Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Eigen modem | Glasvezel modems

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #91
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    De combinatie MC220L en XGS-ONU-25-20NI werkt blijkbaar ook op (tot) 1 Gbps.

    Username en wachtwoord van de SFP+ stick kun je bij FS opvragen

    Je behoeft dan alleen nog het PON-ID op te vragen mbv Telnet.


    #ONT/traffic/pon>show onu


    Daarna natuurlijk wel VLAN 100 op je router instellen voor internet

    Info

    Althans zo zou het moeten werken.
    Het voordeel om 1 Gb aan te sluiten via de MC220L zie ik enkel in als een bestaande AON aansluiting wordt omgezet naar XGS PON maar ga je uiteraard nooit hoger komen dan 1 Gb qua snelheid. Maar altijd voordeliger als het werkt op je bestaande infrastructuur.

    De SFP+ modules van fs.com en zaram staan echt nog in de beginfase voor tweakers die graag hun eigen hardware aansluiten maar die lezen ook wel het topic tweakers, zelf denk ik wel dat dit de toekomst heeft en het zeker met meerdere profielen prima gaat werken. Hiermee zou je zelf je originele Nokia router moeten kunnen wisselen als er een storing is.

    ik laat de verdere informatie graag op het tweakers forum op:
    https://gathering.tweakers.net/forum...36292#76136292
    Laatst bewerkt door reddwarf; 10 Aug 2023, 20:39.

    Reageer


    • #92
      Dat Tweakers forum is inderdaad erg uitgebreid. Toch lees ik dingen over moeilijk verkrijgbare componenten.

      Reageer


      • #93
        Lees net op Tweakers (Delta Glasvezel) dat er een nieuwe Nokia mediaconverter voor DFN is :

        Nokia XS-010G-Q

        https://gathering.tweakers.net/forum...73208#77373208

        Heeft een 2,5 G ethernet poort maar verder geen router functie.

        Is dus bedoelt voor mensen die graag een eigen router willen aansluiten.
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 21 Dec 2023, 08:45.

        Reageer


        • #94
          De Huawei OptiXstar HN8010Ts is niet meer leverbaar dit is nu de OptiXstar EN8010Ts-20 geworden :

          https://support.huawei.com/enterpris...-pid-257574483

          Om alle documenten (datasheet) te kunnen downloaden moet je een account aanmaken.

          Te koop bij oa. :

          https://schenkict.nl/3-huawei-en8010...l-1x-10ge#wbs1
          Bijgevoegde bestanden
          Laatst bewerkt door driepinter; 21 Dec 2023, 10:02.

          Reageer


          • #95
            Kan iemand vertellen wat de laatste officiële/werkende firmwareversie is voor de Fritz!box 5590 icm XGS-PON?
            Heb momenteel de LAB 7.39-104326 BETA versie van april 2023 geïnstalleerd.
            Dank.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #96
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Kan iemand vertellen wat de laatste officiële/werkende firmwareversie is voor de Fritz!box 5590 icm XGS-PON?
              Heb momenteel de LAB 7.39-104326 BETA versie van april 2023 geïnstalleerd.
              Dank.
              De laatste officiële firmware versie is 7.58

              Updatenieuws | AVM Nederland

              http://download.avm.de/fritzbox/frit...er-07.58.image
              Laatst bewerkt door driepinter; 23 Dec 2023, 19:56.

              Reageer


              • #97
                Is firmwareversie 7.58 niet voor alle Fritzboxen?
                Op die website zie ik bij veel modellen nog 7.57 staan.

                Reageer


                • #98
                  Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
                  Is firmwareversie 7.58 niet voor alle Fritzboxen?
                  Op die website zie ik bij veel modellen nog 7.57 staan.
                  Dat is juist

                  Reageer


                  • #99
                    Half maart 2024 wordt door Freedom.nl ism Delta (de belichter in dit geval) onze glasvezelaansluiting geactiveerd. Hebben een Fritz!box 5590 aangeschaft die rechtstreeks op het Delta glasvezelaansluitpunt wordt aangesloten via een SFP module (dus zonder ONT).
                    @ https://helpdesk.freedom.nl/handleid...5530-glasvezel

                    Abonnement van het 1Gbps abonnement is iets duurder dan dat van Delta, maar is inclusief IPv4, IPv6, vast IP adres, eigen .nl domein en encrypted met PGP versleutelde (web)mail.

                    Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

                    PS We zijn prima tevreden (met ons kabelabonnement) bij Delta, maar willen gewoon eens kijken hoe deze nieuwe samenwerking uitpakt.
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Feb 2024, 12:30.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      PS We zijn prima tevreden (met ons kabelabonnement) bij Delta, maar willen gewoon eens kijken hoe deze nieuwe samenwerking uitpakt.
                      Ben ook benieuwd!

