Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail versturen na installering glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Die mening zijn meer mensen toegedaan. In feite is dat een gemiste kans van Delta, omdat ze met een boost van hun klantenservice (haal de helpdesk maar weer uit de mottenballen) een groot aantal afbranders kunnen voorkomen.
    Als je als provider faalt in dit soort basic diensten. Dan ben je zo verkeerd bezig. De concurrentie ligt dubbel denk ik. Helaas is er weinig tot geen concurrentie. Maar ik blijf lekker zitten voorlopig geen glasvezel voor mij hoor.

    Reageer


    • #17
      Ik denk dat je daarin wel een punt hebt. Mensen opleiden op basis van wat er op een website staat is niet echt handig. Men zou gewoon wat eerder moeten doorverbinding naar een 2e- of 3e lijn om klanten gelijk te (laten) helpen.
      Stop iemand van de klantenservice eens een doos met een modem of een DIT in de hand, dan kunnen ze zelf zien waar wij mee werken (een Volvo-medewerker rijdt zelf vaak ook in een Volvo :-))

      https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...a-delta-caiway
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Jun 2021, 13:42.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
        Nou ik wil geen Delta fiber dus.
        Een probleem dat opgelost wordt is een reden om geen abonnee te worden. Bijzonder.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Ik denk dat je daarin wel een punt hebt. Mensen opleiden op basis van wat er op een website staat is niet echt handig. Men zou gewoon wat eerder moeten doorverbinding naar een 2e- of 3e lijn om klanten gelijk te (laten) helpen.
          Stop iemand van de klantenservice eens een doos met een modem of een DIT in de hand, dan kunnen ze zelf zien waar wij mee werken (een Volvo-medewerker rijdt zelf vaak ook in een Volvo :-))

          https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...a-delta-caiway
          Maar moet ik hier uit opmaken dat de tweede lijn van Delta tegenwoordig niet meer belt met mensen of doorverbonden wordt? Dat zou ik jammer vinden.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
            Maar moet ik hier uit opmaken dat de tweede lijn van Delta tegenwoordig niet meer belt met mensen of doorverbonden wordt?
            Neen, ik werd niet doorverbonden naar die afdeling, dus of 2e lijns niet terugbelt kan ik niet zeggen omdat ik die niet aan de lijn heb gehad.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Jun 2021, 16:27.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #21
              De Delta heeft de afgelopen jaren van de dure tweede lijns mensen een helehoop ontslagen en daar plukken ze nu op heel veel terreinen de wrange vruchten van. Ik kon 2 van deze mensen. Dus ben zeer goed op de hoogte Delta en ik hoor nog eens wat. De Delta krijgt nu wat ze verdienen.

              Reageer


              • #22
                GM, ik heb sinds vorige week maandag het zelfde probleem als Renate.
                Mijn ervaring met de klantenservice is ook dat deze niet verder komt met herhalen van stappen die ook op hun website staan namelijk het oeverloos controleren van settings van mail-cliënt en uitproberen van verschillen mail-cliënt’s.
                Op aangegeven dat het naar mijn idee het modem moest zijn werd gereageerd dat dit niet zo kon zijn want internet doet het gewoon.
                Blijft dan wel vreemd dat ik mbv de hotspot van mijn mobiel en via andere modem van de buren wel connectie heb met de mailserver van zeelandnet. De klanten“service” me niet verder kon helpen (triest genoeg hun eigen woorden). Doorverbinden met de tweede lijn of iemand die wel kon helpen werd niet gedaan. Ik mocht wel mijn abonnement opzeggen. Met andere woorden zoek het maar uit.

                Na drie dagen ben ik maar naar de deltawinkel in Middelburg gegaan in een laatste poging. De medewerker daar had ook niet direct oplossing maar daar werd ik tenminste wel serieus te woord gestaan en werd er door gevraagd naar de situatie en wat er allemaal geprobeerd was. Hij gaf aan dat hij er verder mee aan het werk ging. Nu nog in afwachting van zijn antwoord.

