Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Video bitrate HD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.

    Beeldkwaliteit is wel aardig maar bij sport, net iets teveel compressie en 96 kbps voor audio is ook wel vrij karig.

    128 kbps is voor audio de norm.
    HLS wordt nog steeds gebruikt in IE met de JWPlayer.

    Een van de voornaamste reden van gebruik van Dash zal waarschijnlijk zijn dat het gemakkelijk op ieder apparaat kan gebruikt worden.


    Benefits of MPEG-DASH
    There are several key benefits in the adaption of this new standard. Due to the fact that several major media companies took part in its development, the new protocol will eliminate technical issues in delivery and compression. In essence, it aims to combine all of the technologies and standards into one, making streaming support seamless on all devices. In turn, it aims to reduce technical headaches and transcoding costs. Content publishers can generate a single set of files for encoding and streaming that should be compatible with as many devices as possible, from mobile to OTT, as well as to the desktop via plug-ins or HTML5. Consumers will not have to worry about whether their devices will be able to play the content they want to watch.


    Wanneer de DIT stream inderdaad 4500 is, dan is dit bijna het gemiddelde van 4800 wat hier wordt geadviseerd.
    driepinter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.

    Beeldkwaliteit is wel aardig maar bij sport, net iets teveel compressie en 96 kbps voor audio is ook wel vrij karig.

    128 kbps is voor audio de norm.
    HLS wordt nog steeds gebruikt in IE met de JWPlayer.

    Een van de voornaamste reden van gebruik van Dash zal waarschijnlijk zijn dat het gemakkelijk op ieder apparaat kan gebruikt worden.


    Benefits of MPEG-DASH
    There are several key benefits in the adaption of this new standard. Due to the fact that several major media companies took part in its development, the new protocol will eliminate technical issues in delivery and compression. In essence, it aims to combine all of the technologies and standards into one, making streaming support seamless on all devices. In turn, it aims to reduce technical headaches and transcoding costs. Content publishers can generate a single set of files for encoding and streaming that should be compatible with as many devices as possible, from mobile to OTT, as well as to the desktop via plug-ins or HTML5. Consumers will not have to worry about whether their devices will be able to play the content they want to watch.


    Wanneer de DIT stream inderdaad 4500 is, dan is dit bijna het gemiddelde van 4800 wat hier wordt geadviseerd.
    driepinter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door wewa
    Ik vind sowieso dat alle ketens in de kring vanaf content leverancier tot aanbieder de beeldkwaliteit drastisch moeten opschroeven.
    De gemiddelde televisies zijn stukken groter als vijf jaar terug. Veel zenders zien er op een 65 inch televisie zeer matig uit, inclusief blokken bij bewegingen omdat de bitrates niet meer toereikend is voor de schermgroottes van deze tijd.
    Dit is niet iets wat alleen Delta aan te rekenen is, maar ik vind wel dat hier veel meer rekening mee gehouden moet worden in 2018.
    Moeten? Staat het in een wet? Providers mogen dat toch zelf bepalen?
    Koeba in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • patat
    antwoordde
    Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.

    Beeldkwaliteit is wel aardig maar bij sport, net iets teveel compressie en 96 kbps voor audio is ook wel vrij karig.

    128 kbps is voor audio de norm.
    patat in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • wewa
    antwoordde
    Ik vind sowieso dat alle ketens in de kring vanaf content leverancier tot aanbieder de beeldkwaliteit drastisch moeten opschroeven.
    De gemiddelde televisies zijn stukken groter als vijf jaar terug. Veel zenders zien er op een 65 inch televisie zeer matig uit, inclusief blokken bij bewegingen omdat de bitrates niet meer toereikend is voor de schermgroottes van deze tijd.
    Dit is niet iets wat alleen Delta aan te rekenen is, maar ik vind wel dat hier veel meer rekening mee gehouden moet worden in 2018.
    wewa in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    het antwoord hierop moet dus van Delta/Zeelandnet komen
    fred44nl in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Niggo
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
    hoe en waar kun je zien welke stream kwaliteit je op een bepaald moment hebt ??
    Via Chrome doe ik dat via het Console (F12), daarna kun je naar network navigeren, als je een stream start zie je in het network venster het volgende verschijnen: [img]cffe64f9-70d1-4f2d-baaf-60d8dbd8e90b.jpg[/img]

