Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Via http://speedtest6.ziggo.nl (IPv6) 80MB.
    Via https://www.ziggo.nl/speedtest (IPv4) 150MB.
    Via http://www.speedtest.net/nl/ (IPv4 naar Zeelandnet) 150MB
    Via http://speedtest.zeelandnet.nl/ (IPv6 doet het hier) 100MB.

    Mijn conclusie is, dat IPv6 trager is, maar waar de oorzaak ligt weet ik (nog) niet, mogelijk is het de laptop......
    Mijn andere laptops ondersteunen de snelle standaarden niet, maar toch ga ik kijken, of het daar ook verschil maakt.

    Reageer


    • #32
      de verschillen die ik zie worden kleiner, als ik IPv6 van de netwerkkaart instel op link-local.
      dat zou kunnen betekenen dat de netwerkkaart moeite heeft het gelijktijdig werken met IPv4 en IPv6.

      Reageer


      • #33
        Met een oudere laptop kom ik niet boven de 5MB, een regelrechte ramp.
        Toen ik nog alleen IPv4 had, haalde ik 60MB (oude standaarden).
        Maar ........ we testen vrolijk verder :-)
        Edit:
        Nu weer met de nieuwe klaptop:
        Toch maar eens naar bed gaan.........
        Alleen met IPv6 op local, haal ik soms 150MB, meestal 100MB.
        Nu heb ik wel alles via Wifi getest, maar daar haalde ik altijd 150MB.
        Morgen voor iemand een computer kopen, misschien gelijk even kijken voor een langere (> 5m) utp kabel

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door r0n
          Met een oudere laptop kom ik niet boven de 5MB, een regelrechte ramp.
          ik denk dat we hier een groot probleem hebben !!!

          voorheen haalde ik met m'n normale laptop, zowel bedraad als draadloos snaar strak 98/9 Mb/s. nu is dat met wisselende snelheden 70-100 / 8-9 Mb/s.

          vanmorgen even m'n oude laptop - uit 2007 - opgestart en dat duurt even.
          het gaat om een HP/Compaq NC6120 en die heeft een gigabit ethernet poort (ledje is groen).
          rechtstreeks met een kabel aangesloten op het modem.
          en de snelheid is: 4 Mb/s, wat ik ook draadloos haal.
          wat de snelheid voordien was, weet ik niet en kan ik ook niet testen.

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door sloeberGJ
            Ik haal wel gewoon altijd de 400 mbps, of in iedergeval wat ik voor het aanzetten van ipv6 ook had. Misschien ligt het aan jullie netwerkkaart?
            ja, dat kan heel goed de netwerkkaart zijn.
            wat wel op valt, is dat de gemeten snelheid niet meer constant is, maar wisselend.

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              ik denk dat we hier een groot probleem hebben !!!
              Mijn probleem is groter, de (oude) laptop heeft het begeven, mogelijk dat de problemen van gisteren een voorbode hiervan waren.
              Het was een 2GHz AMD-64 met 4GB RAM, zonde............
              Mijn nieuwe laptop is iets beter, 3.5GHz I7 met 16GB RAM, 256GB SSD en 1TB HD
              Nu ben ik ook met een oudere HP laptop aan het testen en ik ontdek, het volgende:
              Staat IPv6 op Alleen Link-Local, dan heb ik 100%,
              staat deze op negeren, automatisch, of iets anders, dan heb ik maar 66% (upload gaat wel goed).
              Op de nieuwe laptop is het 150MB, of 100MB.
              Op de oude HP is het 60MB, of 40MB.
              Omdat ik alles via Wifi test, heb ik het vermoeden, dat IPv6 meer data verkeer genereert.

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door r0n
                Staat IPv6 op Alleen Link-Local,
                ik heb op m'n oude laptop niet gekeken, of ik dat kan instellen heb ik niet naar gekeken.
                er staat Windows XP Pro SP3 op.

                edit: zojuist weer even een aantal keren getest.
                maar de resultaten zijn zoals eerder gezegd, niet meer strak 98%, maar wisselend.
                [img]bd6d39c3-a707-4b28-85bb-30d0b81840de.jpg[/img]

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  waar doe je die instelling ??
                  Niet in Windows, maar in Linux, bij verbindingen bewerken.
                  Voor de volledigheid, alle snelheden heb ik getest op speedtest.zeelandnet.nl en ik heb zo mijn twijfels over de juistheid met IPv6
                  Hier heb ik nog restanten van Windows-7, daar ga ik nu even mee testen, of het vergelijkbaar is.