                Ondertussen wel de suggestie gehad dat mijn modem een oud IP adres heeft welke in het verleden geblokkeerd is geweest door de mailserver. Dit zou op te lossen zijn door het modem en router spanningsloos te maken en pas na 20 min. Alleen het modem op te starten om zo een nieuw op IP adres toegewezen te krijgen. Pas daarna zou ik de router kunnen starten. Klinkt dit zinnig? Zo ja dus dat ga ik dit vanavond eens proberen….
                Mvg Marijn

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                  De Delta heeft de afgelopen jaren van de dure tweede lijns mensen een helehoop ontslagen en daar plukken ze nu op heel veel terreinen de wrange vruchten van.
                  Dat is voor het team dat er nu zit niet echt ideaal, maar het is niet anders.
                  Ik denk wel dat er een denkfout is gemaakt: je kunt 'dure' mensen dan wel ontslaan, maar kijk dan eens wat ze opleveren?! Expertise in een wereld van groene tuintjes maait altijd het gras voor de voeten van de concurrent weg. Ontevreden klanten lopen normaliter weg; dat is zomaar een strop van EUR700 ex btw per jaar per klant. Het is natuurlijk ook mogelijk dat er een plan achter zit. Ik geloof daar pas in op het moment dat Zeeland opengaat voor conculega's als KPM en ZiggU.

                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #24
                    vandaag heb. ik terugkoppeling gehad van de klantenservice. Volgens deze klantenservice medewerker kan ik alleen nog via een POP3 verbinding mijn email ophalen en ondersteund Dlta Fiber geen IMAP meer. Klopt dit? zo ja hoe kan ik dan voor zorgen dat ik op meerdere apparaten al mijn email binnen krijg? (zoals bij de imap configuratie).

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door MGW Bekijk bericht
                      vandaag heb. ik terugkoppeling gehad van de klantenservice. Volgens deze klantenservice medewerker kan ik alleen nog via een POP3 verbinding mijn email ophalen en ondersteund Delta Fiber geen IMAP meer. Klopt dit? zo ja hoe kan ik dan voor zorgen dat ik op meerdere apparaten al mijn email binnen krijg? (zoals bij de imap configuratie).
                      Of dit klopt durf ik niet te zeggen maar je kunt Outlook wel instellen om een kopie op de server achter te laten

                      POP3-e-mailberichten lezen op meerdere computers - Outlook (microsoft.com)
                      Laatst bewerkt door driepinter; 14 Jun 2021, 18:56.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door MGW Bekijk bericht
                        Volgens deze klantenservice medewerker kan ik alleen nog via een POP3 verbinding mijn email ophalen en ondersteund Delta Fiber geen IMAP meer.
                        Dat zou mij zeer verbazen. Elke provider biedt standaard IMAP en POP3 aan.

                        Kun je vertellen hoe de server heet waar je je email vanaf haalt? Als dat dezelfde server is als dat wij via coax email met IMAP ophalen, hebben ze voor fiberklanten poort 993 dichtgezet (...).

                        Via coax
                        Mail ophalen via poort 993 via SSL/TLS (normaal wachtwoord).
                        Mail versturen via mail.zeelandnet.nl via poort 465 via SSL/TLS
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Jun 2021, 18:09.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Dat zou mij zeer verbazen. Elke provider biedt standaard IMAP en POP3 aan
                          Delta Fiberklanten zittten op het Caiway netwerk

                          POP-&SMTP-instellingen (caiway.nl)

                          Kan natuurlijk toeval zijn maar Caiway heeft dus geen IMAP.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Delta Fiberklanten zittten op het Caiway netwerk
                            Dat is een domper als je van coax naar fiber gaat en deze service van het ene moment op het andere moet gaan missen.

                            Het schijnt dat IMAP toch gebruikt kan worden, zie @
                            https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ren#post196553
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Jun 2021, 08:12.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #29
                              leuk als dat waar is. dan gaan zeelandnet terug naar de vorige eeuw qua service.

                              afijn, op de site van zeelandnet zelf staat dat je evengoed dat je beide opties hebt. IMAP en POP. Ik zit momenteel in de wacht bij de klantenservice. vermoeden dan mijn nieuwe IP adres geblokkeerd is (te zien volgens Spamhaus.org).

                              @ webkabouter

                              op coax had ik zelf ook idd 993 met SSL Vian host mail.zeelandnet.nl en 465 voor uitgaand. werk ook nog steeds via telefoon dmv een hotspot verbinding.

                              Reageer


                              • #30
                                Net klaar met de klantenservice. Het is door Delta besloten om GEEN Imap service aan te beiden op de glasvezel abonnementen. Dat is dus exit voor Zeelandnet.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X