Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Eigen modem | Glasvezel modems

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Als we dit verhaal mogen geloven is de XGS-PON module voor de Fritz!Box dus in november leverbaar

    AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)

    Reageer


    • #32
      Waarschijnlijk nog een andere mogelijkheid de Nokia ONT XS-010S-Z :

      Bekijk reactie - [Delta glasvezel] Eigen router installeren - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)

      Maar het zegt natuurlijk niks over de eventuele verkrijgbaarheid van de module, dus of het echt (veel) opschiet is nog maar de vraag.
      Laatst bewerkt door driepinter; 10 Oct 2022, 09:49.

      Reageer


      • #33
        Informatief van BeeClear die zijn Genexis-7840 heeft vervangen door de FRIZ!Box 5530
        @ https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...je-modem-keuze
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Oct 2022, 15:43.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #34
          De 8 Gbps glasvezelverbinding is op dit moment alleen beschikbaar in gebieden waar ons XGS-PON netwerk ligt.

          Wanneer je een abonnement met een Nokia XS-2426G-B modem afneemt, kan Delta (Fiber) deze snelheid activeren. Deze modem heeft echter geen 10 Gbps poorten. Hier zit 1 2,5 Gbps poort op en 3 1 Gbps poorten. De 8 Gbps kan dus niet aan een enkel apparaat worden doorgegeven. Deze snelheid kan voor het moment alleen worden afgenomen met een combinatie van verschillende apparaten verbonden op alle poorten en wifi.

          Begin 2023 komt DF met een nieuwe modem, welke wel een 10 Gbps poort heeft. Mogelijk in het begin alleen voor zakelijke abonnementen.

          Zoals je ziet, is 8 Gbps vooralsnog een marketingverhaal dat eigenlijk helemaal niet te vermarkten is (had net zo goed over 10 of 20 Gbps kunnen zijn).
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 1 Nov 2022, 14:41.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Op dit moment levert Delta inderdaad de Nokia modem type XS-2426G-A (kan niet in bridge-mode). Ze zijn momenteel mediaconverters aan het testen en hopen deze eind Q3 of Q4 2022 te kunnen aanbieden als vervanging van router/modem.
            Zo te lezen alleen voor een zakelijk abonnement, maar dat was eigenlijk ook wel te verwachten :

            https://gathering.tweakers.net/forum...43206#73743206

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Naar aanleiding van de content op de productpagina @ https://en.avm.de/products/fritzbox/...pecifications/

              Voor XGS.PON heb je de volgende types nodig: -FRITZ!Box 5530 XGS.Pon AVM Art: 20002959 of -FRITZ!Box 5590 XGS.Pon AVM Art: 20003015

              De producten zullen de komende weken beschikbaar komen bij de Nederlandse retailers.
              Voor info kun je contact opnemen met Eric van Uden, [email protected]

              Fijn (race)weekend.
              Volgens mij is dit hem, maar jij hebt er meer verstand van dan ik dus misschien weet jij meer ?


              FRITZ!Box 5590 Fiber XGS-PON - FritzShop

              Beschikbaarheid: geschatte levertijd: 1-2 weken
              Laatst bewerkt door driepinter; 19 Dec 2022, 20:56.

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Volgens mij is dit hem, maar jij hebt er meer verstand van dan ik dus misschien weet jij meer ?
                Kan er nog niet zoveel over zeggen - leveringsdatums worden uitgesteld. Waar dat aan ligt is vooralsnog gokken. Hoorde ook al dat AVM een ander type aan het ontwikkelen is. Ik denk dat we beter even kunnen wachten met het aanschaffen van F! hardware.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Kan er nog niet zoveel over zeggen - leveringsdatums worden uitgesteld. Waar dat aan ligt is vooralsnog gokken. Hoorde ook al dat AVM een ander type aan het ontwikkelen is. Ik denk dat we beter even kunnen wachten met het aanschaffen van F! hardware.
                  Hierin staat meer beschreven over de toepassing van de 5590 XGS-PON voor Delta Glasvezel.

                  https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2144540

                  En er is inderdaad nu een Delta / Caiway profiel aanwezig

                  Internet > Account Information > Internet Connection
                  Bijgevoegde bestanden
                  Laatst bewerkt door driepinter; 21 Dec 2022, 20:15.

                  Reageer


                  • #39
                    AVM heeft een nieuwe modem/router uitgebracht: de FRITZ!Box 5590 Fiber.

                    Deze nieuwe glasvezelmodem is nu passend op iedere (Europese) glasvezelaansluiting. In Nederland worden verschillende glasvezeltechnologieën gebruikt. De FRITZ!Box 5590 Fiber komt daarom in de volgende 2 varianten: de AON- en de XGS-PON versie (Delta). Het oudere broertje, de FRITZ!Box 5530 Fiber en voorheen enkel verkrijgbaar met AON-aansluiting, is vanaf nu ook verkrijgbaar in de XGS-PON variant.

