Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    Ik bedoelde de Ookla-test via de site van Zeelandnet, aangezien die resultaten ook door Zeelandnet kunnen worden ingezien. Maar ik heb daarnet niet goed gekeken denk ik, want die test loopt ook via IPv6, zie ik nu. Alleen heb je daar niet een vergelijking met de snelheid via IPv4. Daar is die link van jou weer wel handig voor :8

    Reageer


    • #17
      Merk verder performance verbeteringen op onder andere Facebook, Google en Youtube.

      Facebookpagina laadt in zijn totaliteit 977ms vs 1699ms (ipv4)

      Schijnbaar zijn er minder hops nodig tussen netwerkinfrastructuren waardoor latency naar beneden gaat en requesten sneller uitgevoerd kunnen worden.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Niggo
        Schijnbaar zijn er minder hops nodig tussen netwerkinfrastructuren waardoor latency naar beneden gaat en requesten sneller uitgevoerd kunnen worden.
        maar waar haal je nou weer een programma vandaan, waarmee we dat kunnen testen ??

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          maar waar haal je nou weer een programma vandaan, waarmee we dat kunnen testen ??
          Ik gebruik de console tool (Ctrl, shift, i) van Chrome, onder het tabje network kun je de resources, requesten en content load of Dcom load vinden (tijd om volledige pagina te laden).

          Hierna heb ik een paar keer geswitched tussen IPv4 en IPv6.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Niggo
            Merk verder performance verbeteringen op onder andere Facebook, Google en Youtube.

            Facebookpagina laadt in zijn totaliteit 977ms vs 1699ms (ipv4)

            Schijnbaar zijn er minder hops nodig tussen netwerkinfrastructuren waardoor latency naar beneden gaat en requesten sneller uitgevoerd kunnen worden.
            Zie ook Facebook News Feeds Load 20-40% Faster Over IPv6, Facebook en andere grote websites laden inderdaad sneller over ipv6.

            Reageer


            • #21
              Ikzelf haal geen noemenswaardige verschillen tussen IPv4 en IPv6 (modem in bridge). Wel valt het me op dat er geen reverse DNS record is. Is denk ik al eerder gemeld. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je reverse records via de PiP kon instellen

              Zie ook http://ipv6-test.com/

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Deuntje

                Zie ook Facebook News Feeds Load 20-40% Faster Over IPv6, Facebook en andere grote websites laden inderdaad sneller over ipv6.
                Heb je het mooie ipv6-adres gezien van Facebook?

                Reageer


                • #23
                  Zo, ik zit nu ook bij de club, alleen is mijn internet trager geworden.
                  De 150MB is nu stabiel 100MB geworden, de upload is wel 15MB gebleven.
                  Misschien een instelling van het modem, straks even kijken...........

                  Edit: Het modem staat goed, dus daar zit het niet in (denk ik).
                  Mijn webserver werkt ook goed, omdat het IPv4 adres nog werkt.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door r0n
                    Zo, ik zit nu ook bij de club, alleen is mijn internet trager geworden.
                    De 150MB is nu stabiel 100MB geworden, de upload is wel 15MB gebleven.
                    Misschien een instelling van het modem, straks even kijken............
                    Heb je het ook als je IPv6 uitschakeld ?, ik heb gelukkig 40/4 op zowel IPv4 als 6.

                    Reageer


                    • #25
                      lagere snelheden heb ik ook zo af en toe, dus niet constant.
                      door IPv6 op m'n laptop uit te schakelen wordt de snelheid weer wat hoger.
                      ook maakt het verschil met welke speedtest je test.

                      voorheen had ik strak 98 / 9,8 Mb/s
                      nu varieert de download tussen 70 en 100 Mb/s

                      Reageer


                      • #26
                        Beste testers,

                        Leuk om te lezen dat jullie zo druk aan het testen zijn.
                        Voor ons een hele goede drijfveer om jullie ook in de toekomst te betrekken bij dergelijke tests.

                        De issue dat de speedtestpagina geen IPv6-verbindingen ondersteunt wordt zo snel mogelijk opgelost.

                        Met vriendelijke groeten,

                        Jort

                        Reageer


                        • #27
                          Ik haal wel gewoon altijd de 400 mbps, of in iedergeval wat ik voor het aanzetten van ipv6 ook had. Misschien ligt het aan jullie netwerkkaart?

                          Reageer


                          • #28
                            Wanneer ik IPv6 uitschakel, dan haal ik wel de 150MB.
                            Mogelijk dat Jort de vinger op de ze plek heeft, want inderdaad staat op de speedtest pagina het IPv4 adres.
                            De instellingen die bij mij goed werken op de laptop:
                            Automatisch verbinden met dit netwerk, wanneer het beschikbaar is.
                            Alle gebruikers kunnen verbinding maken met dit netwerk.

                            Modus:
                            MTU: Automatisch
                            IPv4 Automatisch (DHCP)
                            IPv6 Automatisch
                            Privacy Ingeschakeld

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door r0n
                              Wanneer ik IPv6 uitschakel, dan haal ik wel de 150MB.
                              Mogelijk dat Jort de vinger op de ze plek heeft, want inderdaad staat op de speedtest pagina het IPv4 adres.
                              De instellingen die bij mij goed werken op de laptop:
                              Automatisch verbinden met dit netwerk, wanneer het beschikbaar is.
                              Alle gebruikers kunnen verbinding maken met dit netwerk.

                              Modus:
                              MTU: Automatisch
                              IPv4 Automatisch (DHCP)
                              IPv6 Automatisch
                              Privacy Ingeschakeld
                              Ik zie op de speedtestpagina (van Zeelandnet) IPv6 staan en meet (bekabeld) 149-150Mbps.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Jort
                                De issue dat de speedtestpagina geen IPv6-verbindingen ondersteunt wordt zo snel mogelijk opgelost.
                                dat was wel heel snel

                                enig idee wanneer het forum zelf ook een IPv6 adres krijgt ??

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X