Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail versturen na installering glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail versturen na installering glasvezel


  • #2
    Renate, loop de instellingen voor je e-mail eens na. Zorg dat je ook bij het versturen je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord opgeeft.

    Reageer


    • #3
      Hi Renate , zie je mogelijkheid om te controleren of je momenteel dit ook ervaart wanneer je inlogt op jouw webmail account via http://webmail.zeelandnet.nl? Indien ook dan de e-mail niet wordt verzonden is er mogelijk iets anders aan de hand. Via de klantenservice kan dan direct worden nagezien hoe dit zo snel mogelijk wordt verholpen. Je bereikt de klantenservice via een LiveChat of Whatsapp.

      Reageer


      • #4
        Hier precies hetzelfde na de aansluiting van glasvezel konden wij ook geen mails versturen (@zeelandnet.nl). Dit heb ik opgelost door mijn eigen SMTP server te gebruiken. De klantenservice van Delta weet geen oplossing hiervoor er zou een monteur langs komen, maar daar hebben we niks meer van gehoord.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht
          Dit heb ik opgelost door mijn eigen SMTP server te gebruiken.
          Dan hoop ik dat die e-mail ook de plaats van bestemming bereikt. Nu heb je een zgn. 'open relay' gecreeerd en die wordt door de meer serieuze verzende/ontvangende mailservers geblokkeerd. Je kunt nooit als [email protected] een email versturen via server2.nl omdat dat dan zou inhouden dat je [email protected] bent (in feite wordt dit dus gezien als spam en geblokkeerd).
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 1 Jun 2021, 14:12.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Ik had dit in eerste instantie ook na glasvezel activatie. Ben wat instellingen nagelopen en daar e.e.a. aangepast op basis van service pagina Zeelandnet. Bij mij werkt het weer, misschien heb je wat aan deze screenshots (Outlook).
            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              Dank voor het meedenken maar helaas heeft het nog niet geholpen. Ik heb al vele mogelijkheden geprobeerd maar niets werkt.

              Het is wat mij betreft ook erg onduidelijk. Ik heb deze vraag ook gesteld bij glasvezel van de Delta en zij geven aan dat ik een nieuw e-mailadres adres heb @delta.nl en dat mijn @zeelandnet.nl maar 10 dagen na installatie beschikbaar is! Was ik hier maar nooit aan begonnen, ook veel storing op de TV.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Renate Bekijk bericht
                Dank voor het meedenken maar helaas heeft het nog niet geholpen. Ik heb al vele mogelijkheden geprobeerd maar niets werkt.

                Het is wat mij betreft ook erg onduidelijk. Ik heb deze vraag ook gesteld bij glasvezel van de Delta en zij geven aan dat ik een nieuw e-mailadres adres heb @delta.nl en dat mijn @zeelandnet.nl maar 10 dagen na installatie beschikbaar is! Was ik hier maar nooit aan begonnen, ook veel storing op de TV.
                Het zal Delta weer niet zijn...de ene afdeling zegt dat de Zeelandnetadressen overgezet worden (al schijnt dat nog wat moeite te kosten) en volgens de andere kan dat niet..Kunnen ze dat abonnement dat ze blijkbaar hebben op onduidelijke/foute communicatie niet opzeggen?
                Voor mij voorlopig geen glasvezelabonnement, dat weet ik wel!

                Reageer


                • #9
                  Het probleem is opgelost met de mail.
                  oplossing was nieuwe IP-adres.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht
                    oplossing was nieuwe IP-adres.
                    Kun je dat uitleggen?

                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Kun je dat uitleggen?
                      We hebben veel tijd doorgebracht met de klantenservice deze week.
                      Veel instellingen geprobeerd van mail server delta zeelandnet de glasvezel modem gereset.
                      De iMac bij de buren aangesloten op de coax modem, mail werkte daar wel
                      Op de glasvezel modem kon ik geen verbinding maken met de mail server van Delta zeelandnet.nl
                      Er is ook nog een monteur geweest, deze kreeg het ook niet aan de praat.
                      Heb een traceroute check gedaan daar zat wat fouten in in de header
                      Bij de klantenservice ging toen een lampje aan en toen andere IP-adres gekregen (nieuwe range)

                      Reageer


                      • #12
                        Nou ik wil geen Delta fiber dus.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht
                          Bij de klantenservice ging toen een lampje aan en toen andere IP-adres gekregen (nieuwe range)
                          Fijn dat het is opgelost (welcome back)!

                          Het probleem is hier dat een klantenservice geen helpdesk is. Men doet wel hun best, maar als het om echte problemen gaat, missen ze de kennis. Vroeger kreeg je dan een techneut aan de lijn (tweede-lijns support) die exact wist waar te zoeken... Die tijden zijn helaas voorgoed voorbij.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Jun 2021, 12:50.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                            Nou ik wil geen Delta fiber dus.
                            Die mening zijn meer mensen toegedaan. In feite is dat een gemiste kans van Delta, omdat ze met een boost van hun klantenservice (haal de helpdesk maar weer uit de mottenballen) een groot aantal afbranders kunnen voorkomen.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Fijn dat het is opgelost (welcome back)!

                              Het probleem is hier dat een klantenservice geen helpdesk is. Men doet wel hun best, maar als het om echte problemen gaat, missen ze de kennis. Vroeger kreeg je dan een techneut aan de lijn (tweede-lijns support) die exact wist waar te zoeken... Die tijden zijn helaas voorgoed voorbij.

                              ik had de techneut aan de lijn (tweede-lijns support). Pas bij de 4e techneut die wist de oplossing.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X