                      Reageer


                      • Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Half maart 2024 wordt door Freedom.nl ism Delta (de belichter in dit geval) onze glasvezelaansluiting geactiveerd. Hebben een Fritz!box 5590 aangeschaft die rechtstreeks op het Delta glasvezelaansluitpunt wordt aangesloten via een SFP module (dus zonder ONT).
                        @ https://helpdesk.freedom.nl/handleid...5530-glasvezel

                        Abonnement van het 1Gbps abonnement is iets duurder dan dat van Delta, maar is inclusief IPv4, IPv6, vast IP adres, eigen .nl domein en encrypted met PGP versleutelde (web)mail.

                        Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

                        PS We zijn prima tevreden (met ons kabelabonnement) bij Delta, maar willen gewoon eens kijken hoe deze nieuwe samenwerking uitpakt.
                        Dan krijg je een nieuwe interface te zien met de laatste update :

                        https://nl.avm.de/producten/fritzos/fritzos-780/

                        Reageer


                        • Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          Dan krijg je een nieuwe interface te zien met de laatste update
                          Goed gezien, daarmee vervalt de laatste 7.70-109883 BETA versie. Het interface ziet er i.i.g goed uit.

                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • Na wat aansluitstrubbelingen met veel telefoontjes, aannemers, onderaannemers en onder-onder... is het toch gelukt de aansluiting vanaf de stoep naar binnen te krijgen. Daarna hier een succesvolle overgang naar Delta/CAIW glasvezel, vorige week is de aansluiting binnen aangesloten op het Nokia XS-2426G-B modem met 2 Gb glas.

                            Dit werkte direct maar had nu wel een router-router configuratie met mijn eigen Ubiquiti UDM SE wat niet wenselijk is, vandaag wat telefoontjes naar de helpdesk en de juiste gegevens doorgegeven van mijn eigen SFP+ Zaram module. Hierop is het glas nu direct aangesloten en na een half uurtje was dit ook volledig online waarbij ik onderstaande snelheden haal:

                            [SUM] 0.00-10.00 sec 2.40 GBytes 2.06 Gbits/sec 7282 sender
                            [SUM] 0.00-10.00 sec 2.39 GBytes 2.05 Gbits/sec receiver

                            Helemaal tevreden aangezien mijn Nokia ook nog aangemeld staat en in geval van storing met mijn eigen apparatuur ik enkel het glas hoef over te prikken. Dus dit mag ook wel eens gezegd worden, hulde aan Delta!

                            Toevoeging: Ook werkte ipv6 niet met mijn eigen router achter de Nokia, nu het glas direct op mijn eigen router is aangesloten zie ik netjes het juiste WAN adres en ook ipv6 is volledig operationeel.

                            Toevoeging: Net als Webkabouter zou ik het liefste overgaan naar freedom.nl maar heb deze aansluiting minimaal een jaar en freedom levert enkel nog 1 Gb glas (ooit begonnen in de jaren 90 met xs4all en ik zou graag freedom steunen in hun missie en kwaliteit). Uiteraard wel met eigen modem
                            Laatst bewerkt door reddwarf; 8 Feb 2024, 17:41.

                            Reageer


                            • We hebben sinds gisteren een 1/1 Gbps fiberaansluiting via Delta bij Freedom Internet.
                              Guidion was mooi op tijd en nadat de Nokia ONT was geplaatst (kwestie van 10 minuten) hadden we na een uurtje verbinding. Inclusief vast IPv4 en IPv6 adres.
                              Achter de ONT een Fritz!box 5590 geplaatst, die nu het dataverkeer regelt voor VPN en lokale web- en mailserver.

                              Bandbreedte ligt momenteel iets lager dan bij onze kabelverbinding via een Fritz!box 6690:
                              Download Mbps 935.74 / Upload Mbps 928.66

                              So far so good!
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer


                              • Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                                We hebben sinds gisteren een 1/1 Gbps fiberaansluiting via Delta bij Freedom Internet.
                                Guidion was mooi op tijd en nadat de Nokia ONT was geplaatst (kwestie van 10 minuten) hadden we na een uurtje verbinding. Inclusief vast IPv4 en IPv6 adres.
                                Achter de ONT een Fritz!box 5590 geplaatst, die nu het dataverkeer regelt voor VPN en lokale web- en mailserver.

                                Bandbreedte ligt momenteel iets lager dan bij onze kabelverbinding via een Fritz!box 6690:
                                Download Mbps 935.74 / Upload Mbps 928.66

                                So far so good!
                                Een speciale glas op glas koppeling (eigen ont) mbv een Zaram/FS/Precision module gaat dus niet bij Freedom. ?

                                Nu is dit natuurlijk pas interessant bij snelheden > 2Gbps dus dat is verder geen probleem.
                                Laatst bewerkt door driepinter; 6 Mar 2024, 18:55.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X