                    Bij de FRITZ!Box 5590 Fiber is de SFP-module al in de ingebouwde aansluiting voor de glasvezelmodule geplaatst. Afhankelijk van het FRITZ!Box-model is dat een SFP-module voor AON of voor XGS-PON.

                    Bron: https://cloudzeeland.nl/glasvezel-in-zeeland
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #40
                      Staat vandaag op Tweakers dat XGS-PON nog niet werkt op Delta :

                      Antwoord terug van AVM:

                      Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

                      Je hebt geen configuratie bestand nodig. Met de recente FRITZ!OS 7.30 is nu een Delta/Caiway profiel in de FRITZ!Box voorhanden en kan je de FRITZ!Box inrichten.
                      Gebruik svp deze documentatie om de FRITZ!Box in te richten.

                      De FRITZ!Box met de recente FRITZ!OS kan nog niet met een XGS-PON gebruikt worden.

                      AVM is echter nog bezig met een nieuwe FRITZ!OS voor meerdere providers, ook voor Delta, zodat de FRITZ!Box goed werkt op de FTTH lijn, ook dan mogelijk al met een XGS-PON.
                      Wanneer de release of Labor FRITZ!OS op de server staat, is mij nu nog niet bekend.


                      Kan dus blijkbaar nog niet, jammer dat hij bij Fritzshop.nl wel als zodanig verkocht wordt.

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Staat vandaag op Tweakers dat XGS-PON nog niet werkt op Delta :
                        Good news travels (too) fast :-)
                        Delta moet het nog even op zich laten inwerken denk ik. Heb support al wel voorgesteld om te overwegen of ze dit eigen modemtype zouden willen gaan ondersteunen (buitenom hun twee standaard fiber modems).
                        Freedom gaat al wel testen met dit modem. Ben zeer benieuwd.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #42
                          Goed om te zien dat ik niet de enige ben in deze zoektocht. Ik heb recent de 8Gb lijn aangevraagd (ik heb een video productie bedrijf) welke ergens in Q3/Q4 naar binnen komt. Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in de product keuze die we hebben. Al zou een bridge mode voor mij ook voldoende zijn om aan mn UDM Pro te knopen.

                          Ik begreep van Delta Zakelijk dat er rond maart op de zakelijke abonnementen (de ECHT zakelijke abonnementen) een optie komt om bridge modus aan te zetten. Daarnaast worden deze abonnementen (voorlopig) alleen tot 1Gb geleverd, omdat men blijkbaar de 8Gb niet genoeg kan garanderen.

                          "Vanaf maart krijgen wij een nieuwe diensten portofolio, hierin zit ook de dienst Zakelijk Pro: 1 Gigabit, vast IP en de mogelijkheid tot een modem in Bridge.
                          Dus je kan je gewoon aanmelden met de goedkoopste dienst en dan straks upgrade/wijzigen naar de juiste dienst."

                          Reageer


                          • #43
                            Er zijn dus nu drie andere types ONT die werken op XGS-PON

                            https://gathering.tweakers.net/forum...02646#74502646

                            Reageer


                            • #44
                              Aan Justdaboo: waar heb jij deze tekst gevonden bij Delta?
                              "Vanaf maart krijgen wij een nieuwe diensten portofolio, hierin zit ook de dienst Zakelijk Pro: 1 Gigabit, vast IP en de mogelijkheid tot een modem in Bridge.
                              Dus je kan je gewoon aanmelden met de goedkoopste dienst en dan straks upgrade/wijzigen naar de juiste dienst."

                              Ik moet mijn aansluiting nog laten activeren, maar Delta vertelt mij nu dat het geleverde modem geen bridge-modus heeft en het externe IP-adres dus niet kan worden geleverde op mijn (zakelijke) firewall. Ik moet nu dus maar zelf een eigen modem op eigen kosten aanschaffen.

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door mmeerman Bekijk bericht
                                Ik moet mijn aansluiting nog laten activeren, maar Delta vertelt mij nu dat het geleverde modem geen bridge-modus heeft en het externe IP-adres dus niet kan worden geleverde op mijn (zakelijke) firewall. Ik moet nu dus maar zelf een eigen modem op eigen kosten aanschaffen.
                                Je kunt iig bij een andere provider zoals Helden Van Nu een eigen router/firewall aansluiten.

                                Ik geloof niet dat dit in maart bij Delta zelf al zal kunnen.

                                https://www.deltafiber.nl/nieuws/15-...ta-in-zeeland/
                                Laatst bewerkt door driepinter; 22 Feb 2023, 20:13.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X