Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Video bitrate HD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    En ach, ach, wat zijn ze er druk mee bezig... al deze zaken werken al twee jaar niet en de komende twee jaar zal het nog niet gaan werken want ze doen er geen moer aan!
    Al met al kan ik me je frustratie wel indenken. Je neemt dus TV af via een internetverbinding, niet middels kabel of DIT.

    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Het blijft zo dat sportwedstrijden die je cast (bijv. Fox of Ziggo) niet om aan te gluren zijn omdat de bitrate via de app veel te laag is. Dat ligt niet aan de wifi. Je krijgt "vlekkerige" beelden, een soort waas.
    Probeer eens met een smart phone en Delta TV app te streamen naar je TV. Wij hebben het hier zo opgelost en zonder noemenswaardige problemen (opnemen is voor ons geen issue; je kunt de meeste programma's via een andere internetaanbieder wel binnentrekken).

    Webkabouter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Voor algemene info over bitrates :

    https://breedbeeldweetjes.wordpress....-kpn-en-ziggo/

    Nee helaas, maar je zult nooit de bitrates van digitale tv (DVB-C) via de coax op DIT behalen, dat is jammer.
    driepinter in DELTA TV App / Online
    Laatst bewerkt door driepinter; 10 Jul 2020, 19:11.

    Laat een reactie achter:


  • egter
    antwoordde
    egter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Da's een set top box (ander soort DIT):
    - 4K UHD TV
    - geschikt voor IPTV/OTT

    Gebruik je die momenteel nog?
    Yep, die gebruik ik. Stabiel, mooi beeld. Verstoringen zijn er af en toe wanneer het te druk is op 1 bepaalde zender. Delta is druk doende om dit aan te passen samen met een externe partij. Maar die verstoringen zijn op 1 hand te tellen.

    Er mankeer helaas wel e.a.a. aan al twee jaar. En Delta lost het gewoonweg maar niet op:
    * Ontbrekende HD zenders bij Caiway: ARD HD, SchlagerTV
    * Ontbrekende HD zenders bij Delta: TVE HD
    * Dolby wordt niet aangeleverd, alleen ouderwets stereogeluid, zit je dan met jet 4K TV of HD tv die standaard op Dolby staat (werkt op Caiway Multiscreen wel wat ik had!)
    * Meerder soorten ondertiteling niet mogelijk (werkt op Caiway Multiscreen wel wat ik had!)
    * HD ondertiteling niet op alle zenders mogelijk
    * Ondertiteling via TT 888 werkt niet, doven in het buitengebied kunnen geen gebruik maken van TV-kijken. SCHANDE !!!!!!!!!!!!
    * Interactief werkt niet bij het 50+pakket, echter als je in de juiste regio woont weer wel, willekeur!!!!
    * Meteen terugkijken nadat een uitzending is afgelopen kan niet. (werkt op Caiway Multiscreen wat ik had wel)
    * Pauzeren en elders of via de app verder kijken werkt niet (werkt op Caiway Multiscreen wat ik had wel)
    * Vooruitspoelen werkt niet op alle zenders waar je dat wel zou verwachten
    * TV-Gids is helemaal ruk, 3 zenders naast elkaar, geen overzicht en het duurt uren voordat je door je 125 zenders bent, dit hoor onder elkaar ipv naast elkaar. (was bij Caiway Multiscreen wel het geval)
    * Eigen zenderindeling niet mogelijk, geen fatsoenlijke favoritenlijst (werkt op Caiway Multiscreen wat ik had wel)
    * Overal je hele abonnement kijken kan niet , er ontbreken zenders in de app (werkt op Caiway Multiscreen wat ik had wel)) Op vakantie niet de duitse zenders o.a., nota bene een duur extra pakket bij Caiway!

    En ach, ach, wat zijn ze er druk mee bezig... al deze zaken werken al twee jaar niet en de komende twee jaar zal het nog niet gaan werken want ze doen er geen moer aan!

    Het blijft zo dat sportwedstrijden die je cast (bijv. Fox of Ziggo) niet om aan te gluren zijn omdat de bitrate via de app veel te laag is. Dat ligt niet aan de wifi. Je krijgt "vlekkerige" beelden, een soort waas.
    Bordewolf in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    zwart Kamai 7x
    Da's een set top box (ander soort DIT):
    - 4K UHD TV
    - geschikt voor IPTV/OTT

    Gebruik je die momenteel nog?
    Webkabouter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Ik denk dat de beeldkwaliteit van DIT op glasvezel precies hetzelfde is als op kabel.

    Het enigste verschil zal zijn dat je verbinding stabieler is dus minder kans op verstoringen.

    zie voor info omtrent modellen : https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...010#post185010
    driepinter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Frieterie
    antwoordde
    Frieterie in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
    Wat voor kleur dan?
    zwart Kamai 7x
    Bordewolf in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • snoepdoos
    antwoordde
    Wat voor kleur dan?
    snoepdoos in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Frieterie
    antwoordde
    Ik heb een glasvezel abonnement gehad bij Delta, en dat waren beslist geen witte kastjes.
    Frieterie in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door egter Bekijk bericht
    Ontwikkelingen door glasvezel: zijn er al ervaringen met het gebruik van de interactieve ontvanger in combinatie met glasvezel?
    Goede vraag; houd er echter wel rekening mee dat beeldkwaliteit niet alleen afhankelijk is van bandbreedte maar, belangrijker nog, de activiteiten op je lokale netwerk. Waar ik zelf altijd rekening mee houd is, dat opgenomen programma's niet altijd in originele kwaliteit worden teruggeleverd; dat heeft meestal een technische, lokale oorzaak (aan de kant van de leverancier) en staat los van de beschikbare bandbreedte.
    Webkabouter in DELTA TV App / Online
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Jul 2020, 17:45.

    Laat een reactie achter:


  • egter
    antwoordde
    egter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Opnieuw waaieren we af zonder antwoord van Delta...
    Bordewolf in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door wewa Bekijk bericht
    Ik vind het zeer nodig. Veel YouTube uitzendingen hebben tegenwoordig een veel mooier beeld als menig HD kanaal
    Dat is zonder meer een feit. Wat daartoe ook bijdraagt is op welke hardware je die channels bekijkt. Zelf kijken we voornamelijk YouTube via AppleTV en dat is meestal minimaal HD kwaliteit.

    Oorspronkelijk gepost door wewa Bekijk bericht
    Dat is toch wel een gevolg dat veel aanbieders en contents houders de lat voor beeldkwaliteit niet hoog genoeg leggen voor de grote televisieschermen van deze tijd.
    Houdt er bij YouTube wel rekening mee dat een slechte kwaliteit video vaak (meestal) te maken heeft met de kwaliteit van de opname die is geuploaded. (of je beschikbare brandbreedte is (tijdelijk) niet toereikend voor de framerate van die opname).
    Webkabouter in DELTA TV App / Online
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Oct 2019, 16:15.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

    dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
    Dat is ook niet belangrijk zolang je maar niet ziet dat de videokwaliteit zwaar te wensen over laat.
    Ik laat audio maar even buiten beschouwing - daar valt ook nog genoeg winst te behalen...
    Webkabouter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X