Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Video bitrate HD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    hoe en waar kun je zien welke stream kwaliteit je op een bepaald moment hebt ??
    Via Chrome doe ik dat via het Console (F12), daarna kun je naar network navigeren, als je een stream start zie je in het network venster het volgende verschijnen: [img]cffe64f9-70d1-4f2d-baaf-60d8dbd8e90b.jpg[/img]

    Mijn computer trekt blijkbaar maar maximaal 4,5 mbit, jammer want er is wel een 8 mbit stream beschikbaar, wellicht kunnen andere het wel ontvangen, misschien is de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers

    Reageer


    • #17
      het antwoord hierop moet dus van Delta/Zeelandnet komen

      Reageer


      • #18
        Ik vind sowieso dat alle ketens in de kring vanaf content leverancier tot aanbieder de beeldkwaliteit drastisch moeten opschroeven.
        De gemiddelde televisies zijn stukken groter als vijf jaar terug. Veel zenders zien er op een 65 inch televisie zeer matig uit, inclusief blokken bij bewegingen omdat de bitrates niet meer toereikend is voor de schermgroottes van deze tijd.
        Dit is niet iets wat alleen Delta aan te rekenen is, maar ik vind wel dat hier veel meer rekening mee gehouden moet worden in 2018.

        Reageer


        • #19
          Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.

          Beeldkwaliteit is wel aardig maar bij sport, net iets teveel compressie en 96 kbps voor audio is ook wel vrij karig.

          128 kbps is voor audio de norm.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door wewa
            Ik vind sowieso dat alle ketens in de kring vanaf content leverancier tot aanbieder de beeldkwaliteit drastisch moeten opschroeven.
            De gemiddelde televisies zijn stukken groter als vijf jaar terug. Veel zenders zien er op een 65 inch televisie zeer matig uit, inclusief blokken bij bewegingen omdat de bitrates niet meer toereikend is voor de schermgroottes van deze tijd.
            Dit is niet iets wat alleen Delta aan te rekenen is, maar ik vind wel dat hier veel meer rekening mee gehouden moet worden in 2018.
            Moeten? Staat het in een wet? Providers mogen dat toch zelf bepalen?

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door patat
              Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.

              Beeldkwaliteit is wel aardig maar bij sport, net iets teveel compressie en 96 kbps voor audio is ook wel vrij karig.

              128 kbps is voor audio de norm.
              HLS wordt nog steeds gebruikt in IE met de JWPlayer.

              Een van de voornaamste reden van gebruik van Dash zal waarschijnlijk zijn dat het gemakkelijk op ieder apparaat kan gebruikt worden.


              Benefits of MPEG-DASH
              There are several key benefits in the adaption of this new standard. Due to the fact that several major media companies took part in its development, the new protocol will eliminate technical issues in delivery and compression. In essence, it aims to combine all of the technologies and standards into one, making streaming support seamless on all devices. In turn, it aims to reduce technical headaches and transcoding costs. Content publishers can generate a single set of files for encoding and streaming that should be compatible with as many devices as possible, from mobile to OTT, as well as to the desktop via plug-ins or HTML5. Consumers will not have to worry about whether their devices will be able to play the content they want to watch.


              Wanneer de DIT stream inderdaad 4500 is, dan is dit bijna het gemiddelde van 4800 wat hier wordt geadviseerd.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door patat
                Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.

                Beeldkwaliteit is wel aardig maar bij sport, net iets teveel compressie en 96 kbps voor audio is ook wel vrij karig.

                128 kbps is voor audio de norm.
                HLS wordt nog steeds gebruikt in IE met de JWPlayer.

                Een van de voornaamste reden van gebruik van Dash zal waarschijnlijk zijn dat het gemakkelijk op ieder apparaat kan gebruikt worden.


