Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan geen mail ontvangen of versturen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kan geen mail ontvangen of versturen

    Van de één op de andere dag op 3 verschillende apparaten met 3 verschillende mailprogramma's kan ik sinds 9 juni geen mail meer ontvangen of versturen. Aantal keren contact gehad met de klantenservice maar deze komen niet verder dan het doorgeven van de instellingen. Webmail werkt wel. Kreeg het advies om een account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het verwijderen is gelukt maar opnieuw aanmaken niet, krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende server (POP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Heb alles geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee. Heeft iemand suggesties?

  • #2
    Ja gebruik geen zeelandnet email adres meer. Waarschijnlijk staat jouw emailadres op een zwartelijst of ze verdommen het de blokkade op jouw emailadres of ip adres op te heffen.
    Ze jouw pc of laptop of ip adres nu als besmet.

    Reageer


    • #3
      Tot mijn verbazing kreeg ik gister avond opeens weer mailtjes binnen.!! Helaas van korte duur, vanochtend weer hetzelfde probleem.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door DoubleA Bekijk bericht
        Helaas van korte duur, vanochtend weer hetzelfde probleem.
        Er kan ook iets anders aan de hand zijn; kun je je router/modem een keer herstarten
        - trek de voeding uit het apparaat
        - wacht 20 seconden
        - stop de voeding weer in het apparaat

        en kijk of je nu weer mail kunt ophalen.
        Btw: om dit probleem te tackelen is het aan te bevelen om met slechts 1 computer je mail op te halen. Als dat werkt, kun je de andere twee bijschakelen.
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 28 Jun 2021, 12:33.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Jouw raad opgevolgd bij thuiskomst en we hebben weer mail. Afwachten of dit zo blijft.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door DoubleA Bekijk bericht
            Afwachten of dit zo blijft.
            Top, bedankt voor de heads up.

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Ik heb precies hetzelfde probleem (gehad) maar bij mij is het gekomen nadat ik mijn modem heb vervangen door het modem voor glasvezel.
              Na de installatie van het modem konden wij aangesloten op ons WIFI netwerk geen mail meer versturen wel ontvangen. Op een gegeven moment ontdekten wij dat als wij van het wifinetwerk afgingen wel mail konden ontvangen en versturen op onze telefoons. Ook ik heb het mailprogramma (SMTP) verwijderd om opnieuw te installeren maar ik kreeg het ook niet meer geïnstalleerd. Ik kreeg tijdens de installatie de melding dat het wachtwoord niet werd herkend maar ik gebruik wel het goede wachtwoord ik kan er ook mee inloggen op webmail en mijn Delta.
              Na vele malen met de helpdesk van Delta te hebben gebeld veel ergernis en iedere keer een ander antwoord te hebben gekregen zoals: wij kunnen je niet helpen je moet naar een Delta telefoonwinkel en SMTP werkt niet op een glasvezelmodem installeer POP3 (maar dat ging ook niet) Delta kreeg het niet voor elkaar mijn mail programma te herstellen. Ook heb ik een antwoord gekregen maar u kunt toch inloggen op Webmail.
              Maar gisterenmorgen ineens rond 08:00uur kwamen er ineens mailtjes binnen op mijn telefoon die aangesloten zat op ons WIFI netwerk ????? gelijk geprobeerd het mailprogrammaweer te installeren op mijn laptop (SMTP) en dat werkte ook weer ook op mijn andere pc's en het bleef het een hele dag doen tot......... vanmorgen.
              Vanmorgen kregen wij geen mails meer binnen maar weer dezelfde foutmelding die 3 weken hebben gehad en het vreemde is dat onze mail het nu weer doet sinds vanmiddag een uur of twaalf zonder dat wij iet hebben verandert of hebben ingesteld maar ben wel benieuwd voor hoe lang de mail het weer blijft doen
              Ik weet het ook niet maar waar de storing vandaan komt ik zou het heel erg graag weten.

              Kortom DoubleA u bent niet de enige met hele vreemde mailproblemen bij Delta bij zeelandnet heb ik eerder nooit problemen gehad.

              Wat ik ook even kwijt wil is dat ik de helpdesk niet echt klantvriendelijk vind en er maar een enkeling is die zegt het uit te gaan zoeken en dan ook de volgende dag terugbelt maar het merendeel probeert je met een kluitje in het riet te sturen maar wees eerlijk en kom er gewoon voor uit dat je het niet weet dat is geen schande maar wel eerlijk tegenover een klant.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door wagenaar Bekijk bericht
                Ook ik heb het mailprogramma (SMTP) verwijderd om opnieuw te installeren maar ik kreeg het ook niet meer geïnstalleerd.
                SMTP is een protocol voor het uitwisselen van e-mail. Welk mailprogramma gebruik je?
                Abonnees die overschakelen op glasvezel kunnen vanaf dat moment alleen nog e-mail ophalen mbt POP3 protocol. IMAP is dan dus verleden tijd. Dit in tegenstelling tot degenen die via coax (docsis 3.n) hun internetverbinding gebruiken; zij kunnen wel IMAP gebruiken.

                Check anders ook even de informatieve postings in dit forum @ https://www.zeelandnet.nl/forum/sear...A%22imap%22%7D

                Verschil tussen IMAP en POP3 @ https://www.abbatis.nl/knowledgebase...e-juiste-keuze
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Jun 2021, 11:19.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door wagenaar Bekijk bericht
                  ...wees eerlijk en kom er gewoon voor uit dat je het niet weet dat is geen schande maar wel eerlijk tegenover een klant.
                  Stel dat ze dat doen. Dan had dus hier gestaan: Zie je wel; ze weten het niet...

                  Reageer


                  • #10
                    Goedemiddag,
                    ik bedoelde ook IMAP in plaats van SMTP.
                    Sorry daarvoor.
                    Maar ik kan gelukkig nog steeds mijn mail ophalen en verzenden in het programma Mail van Apple ondanks dat alles is ingesteld op IMAP
                    dus IMAP werkt wel degelijk op het glasvezelmodem.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door wagenaar Bekijk bericht
                      dus IMAP werkt wel degelijk op het glasvezelmodem.
                      Zou je je instellingen willen laten zien? Dat is wel interessant, de discussie hierover gaf een compleet ander beeld.

                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Hierbij de gegevens.

                        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 032876A6-00F1-4068-B63F-45E7F669D8E0.png
Bekeken: 2634
Grootte: 213,4 Kb
ID: 196545

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door wagenaar Bekijk bericht
                          Hierbij de gegevens.
                          Kun je de berichten, die je mbv Mail hebt binnengehaald, ook mbv webmail lezen of staan ze alleen op je mobiel?
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Jun 2021, 00:08.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            De berichten zijn overal te lezen, mobiel, webmail en in mail op de MacBook
                            En als ik een mail verwijder is hij ook overal weg.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door wagenaar Bekijk bericht
                              De berichten zijn overal te lezen, mobiel, webmail en in mail op de MacBook
                              Bedankt hiervoor. Het lijkt er op dat er een willekeur ontstaat bij het beschikbaar stellen van IMAP voor fiber-abonnees.
                              Jeroen , zou je dit aub kunnen checken?
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X