Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door Jos
    De resultaten lopen nu zo uiteen dat ik me afvraag wie daar iets mee kan..
    ja, de ene test-site is de andere niet.
    maar het feit dat oudere apparatuur grote problemen heeft met IPv6, dat staat toch wel vast, lijkt me.
    want 5 Mb/s via een utp-kabel is toch wel heel erg.

    Reageer


    • #47
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      ja, de ene test-site is de andere niet.
      maar het feit dat oudere apparatuur grote problemen heeft met IPv6, dat staat toch wel vast, lijkt me.
      want 5 Mb/s via een utp-kabel is toch wel heel erg.
      Hier vind ik het erg, dat een laptop die vorige week nog 60MB haalde, nu maar 5 MB haalt, terwijl ik 150MB hoor te halen, en ik neem aan zowel met IPv4, als met IPv6.
      Nu zal die oude laptop nooit sneller kunnen dan 60MB, maar dan wil ik dat wel halen!!!!

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        Oorspronkelijk gepost door r0n
        Getest met oudere laptop:
        Zowel IPv6 als IPv4 geven nu 3MB (=2%), dit mag niet !
        nee, dit kan echt niet.
        hiermee krijgt iedereen met een ouder PCtje/Laptop gigantische problemen.

        dat de snelheid bij PC's/Laptops van enkele jaren oud een beetje terug gaat, lijkt me niet zo'n probleem. de meeste mensen zullen dit niet eens merken.

        ik ben benieuwd hoe Zeelandnet hierop gaat reageren.
        wellicht is het een idee, om dual-stack via PIP instelbaar te maken.
        Jort kom d'r es in
        Bedankt heren. Dit soort zaken willen we graag weten en zo snel mogelijk oplossen.
        Ik kom er deze week even op terug.

        Groeten Jort.

        P.s. heeft iedereen goede paasdagen gehad?

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door Jort
          P.s. heeft iedereen goede paasdagen gehad?
          Gewoon een langer weekend, er is geen geld meer over, voor leuke dingen.
          v.w.b. de traagheid, die is zondag ochtend bij mij verbeterd.
          Zie ook het aparte onderwerp, dat ik hier voor heb gemaakt.

          Reageer


          • #50
            Ik heb het gezien Ron, waarvoor mijn dank.

            Ik durf er mijn vinger nog niet op te leggen. Maar de constateringen van de testers lijken unaniem. Inmiddels zijn er al wat e-mails over en weer gegaan vandaag. Ik hoop zo snel mogelijk met een mooie oplossing/verbetering te komen.

            Mvg Jort

            Reageer


            • #51
              Zojuist even een verse installatie gedaan (zekerheid voor alles).
              Mijn printer (HP B110) wilde niet gevonden worden, deze zal niet IPv6 ondersteunen (vrees ik).
              Pas na het opgeven van het IPv4 adres met de hand, werd deze gevonden.
              Mogelijk is dit een tip voor anderen..........

              Reageer


              • #52
                Goed punt Ron.

                Zal tijdens de lancering van IPv6 zeker worden meegenomen.
                Een hoop van onze klanten zullen zich niet realiseren dat randapparatuur mogelijk niet meer in verbinding met de rest van het netwerk staat.

                Aan ons de schone taak om dit te melden!

                Reageer


                • #53
                  Inderdaad Jort;
                  Gelukkig werkt de slimme thermostaat van Delta wel.
                  De vraag is alleen, werkt deze ook bij een nieuwe installatie, in een IPv6 omgeving?

                  Reageer


                  • #54
                    Iemand nog iets te melden over IPv6?, we zijn inmiddels al een week verder

                    Weet iemand trouwens nog iets te testen los van de snelheid en oudere (wifi) netwerkadapters?

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door Niggo
                      Iemand nog iets te melden over IPv6?, we zijn inmiddels al een week verder

                      Weet iemand trouwens nog iets te testen los van de snelheid en oudere (wifi) netwerkadapters?
                      het wachten is op antwoord van Zeelandnet, met name als het gaat om de problemen met oudere pc's/laptops.
                      het is wel duidelijk dat daar een probleem zit.

                      iets anders om te testen zou ik niet weten.

                      Reageer


                      • #56
                        Ik heb sinds een of twee weken een probleem met mijn wifi en IPv6. Sommige bestemmingen zijn niet meer bereikbaar, met name Google op Android telefoons. Hierdoor kunnen er geen updates meer gedownload worden in de Play Store, komen er geen push (GCM) notificaties meer binnen en gaat de accu een stuk sneller leeg.

                        Mijn modem staat in bridge mode, dat werkte maandenlang tot tevredenheid. Of de wijziging die voor routed mode is gedaan voor deze problemen kan zorgen weet ik natuurlijk niet.
                        Als ik IPv6 op mijn router uitzet dan lijkt alles weer te functioneren maar dat is natuurlijk een beetje jammer.

                        Reageer


                        • #57
                          Hier lijkt alles nog steeds prima te werken via IPv6, ik heb bijv. geen last van sites die niet willen openen.
                          Ook de snelheid is gewoon goed, maar ik ben dan ook niet te hele tijd speedtests en dergelijke aan het uitvoeren, heb wel wat beters te doen

                          Voorheen met m'n EPC3212 en eigen router met OpenWRT firmware werkte IPv6 ook al een aantal jaar prima, het lijkt op dit moment bijna exact hetzelfde te werken als voorheen dus ik ben wel tevreden

                          Reageer


                          • #58

                            Reageer


                            • #59
                              GHz -> GB? Snelheid word gemeten in MB/s (megabytes) of Mb/s (Megabits). Niet in hertz

                              Overigens heeft android een 'redelijk' slechte implementatie van IPv6
                              http://android.stackexchange.com/que...pport-for-ipv6

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door sloeberGJ
                                GHz -> GB? Snelheid word gemeten in MB/s (megabytes) of Mb/s (Megabits). Niet in hertz

                                Overigens heeft android een 'redelijk' slechte implementatie van IPv6
                                http://android.stackexchange.com/que...pport-for-ipv6
                                Slip of het toetsenbord :8, kon het niet meer wijzigen. Meting is onder windows10.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X