag. Ik weet niet of dit een software matige vpn is, of een aparte vpn router. Als het een aparte router is zou je naar een nieuwe kunnen uitkijken en testen of deze de hogere snelheid wel kan benutten.

                      Reageer


                      • #12
                        Zit er wel een gigabit netwerkaart in je pc/laptop? Anders zul je nooit boven de 100 Mbit komen namelijk.
                        Ja die zit er in, maar zoals Sheena al schreef is het modem van Zeelandnet wat ik in gebruik heb niet geschikt voor deze snelheid.:? Een wel geschikt modem zou verstuurd worden....

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ixxie
                          Zit er wel een gigabit netwerkaart in je pc/laptop? Anders zul je nooit boven de 100 Mbit komen namelijk.
                          Ja die zit er in, maar zoals Sheena al schreef is het modem van Zeelandnet wat ik in gebruik heb niet geschikt voor deze snelheid.:? Een wel geschikt modem zou verstuurd worden....

                          Yep, had ik overheen gelezen.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door hoeiendag
                            Oorspronkelijk gepost door mmertens
                            hallo,

                            ik heb inderdaad de bevestiging mail gehad dat me abonnement is omgezet.
                            Als ik zonder vpn draai dan haal ik wel me 150mb maar als ik via vpn draai dan haal ik maar 68mb
                            en dat haalde ik ook al met me oude abonnement van 100mb.
                            Dus er is iets wat me snelheid beperkt alleen kom er niet precies achter wat.
                            Je vpn beperkt de snelheid. Een vpn is nl een beveiligde verbinding en die beveiliging kost processor kracht. Deze processor kracht haalt je snelheid omlaag. Ik weet niet of dit een software matige vpn is, of een aparte vpn router. Als het een aparte router is zou je naar een nieuwe kunnen uitkijken en testen of deze de hogere snelheid wel kan benutten.
                            ok ik snap dat vpn me snelheid wat beperkt maar aangezien mijn zeelandnet snelheid omhoog is gegaan zou je toch verwachten dat mijn vpn snelheid wel iets omhoog zou moeten gaan.
                            Maar die is nog precies het zelfde als toen met mijn oude zeelandnet snelheid.
                            dat vind ik dan ook apart.

                            Reageer


                            • #15
                              Dat is niet apart want je vpn router kan niet sneller dan de 68Mb/s. Hij kon dus ook al je vorige verbinding niet volledig benutten. Het enige wat helpt is een snellere vpn router. Of je moet in de verbinding in kunnen stellen dat alleen het verkeer wat voor je werk bestemd is via de vpn loopt en dat het overige verkeer rechtstreeks naar Zeelandnet. Technisch geen probleem, maar het kan zijn dat dan je werk applicaties niet goed meer werken. Dat moet je aan systeembeheer vragen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X