    Mijn computer trekt blijkbaar maar maximaal 4,5 mbit, jammer want er is wel een 8 mbit stream beschikbaar, wellicht kunnen andere het wel ontvangen, misschien is de 8mbit stream alleen voor DIT ontvangers
    Niggo in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Niggo
    Interlaced is inderdaad wel een betere keuze aangezien het orgineel ook Interlaced is (i.v.m. ghosting), goed dat Delta nu ook een 8 mbit stream heeft toegevoegd
    hoe en waar kun je zien welke stream kwaliteit je op een bepaald moment hebt ??
    fred44nl in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Niggo
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Ferry
    Er zijn de laatste tijd wat aanpassingen gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het ghosting effect bij voetbal verholpen. Ook de compressie zou iets aangepast moeten wezen. Kunnen jullie dit merken?
    Ja, ik merk dat er een nieuwe stream is toegevoegd van 8 mbit:

    id="video=8000000"
    bandwidth="8000000"
    width="1920"
    height="1080"
    sar="1:1"
    codecs="avc1.4D4028"
    scanType="interlaced"

    Interlaced is inderdaad wel een betere keuze aangezien het orgineel ook Interlaced is (i.v.m. ghosting), goed dat Delta nu ook een 8 mbit stream heeft toegevoegd
    Niggo in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • patat
    antwoordde
    Tot nu toe zeer tevreden, beeld is super scherp. Merk soms wel dat audio en video niet 100% synchroon lopen.
    patat in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Ferry
    antwoordde
    Er zijn de laatste tijd wat aanpassingen gedaan om de kwaliteit te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het ghosting effect bij voetbal verholpen. Ook de compressie zou iets aangepast moeten wezen. Kunnen jullie dit merken?
    Ferry in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Ter vergelijk:

    https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/

    Die 4,5Mbps is dus wel een gemiddelde.
    driepinter in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • wewa
    antwoordde
    Is je beeldkwaliteit van IPTV ook minder ten opzichte van de coaxkabel als je de IPTV ontvanger bedraad hebt aangesloten op het internet ?
    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Delta zijn IPTV klanten een stapje terug wil laten doen in beeldkwaliteit.
    wewa in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    het vervelende is, dat als je overstapt van HD coax-TV naar DIT via de witte STB, dan zie je in het begin wellicht een verschil. maar na een poosje ben je er aan gewend en dan weet je niet beter meer.
    ondertussen ben je wel een stapje terug gegaan in beeldkwaliteit.
    fred44nl in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:


  • Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Oorspronkelijk gepost door Anette
    Oorspronkelijk gepost door patat
    Ik constateer dat jullie 1080p video stream een bitrate heeft van 4500 kbps. Kan dit niet een stukje hoger, naar 5000 kbps? Ik zie dat m.n. bij sport dat het beeld iets teveel compressie bevat. Een kleine verhoging zou dat probleem kunnen oplossen.
    Beste patat,

    Ik heb dit even voor je nagevraagd.

    Het ontvangen bitrate is afhankelijk van de bandbreedte die de klant heeft.
    Hoe meer bandbreedte beschikbaar is, hoe hoger de bitrate.

    Ik weet niet hoe je verbonden bent? Bekabeld of via de WiFi?
    Als je via de WiFi verbonden bent, wil ik je vragen om eens bekabeld te verbinden.
    Wat je ook kunt doen is het modem even een keer een herstart geven om te kijken of er dan verbetering in zit.
    Heeft daar niets mee te maken, het gaat mij om hoe de encoding is ingesteld. 4500 voor full hd video is wel een beetje karig.
    Dus je stelt een vraag, krijgt antwoord en dat trek je meteen in twijfel? Bijzonder...
    Koeba in DELTA TV App / Online

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X