Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Video bitrate HD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    Jij ziet blijkbaar het verschil nog, heel veel mensen niet meer. En het boeit ze waarschijnlijk ook niet.
    Dankzij de vergrijzing zijn die mensen waarschijnlijk meer met de kwaliteit van audio (hun hoorapparaat) bezig dan met enig soort beeldkwaliteit.
    Webkabouter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    ... dan zie je in het begin wellicht een verschil. maar na een poosje ben je er aan gewend en dan weet je niet beter meer.
    Als je ermee bent opgegroeid .true. Maar daar gaat het niet om; naar DIT verwijzen voor HD kwaliteit riekt naar uitfasering van coax abonnementen. Er komen trouwens nog meer veranderingen aan: men wil de framerate van streaming gaan verdubbelen om zo meer kwaliteit aan te bieden:

    https://tweakers.net/nieuws/157210/n...-en-50fps.html

    Denk met name ook aan 4K Ultra HD (60 fps)...
    Webkabouter in DELTA TV App / Online
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Oct 2019, 15:47.

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Gast Bekijk bericht
    [email protected].

    Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!
    Volgens mij is zijn vraag waarom de online app een stream heeft van 4500 ipv 8000. Dus waarom dit niet gelijk is aan de decoders zodat ook op via een laptop een goede kwaliteit beschikbaar is bij bijvoorbeeld voetbaluitzendingen waar een hoge bitrate gewenst is. Ik zie nog nergens een antwoord dat enigszins in de buurt komt van zijn wens.
    Bordewolf in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Avatar van de gast
    Gast antwoordde
    [email protected].

    Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!
    Gast in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Anette
    Is jouw vraag zo beantwoord?
    nadat ik dit topic nog even heb doorgenomen en vraag me af wanneer er nu werkelijk iets aan de "mindere" video-kwaliteit wordt gedaan.
    ook vraag ik me af wanneer de lopende video-kwaliteit in beeld - tijdens de uitzending - weergegeven kan worden.
    bijv. door het indrukken van de "i"-knop op de afstandsbediening.
    fred44nl in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Avatar van de gast
    Gast antwoordde
    Beste patat,

    Is jouw vraag zo beantwoord? Zo ja, zou je dan een beste antwoord kunnen kiezen?
    Gast in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
    Indien je over een aparte tweede nic beschikt zou je DIT ontvanger hierop kunnen aansluiten.

    Dan meet je het data verbruik over langere tijd en kun je de snelheid (MB/tijd) hieruit berekenen.

    Het is een grove methode maar beter iets dan niets.
    driepinter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Niggo
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Hoe kom jij hieraan? Ik heb met de huidige 4500 kbps geen problemen maar als er ook een 8 mbit stream beschikbaar is wil ik dat weleens uittesten. Zal wel een stuk scherper zijn.
    Via de extensie "Adaptive Bitrate Manifest Viewer" in Google Chrome, als je dan deze link kopieert zie je alle verschillende modi: https://org07.tv.delta.nl/recs/live/...l/playlist.mpd

    Weet bijna zeker dat de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers is, aangezien er een filter wordt toegepast
    Dank, fijne tip!
    Koeba in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Niggo
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
    Daarvoor moet je bij Delta zijn, ik zie alleen een stream die ik nog niet eerder gezien heb
    Niggo in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Niggo
    Weet bijna zeker dat de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers is, aangezien er een filter wordt toegepast
    dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
    fred44nl in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Niggo
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Hoe kom jij hieraan? Ik heb met de huidige 4500 kbps geen problemen maar als er ook een 8 mbit stream beschikbaar is wil ik dat weleens uittesten. Zal wel een stuk scherper zijn.
    Via de extensie "Adaptive Bitrate Manifest Viewer" in Google Chrome, als je dan deze link kopieert zie je alle verschillende modi: https://org07.tv.delta.nl/recs/live/...l/playlist.mpd

    Weet bijna zeker dat de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers is, aangezien er een filter wordt toegepast
    Niggo in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Hier geeft men op dat de gemiddelde stream 4800 kbps is (1920x1080),
    dus 4500 kbps komt aardig in de buurt denk ik.
    driepinter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • patat
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Niggo
    Oorspronkelijk gepost door Ferry
    Er zijn de laatste tijd wat aanpassingen gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het ghosting effect bij voetbal verholpen. Ook de compressie zou iets aangepast moeten wezen. Kunnen jullie dit merken?
    Ja, ik merk dat er een nieuwe stream is toegevoegd van 8 mbit:

    id="video=8000000"
    bandwidth="8000000"
    width="1920"
    height="1080"
    sar="1:1"
    codecs="avc1.4D4028"
    scanType="interlaced"

    Interlaced is inderdaad wel een betere keuze aangezien het orgineel ook Interlaced is (i.v.m. ghosting), goed dat Delta nu ook een 8 mbit stream heeft toegevoegd
    Hoe kom jij hieraan? Ik heb met de huidige 4500 kbps geen problemen maar als er ook een 8 mbit stream beschikbaar is wil ik dat weleens uittesten. Zal wel een stuk scherper zijn.
    patat in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door wewa
    Ik vind het zeer nodig. Veel YouTube uitzendingen hebben tegenwoordig een veel mooier beeld als menig HD kanaal.

    Dat is toch wel een gevolg dat veel aanbieders en contents houders de lat voor beeldkwaliteit niet hoog genoeg leggen voor de grote televisieschermen van deze tijd.
    Jij ziet blijkbaar het verschil nog, heel veel mensen niet meer. En het boeit ze waarschijnlijk ook niet.
    Koeba in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • wewa
    antwoordde
    Ik vind het zeer nodig. Veel YouTube uitzendingen hebben tegenwoordig een veel mooier beeld als menig HD kanaal.

    Dat is toch wel een gevolg dat veel aanbieders en contents houders de lat voor beeldkwaliteit niet hoog genoeg leggen voor de grote televisieschermen van deze tijd.
    wewa in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X