Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Eigen modem | Glasvezel modems

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Er bestaat een Zakelijk Pro abonnement dat voor € 159 (ex BTW) Bridge mode aanbied

    https://www.delta.nl/zakelijk/zakelijk-pro/

    Ik zie dat het op enkele plaatsen in Goes beschikbaar is maar lang niet overal, dus valt vooralsnog een beetje tegen.
    In Koudekerke is het ook niet beschikbaar, maar in Middelburg dan weer wel. Vind het maar vreemd.

    Iemand enig idee, welk merk/type dat bridged modem je krijgt (koopt) bij dit abonnement?

    Reageer


    • #62
      Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht

      In Koudekerke is het ook niet beschikbaar, maar in Middelburg dan weer wel. Vind het maar vreemd.

      Iemand enig idee, welk merk/type dat bridged modem je krijgt (koopt) bij dit abonnement?
      Volgens mij de Nokia XS-010X-Q maar die moet je wel apart erbij kopen.

      Daar zit waarschijnlijk dan ook het verdienmodel waarom particulieren die niet krijgen.
      Laatst bewerkt door driepinter; 15 Mar 2023, 08:44.

      Reageer


      • #63
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

        Volgens mij de Nokia XS-010X-Q maar die moet je wel apart erbij kopen.

        Daar zit waarschijnlijk dan ook het verdienmodel waarom particulieren die niet krijgen.

        U denkt het, ik hoop het.
        Maar ik zou het graag willen weten...

        Voor € 159,- wil ik dit modem ook wel. En afgaande op de uitgebreidde topics hier en op tweakers.net denk ik dat ik niet de enige ben.
        Als het verdienmodel het argument is, mogen ze hem ook wel aan particulieren aanbieden.
        Die keuze zou ik graag zelf maken!

        Reageer


        • #64
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Er bestaat een Zakelijk Pro abonnement
          Bedankt voor deze update - DFN zou dat eens in een nieuwsbrief moeten zetten.

          Er is nu dus een concurrent voor het 2,5Gbps kabelabonnement.
          Tenzij dit ook weer een optelsom is van bv 4x 1Gbps en wat Wifi bandbreedtes.

          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #65
            Activering Fritz!box 5590 Fiber XGS-PON
            Omdat het meegeleverde Nokia glasmodem instabiel is qua verbinding, de WiFi met de Deco M5 klappert en de router-instellingen minimaal zijn heb ik na wat zoekwerk besloten een poging te wagen met de Fritz!Box 5590. Hier onder in het kort de stappen die ik heb uitgevoerd om dit modem actief te krijgen. Overigens heb ik gelijk met dit modem wel de ATTEMA T01 (FTU-zijde SC-groen / SC-Blauw) besteld.

            1. Off-line installatie van het laatste officiele Fritz!OS 7.30 op de 5590
            2. Off-line installatie van het Labor Fritz!OS 7.39 op de 5590 (dit is een beta versie)
            3. Monteer de XGS-PON module in de 5590 en verbind de 5590 middels de ATTEMA met de glasvezelaansluiting
            4. Ga na fritz.box en stel de Internet-toegang in op DELTA/Caiway
            5. Start een chat met Delta en geef aan dat je van je eigen modem gebruik wilt maken.
            6. De volgende gegevens heb ik doorgegeven aan de supportmedewerkster:
            - Modem : Fritz!Box 5590
            - PON ID OF Modem ID AVMGXXXXAXXX
            - MAC adres
            - serienummer P123.456.78.901.234
            7. Het modem blijft vervolgens in trainings-stand staan (de power-knop knippert), het kan tot 24 uur duren voordat de activering is uitgevoerd.
            8. Bij mij was de omzetting na 12 uur een feit.


            Inmiddels is het modem anderhalve dag actief en draait stabiel, WiFi heeft nog niet geklapperd en mijn iUNGO verbruiksmonitor is keurig intern op naam aan te spreken.





            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #66
              Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk bericht
              Activering Fritz!box 5590 Fiber XGS-PON
              Mooi! Heb je nu ook IPv6 en subnet?

              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #67
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Mooi! Heb je nu ook IPv6 en subnet?
                Ik neem aan dat je IPv6 via Delta bedoelt? Dat heb ik niet, op mijn interne netwerk kan ik het wel gebruiken maar naar buiten kan alleen via native IPv4.

                Reageer


                • #68
                  Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk bericht
                  naar buiten kan alleen via native IPv4.
                  Ik was er al bang voor. Maar goed, wat niet is kan nog komen.
                  Btw: je schrijft 'Monteer de XGS-PON module in de 5590', maar deze SFP-module zit toch al in de ingebouwde aansluiting van de modem/router (1)?

                  Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 2023-03-20_13-24-07.jpg
Bekeken: 658
Grootte: 38,5 Kb
ID: 257892


                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #69
                    Nee, waar ik het modem heb besteld moest je het type aangeven en de XGS-PON module lag los in de Fritz-doos. Dus een kwestie van er in schuiven en het afdekrubbertje ervan afhalen was voldoende maar ik moest hem er wel zelf inprikken.

                    Reageer


                    • #70
                      Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk bericht
                      Nee, waar ik het modem heb besteld moest je het type aangeven en de XGS-PON module lag los in de Fritz-doos.
                      I see. Veel plezier met deze mooie update!

                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #71
                        Er is nu eindelijk na 14 maanden een officiële handleiding van AVM voor de FRITZ!Box op DELTA glasvezel :

                        FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van Delta configureren | AVM Nederland

                        Reageer


                        • #72
                          Bedankt.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #73
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Er is nu eindelijk na 14 maanden een officiële handleiding van AVM voor de FRITZ!Box op DELTA glasvezel :

                            FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van Delta configureren | AVM Nederland
                            Lees net dat FRITZ!OS 7.50 uit is voor de 5590/5530 dus dan zou de Labor Fritz!OS 7.39 (Beta) niet meer nodig zijn.

                            FRITZ!OS | AVM Nederland
                            Laatst bewerkt door driepinter; 21 Apr 2023, 19:00.

                            Reageer


                            • #74
                              De Zyxel PM7300 lijkt ook goed te werken op Delta XGSPON

                              Bron

                              Alleen hoe kom je aan zo'n ding

                              Reageer


                              • #75
                                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                                Alleen hoe kom je aan zo'n ding
                                Interface van Zyxel hardware is minimalistisch, tenzij je een cloudaccount aanmaakt waarmee je veel meer opties hebt om deze hardware in te stellen (via Rome naar Rotterdam).

                                Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: NebulaNOT.jpg Bekeken: 0 Grootte: 44,3 Kb ID: 265664

                                https://www.zyxel.com/nl/nl/products...control-center

                                Bij merken als Draytek (+++++) en F!box (AVM, +++) heb je daar geen last van.
                                Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Jun 2023, 12:07.
                                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X