                  Reageer


                  • #39
                    Ik merk hier vooralsnog geen snelheidsverschillen tussen IPv4 & IPv6, het lijkt net zo goed te werken als met m'n EPC3212 en eigen router waarop ik ook al jaren IPv6 dual stack had draaien

                    Het zou goed kunnen dat oudere apparatuur & software minder goed overweg kan met IPv6, maar hier met Windows 10 en meerdere smartphones die Android 6 of 5.1 draaien werkt het allemaal prima

                    Ook downloaden vanaf de gratis IPv6 only nieuwsgroepen @ newszilla.ipv6.xs4all.nl werkt goed, de snelheid hiervan wordt wel beperkt door XS4ALL op ongeveer ~12Mbit, maar is altijd handig als extra nieuwsserver naast Highwinds

                    Reageer


                    • #40
                      Even (weer) een test gedaan, maar nu met de speedtest van Ziggo
                      Op de moderne laptop en Linux:
                      Test IPv6 100MB (=66%), test IPv4 150MB (=100%).
                      Dezelfde laptop, nu met Windows-7:
                      Test IPv6 75MB (=50%), test IPv4 150MB (=100%)
                      Getest met oudere laptop:
                      Zowel IPv6 als IPv4 geven nu 3MB (=2%), dit mag niet !

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door r0n
                        Getest met oudere laptop:
                        Zowel IPv6 als IPv4 geven nu 3MB (=2%), dit mag niet !
                        nee, dit kan echt niet.
                        hiermee krijgt iedereen met een ouder PCtje/Laptop gigantische problemen.

                        dat de snelheid bij PC's/Laptops van enkele jaren oud een beetje terug gaat, lijkt me niet zo'n probleem. de meeste mensen zullen dit niet eens merken.

                        ik ben benieuwd hoe Zeelandnet hierop gaat reageren.
                        wellicht is het een idee, om dual-stack via PIP instelbaar te maken.
                        Jort kom d'r es in

                        Reageer


                        • #42
                          Zojuist nog wat snelheidstestjes gedaan.
                          Wat opvalt is dat ik bekabeld en getest via de Zeelandnetsite, na de snelheidsverhoging steeds een downloadsnelheid van 150/151Mbps haalde. Via IPv6 is dat steeds 149Mbps. Scheelt weliswaar nauwelijks, maar normaal iets boven 150Mbps en nu steeds net onder 150Mbps.
                          Draadloos (via 5Mghz) zijn de verschillen opvallender:
                          Via de Zeelandnetsite/test meet ik een aantal testjes uploads van 90-75-79-80Mbps
                          Via de site ipv6-test.com meet ik via IPv4: 127-59-45-36Mbps en via IPv6: 25-18-24-20Mbps
                          Op een oudere laptop via 2.4Mghz geven zowel de Zeelandnetsite (IPv6) en de IPv6 site via IPv4 een downloadsnelheid van ong. 30, terwijl de IPv6 site via IPv6 telkens rond de 10Mbps zit!

                          De tests zijn om en om via beide sites gedaan, kort na elkaar. Ik betwijfel ten sterkste de betrouwbaarheid van de metingen. Als we op basis van snelheidsmetingen iets over verschillen in snelheid tussen IPv4 en IPv6 willen concluderen, zal dat denk ik via een uniforme en betrouwbare meting moeten gebeuren. De resultaten lopen nu zo uiteen dat ik me afvraag wie daar iets mee kan..

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door r0n
                            Even (weer) een test gedaan, maar nu met de speedtest van Ziggo
                            Op de moderne laptop en Linux:
                            Test IPv6 100MB (=66%), test IPv4 150MB (=100%).
                            Dezelfde laptop, nu met Windows-7:
                            Test IPv6 75MB (=50%), test IPv4 150MB (=100%)
                            Getest met oudere laptop:
                            Zowel IPv6 als IPv4 geven nu 3MB (=2%), dit mag niet !
                            Probeer dit eens op een Linux bak: wget -O /dev/null http://speedtest.tele2.net/10GB.zip

                            Daarnaast zijn niet alle speedtests altijd even betrouwbaar, probeer eens een testfile via XS4ALL (is ook een IPv6 server)
                            http://download.xs4all.nl/test/1GB.bin of http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin

                            Reageer


                            • #44
                              IPv6
                              [img]eaad0468-71c1-4668-8eea-497254fea126.jpg[/img]
                              IPv4
                              [img]7605d7b7-789b-46a0-a704-9ce4348f03bb.jpg[/img]

                              Reageer


                              • #45
                                Op de oudere laptop even met Windows-7 zitten hutten, maar het blijft 3MB max, ook met Windows dus.
                                DE opdracht wget -O /dev/null http://speedtest.tele2.net/10GB.zip wil er 2 uur overdoen, maar de verbinding reset zichzelf steeds.
                                De download van XS4ALL gaat met 4MB/sec op de nieuwe laptop.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X