Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Video bitrate HD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
    Indien je over een aparte tweede nic beschikt zou je DIT ontvanger hierop kunnen aansluiten.

    Dan meet je het data verbruik over langere tijd en kun je de snelheid (MB/tijd) hieruit berekenen.

    Het is een grove methode maar beter iets dan niets.

    Reageer


    • #32
      Beste patat,

      Is jouw vraag zo beantwoord? Zo ja, zou je dan een beste antwoord kunnen kiezen?

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door Anette
        Is jouw vraag zo beantwoord?
        nadat ik dit topic nog even heb doorgenomen en vraag me af wanneer er nu werkelijk iets aan de "mindere" video-kwaliteit wordt gedaan.
        ook vraag ik me af wanneer de lopende video-kwaliteit in beeld - tijdens de uitzending - weergegeven kan worden.
        bijv. door het indrukken van de "i"-knop op de afstandsbediening.

        Reageer


        • #34
          [email protected].

          Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Gast Bekijk bericht
            [email protected].

            Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!
            Volgens mij is zijn vraag waarom de online app een stream heeft van 4500 ipv 8000. Dus waarom dit niet gelijk is aan de decoders zodat ook op via een laptop een goede kwaliteit beschikbaar is bij bijvoorbeeld voetbaluitzendingen waar een hoge bitrate gewenst is. Ik zie nog nergens een antwoord dat enigszins in de buurt komt van zijn wens.

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
              ... dan zie je in het begin wellicht een verschil. maar na een poosje ben je er aan gewend en dan weet je niet beter meer.
              Als je ermee bent opgegroeid .true. Maar daar gaat het niet om; naar DIT verwijzen voor HD kwaliteit riekt naar uitfasering van coax abonnementen. Er komen trouwens nog meer veranderingen aan: men wil de framerate van streaming gaan verdubbelen om zo meer kwaliteit aan te bieden:

              https://tweakers.net/nieuws/157210/n...-en-50fps.html

              Denk met name ook aan 4K Ultra HD (60 fps)...
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Oct 2019, 16:47.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                Jij ziet blijkbaar het verschil nog, heel veel mensen niet meer. En het boeit ze waarschijnlijk ook niet.
                Dankzij de vergrijzing zijn die mensen waarschijnlijk meer met de kwaliteit van audio (hun hoorapparaat) bezig dan met enig soort beeldkwaliteit.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                  dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
                  Dat is ook niet belangrijk zolang je maar niet ziet dat de videokwaliteit zwaar te wensen over laat.
                  Ik laat audio maar even buiten beschouwing - daar valt ook nog genoeg winst te behalen...
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door wewa Bekijk bericht
                    Ik vind het zeer nodig. Veel YouTube uitzendingen hebben tegenwoordig een veel mooier beeld als menig HD kanaal
                    Dat is zonder meer een feit. Wat daartoe ook bijdraagt is op welke hardware je die channels bekijkt. Zelf kijken we voornamelijk YouTube via AppleTV en dat is meestal minimaal HD kwaliteit.

                    Oorspronkelijk gepost door wewa Bekijk bericht
                    Dat is toch wel een gevolg dat veel aanbieders en contents houders de lat voor beeldkwaliteit niet hoog genoeg leggen voor de grote televisieschermen van deze tijd.
                    Houdt er bij YouTube wel rekening mee dat een slechte kwaliteit video vaak (meestal) te maken heeft met de kwaliteit van de opname die is geuploaded. (of je beschikbare brandbreedte is (tijdelijk) niet toereikend voor de framerate van die opname).
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Oct 2019, 17:15.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #40
                      Opnieuw waaieren we af zonder antwoord van Delta...

                      Reageer


                      • #41

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door egter Bekijk bericht
                          Ontwikkelingen door glasvezel: zijn er al ervaringen met het gebruik van de interactieve ontvanger in combinatie met glasvezel?
                          Goede vraag; houd er echter wel rekening mee dat beeldkwaliteit niet alleen afhankelijk is van bandbreedte maar, belangrijker nog, de activiteiten op je lokale netwerk. Waar ik zelf altijd rekening mee houd is, dat opgenomen programma's niet altijd in originele kwaliteit worden teruggeleverd; dat heeft meestal een technische, lokale oorzaak (aan de kant van de leverancier) en staat los van de beschikbare bandbreedte.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Jul 2020, 18:45.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #43
                            Ik heb een glasvezel abonnement gehad bij Delta, en dat waren beslist geen witte kastjes.

                            Reageer


                            • #44
                              Wat voor kleur dan?

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                                Wat voor kleur dan?
                                zwart Kamai 7x

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X