                Benefits of MPEG-DASH
                There are several key benefits in the adaption of this new standard. Due to the fact that several major media companies took part in its development, the new protocol will eliminate technical issues in delivery and compression. In essence, it aims to combine all of the technologies and standards into one, making streaming support seamless on all devices. In turn, it aims to reduce technical headaches and transcoding costs. Content publishers can generate a single set of files for encoding and streaming that should be compatible with as many devices as possible, from mobile to OTT, as well as to the desktop via plug-ins or HTML5. Consumers will not have to worry about whether their devices will be able to play the content they want to watch.


                Wanneer de DIT stream inderdaad 4500 is, dan is dit bijna het gemiddelde van 4800 wat hier wordt geadviseerd.

                Reageer


                • #23
                  Ik vind het zeer nodig. Veel YouTube uitzendingen hebben tegenwoordig een veel mooier beeld als menig HD kanaal.

                  Dat is toch wel een gevolg dat veel aanbieders en contents houders de lat voor beeldkwaliteit niet hoog genoeg leggen voor de grote televisieschermen van deze tijd.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door wewa
                    Ik vind het zeer nodig. Veel YouTube uitzendingen hebben tegenwoordig een veel mooier beeld als menig HD kanaal.

                    Dat is toch wel een gevolg dat veel aanbieders en contents houders de lat voor beeldkwaliteit niet hoog genoeg leggen voor de grote televisieschermen van deze tijd.
                    Jij ziet blijkbaar het verschil nog, heel veel mensen niet meer. En het boeit ze waarschijnlijk ook niet.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Niggo
                      Oorspronkelijk gepost door Ferry
                      Er zijn de laatste tijd wat aanpassingen gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het ghosting effect bij voetbal verholpen. Ook de compressie zou iets aangepast moeten wezen. Kunnen jullie dit merken?
                      Ja, ik merk dat er een nieuwe stream is toegevoegd van 8 mbit:

                      id="video=8000000"
                      bandwidth="8000000"
                      width="1920"
                      height="1080"
                      sar="1:1"
                      codecs="avc1.4D4028"
                      scanType="interlaced"

                      Interlaced is inderdaad wel een betere keuze aangezien het orgineel ook Interlaced is (i.v.m. ghosting), goed dat Delta nu ook een 8 mbit stream heeft toegevoegd
                      Hoe kom jij hieraan? Ik heb met de huidige 4500 kbps geen problemen maar als er ook een 8 mbit stream beschikbaar is wil ik dat weleens uittesten. Zal wel een stuk scherper zijn.

                      Reageer


                      • #26
                        Hier geeft men op dat de gemiddelde stream 4800 kbps is (1920x1080),
                        dus 4500 kbps komt aardig in de buurt denk ik.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door patat
                          Hoe kom jij hieraan? Ik heb met de huidige 4500 kbps geen problemen maar als er ook een 8 mbit stream beschikbaar is wil ik dat weleens uittesten. Zal wel een stuk scherper zijn.
                          Via de extensie "Adaptive Bitrate Manifest Viewer" in Google Chrome, als je dan deze link kopieert zie je alle verschillende modi: https://org07.tv.delta.nl/recs/live/...l/playlist.mpd

                          Weet bijna zeker dat de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers is, aangezien er een filter wordt toegepast

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Niggo
                            Weet bijna zeker dat de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers is, aangezien er een filter wordt toegepast
                            dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              dat kan allemaal heel mooi zijn, maar je kunt op het DIT apparaat niet zien welk resolutie en/of bitrate er op een bepaald moment wordt gebruikt.
                              Daarvoor moet je bij Delta zijn, ik zie alleen een stream die ik nog niet eerder gezien heb

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Niggo
                                Oorspronkelijk gepost door patat
                                Hoe kom jij hieraan? Ik heb met de huidige 4500 kbps geen problemen maar als er ook een 8 mbit stream beschikbaar is wil ik dat weleens uittesten. Zal wel een stuk scherper zijn.
                                Via de extensie "Adaptive Bitrate Manifest Viewer" in Google Chrome, als je dan deze link kopieert zie je alle verschillende modi: https://org07.tv.delta.nl/recs/live/...l/playlist.mpd

                                Weet bijna zeker dat de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers is, aangezien er een filter wordt toegepast
                                Dank, fijne tip!

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X