Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail versturen na installering glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Je hebt er misschien weinig aan maar een (nieuw) Delta mail adres bied wel IMAP aan.

    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...331#post180331
    Laatst bewerkt door driepinter; 14 Jun 2021, 21:16.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door MGW Bekijk bericht
      Dat is dus exit voor Zeelandnet.
      ... of nog even wachten met overschakelen op glasvezel.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Delta Fiberklanten zittten op het Caiway netwerk
        Volgens https://www.caiway.nl/klantenservice...la-thunderbird

        Caiway mailserver: pop.caiway.nl

        Als ik die server ping, krijg ik:
        > ping pop.caiway.nl
        PING pop.kabelfoon.nl (62.45.46.195): 56 data bytes

        er is echter ook een imap.caiway.nl
        > ping imap.caiway.nl
        PING imap.caiway.nl (62.45.46.197): 56 data bytes

        Probeer dan eens IMAP in te stellen op mailserver imap.caiway.nl

        Note @ 30/06
        Het lijkt er op dat er wel IMAP wordt aangeboden aan fiber abonnees.
        Check deze thread @ https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ren#post196553
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Jun 2021, 09:16.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #34
          driepinter je hebt gelijk dat ze het wel aanbieden maar..... de letterlijke bewoordingen van de helpdesk was; "wanneer iemand die overschakelt van kabel naar glasvezel problemen ondervind met zijn mail dan kan delta fiber enkel POP3 aanbieden, dat is van hogerhand zo besloten." m.a.w. jammer maar pech. ik begrijp dat wanneer er problemen zijn dat dit een tijdelijke oplossing zou kunnen zijn maar die indictie werd niet gegeven.

          Webkabouter ik heb je suggestie geprobeerd, geen resultaat.

          ik heb afgelopen dagen verschillende pogingen ondernomen om een ander IP adressering te verkrijgen om zo het contact probleem met de mail server te verbeteren ( IMAP mogelijk te maken) , uitzetten met herstart na 2 min, herstart na 30 min herstart na 14 uur. handmatige releases laten uitvoren door twee verschillende medewerkers. niets resulteerde in het verkrijgen van een nieuw ip-adres. tot zo ver het dynamische IP adres van zeelandnet. zo vast als de Chinese muur. ( en ja, het modem was geheel losgekoppeld van router en andere apparaten, alle draadloze verbindingen waren verbroken)

          verschillende apparaten die ook verbinden met het internet zoals WIFI speakers en omvormer ondervinden steeds verbindings problemen met het internet ( deze valt regelmatig weg of krijgt geen contact met server) waar deze er eerder niet waren via het kabel modem. De huis opstelling bij glasvezel verbinding is niet wezenlijk anders dan bij kabel modem. Speakers draadloos via router verbonden, omvormer via switch bekabeld verbonden met modem.

          Nu ga ik voorlopig terug naar coax, dat zou niet kunnen maar waarschijnlijk gaan ze dit, als goedmaker, toch mogelijk maken.....
          laten we het hopen voor nu dan kan ik even verder.

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Timmermans Bekijk bericht


            ik had de techneut aan de lijn (tweede-lijns support). Pas bij de 4e techneut die wist de oplossing.
            wij hadden eindelijk iemand aan de lijn, woedt er opgehangen. na een kwartier weer iemand aan de lijn zet ie ons 10 minuten in de wacht om vervolgens weer op te hangen. terugbellen ho maar. Gaat om glasvezel in nieuwbouw woning, zegt dat mens dat er een coax aansluiting zit....ik leg nogmaals uit dat dat niet zo is, maar zij weet het beter. Helemaal klaar met delta en overgestapt naar KPN binnen een week glasvezel aangesloten en werkt. echt nooit meer DELTA. amateurs! voor dat iemand denkt waarom ik hier nog ben, ik plaats dit voor een familielid.

            Reageer


            • #36
              Bij de Delta internet tak is het niet meer zoals het vroeger was. Dat is mag iedereen duidelijk zijn.

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                Bij de Delta internet tak is het niet meer zoals het vroeger was. Dat is mag iedereen duidelijk zijn.
                Heel knap dat je kunt bepalen namens "iedereen" dat het duidelijk is. Heb je ze allemaal, echt allemaal gesproken of gehoord??
                Laatst bewerkt door _onbekend_; 28 Jun 2021, 19:30.

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                  Bij de Delta internet tak is het niet meer zoals het vroeger was. Dat is mag iedereen duidelijk zijn.
                  Fijn dat je dat vindt. Gaan we niets mee doen.

                  Reageer


                  • #39
                    Renate en andere.

                    Het probleem zou nu opgelost moeten wezen. Je kunt nu weer mailen met je emailadres! Kun je dit eens controleren?

                    Reageer


                    • #40
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Kan natuurlijk toeval zijn maar Caiway heeft dus geen IMAP.
                      Het lijkt er op dat er wel IMAP wordt aangeboden aan fiber abonnees.

                      Check deze thread @ https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ren#post196553
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Jun 2021, 09:15.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Het lijkt er op dat er wel IMAP wordt aangeboden aan fiber abonnees.

                        Check deze thread @ https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ren#post196553
                        Klopt maar Ferry heeft hierboven gezegd dat het probleem nu is opgelost

                        Dus dat zou mooi zijn.

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          ... gezegd dat het probleem nu is opgelost
                          volgens mij schreef hij
                          Het probleem zou nu opgelost moeten wezen. Je kunt nu weer mailen met je emailadres!
                          dat zegt niets over enige beschikbaarheid van IMAP of alleen POP3.

                          Als iemand anders nog een keer zou kunnen bevestigen dat IMAP gewoon werkt voor abonnees met glasvezel, dan kunnen we de opmerkingen over CAIWAY (die wel met alleen POP3 werkt) voor zover het email betreft de bittenbak in gooien.

                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            volgens mij schreef hij

                            dat zegt niets over enige beschikbaarheid van IMAP of alleen POP3.

                            Als iemand anders nog een keer zou kunnen bevestigen dat IMAP gewoon werkt voor abonnees met glasvezel, dan kunnen we de opmerkingen over CAIWAY (die wel met alleen POP3 werkt) voor zover het email betreft de bittenbak in gooien.
                            De IMAP werkt gewoon weer voor abonnees met glasvezel!

                            Reageer


                            • #44
                              Deze week hebben ze het voorgelaten gekregen bij zeelandnet. Ik heb even gewacht op antwoord naar oorzaak maar deze kwam niet direct.
                              het had er mee te maken gebruikte IP adressen voor glasvezel Abonnementen afkomstig waren van geblokkeerde oude coax abonnementen.
                              Deze IP adressen waren geblokkeerd ivm misbruik/spam. het probleem zou nu uit de wereld moeten zijn.

                              dankzij een contact buiten zeelandnet/delta ( Glitch) wel de juiste mensen bereikt binnen zeelandnet om het opgelost te krijgen.

                              bedankt voor meedenken iedereen
                              mvg

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X