Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat kan er verbeterd worden aan het TV Platform?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
    Het beste is je een jaar niet te ergeren aan televisie van Delta. Jouw verwachtingen zijn veel te hoog gespannen geweest.
    Dan kan je wachten op grote teleurstellingen.
    Wellicht, maar dit topic is er een van glas halfvol. Ik ga niet in het negatieve blijven hangen.

    Reageer


    • #17
      Ik heb net nog even gekeken maar KPN is gewoon met zowel TV+ als Interactieve TV H.264.

      Ik herken mij ook niet dat 1080i met hoge bandbreedte vergelijkbaar is met 1080P. Kan ook technisch niet of je moet 1080P met 2 of 3Mbps uitzenden en vetgelijken met 1080i met 12 Mbps of hoger. Ik ga je het nog sterker vertellen. Ik ken mensen die Digitenne met 1080P met iets minder dan 4Mbps er strakke uitvinden zien dan TV+ met meer dan 14Mbps in 1080i.

      Ik bedoel ook de TV App wat betreft Viaplay Xtra. TV App is namelijk online.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
        Ik heb net nog even gekeken maar KPN is gewoon met zowel TV+ als Interactieve TV H.264.

        Ik herken mij ook niet dat 1080i met hoge bandbreedte vergelijkbaar is met 1080P. Kan ook technisch niet of je moet 1080P met 2 of 3Mbps uitzenden en vetgelijken met 1080i met 12 Mbps of hoger. Ik ga je het nog sterker vertellen. Ik ken mensen die Digitenne met 1080P met iets minder dan 4Mbps er strakke uitvinden zien dan TV+ met meer dan 14Mbps in 1080i.

        Ik bedoel ook de TV App wat betreft Viaplay Xtra. TV App is namelijk online.
        Eens. Alleen de Viaplay zenders 200 zou gewoon beschikbaar moeten zijn op de TV app aangezien deze wordt gezien als vervanging van de decoder.

        Wat 1080P/I zei ik al: ik wil uit die discussie blijven. In elk geval is qua strakheid van het beeld nog een wereld te winnen voor Caiway. Maken ze de stap naar .H265 dan is dat al een stap gemaakt zonder dat ze iets hoeven te doen aan de huidige bitrates, met een gelijkblijvende bitrate zorgt dit voor aanmerkelijk beter beeld.

        Reageer


        • #19
          Ik begrijp er inmiddels niets meer van.
          Maandenlang roep jij dat het beeld “ retestrak “ is.
          Nu opeens schrijf je dat er qua strakheid van het beeld nog een wereld te winnen is.
          Is de beeldkwaliteit zo ontzettend achteruit gehold de afgelopen maanden?

          Reageer


          • #20
            Ik denk - weet het niet zeker - dat Delta en andere providers Viaplay Xtra (kanaal 200) niet via de `TV App mag aanbieden aan klanten. Het is namelijk online. En Viaplay heeft een eigen online omgeving waar hetzelfde op te kijken is. En ik kan mij zo voorstellen dat Viaplay dat liever heeft omdat daar nog veel meer content van hen aanwezig is.

            De stap naar H.265 is in jouw gedachte makkelijk en klein. Maar voor alle providers ongekend groot. Het is niet alleen andere encoders aan de kant van de provider. Het is vooral de decoders en televisies bij de klanten thuis. Die moeten 4K zijn voor H2.65 (er zijn maar heel weinig HD decoders bij providers die H.265 aan kunnen). En dit zorgt voor grote investeringen in decoders en grote omruilacties.
            Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 31 Jul 2023, 12:29.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
              Ik denk - weet het niet zeker - dat Delta en andere providers Viaplay Xtra (kanaal 200) niet via de `TV App mag aanbieden aan klanten. Het is namelijk online. En Viaplay heeft een eigen online omgeving waar hetzelfde op te kijken is. En ik kan mij zo voorstellen dat Viaplay dat liever heeft omdat daar nog veel meer content van hen aanwezig is.

              De stap naar H.265 is in jouw gedachte makkelijk en klein. Maar voor alle providers ongekend groot. Het is niet alleen andere encoders aan de kant van de provider. Het is vooral de decoders en televisies bij de klanten thuis. Die moeten 4K zijn voor H2.65 (er zijn maar heel weinig HD decoders bij providers die H.265 aan kunnen). En dit zorgt voor grote investeringen in decoders en grote omruilacties.
              Ok, neemt niet weg dat Delta aan nieuwe decoders toe is. De decoder van KPN zal het zeker aankunnen.

              Reageer


              • #22
                De Next en Next mini kunnen het ook aan.

                Reageer


                • #23
                  Niet alle KPN decoders zijn geschikt voor H,265, Dus daarom kan KPN niet overstappen naar H.265. Hetzelfde geldt voor Ziggo. Next en Next Mini zijn geschikt maar alle andere decoders niet. Daarnaast ondersteunt Ziggo ook nog eigen decoders en televisies en die zijn vrijwel allen niet geschikt voor H.265. Digitenne is de enige die H.265 op dit moment ondersteunt.

                  Reageer


                  • #24
                    Dan zetten KPN en Ziggo maar extra H265 streams erbij zodat de geschikte ontvangers er profijt van hebben.

                    Reageer


                    • #25
                      Die bandbreedte heeft Ziggo niet. En bij KPN geldt (net als bij alle andere providers) dat het heel veel bandbreedte en extra encounters vergt om zowel H.264 als H.265 aan te bieden. En dat kost bergen met geld. En dat geld gaat men zeker niet uitgeven voor lineair tv-kijken dat steeds meer marktaandeel verliest.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                        Die bandbreedte heeft Ziggo niet. En bij KPN geldt (net als bij alle andere providers) dat het heel veel bandbreedte en extra encounters vergt om zowel H.264 als H.265 aan te bieden. En dat kost bergen met geld. En dat geld gaat men zeker niet uitgeven voor lineair tv-kijken dat steeds meer marktaandeel verliest.
                        Dat laatste willen alle leveranciers van online apps ons doen geloven. Ik ben daar niet zeker van, kijk maar eens naar het Viaplay-debacle.
                        Ja, jongeren kijken online, maar je zit dat zodra ze ouder worden ze opeens teruggrijpen naar lineair.
                        En wat zeker meespeelt is dat tv zenders 70% pulp brengen. Dat was met 2 a 3 zenders in de jaren tachtig een stuk beter geregeld.
                        Een fusie tussen RTL en SBS was heel goed geweest voor het terugbrengen van zenders en terugbrengen van kwaliteit.
                        NPO 3 is een herhaalzender geworden met weinig soeps. NPO2 een cultuurzender waar geen hond op blaft. NPO1 linkse talkshowtafels.

                        Ik ben het niet zo eens met jou decoder verhaal. Dit speelde ook al toen we van SD naar HD moesten, ook daar waren separate decoders voor nodig. ook de omzetting naar MPEG4 op coax had dit tot gevolg (overigens heeft Delta dat nog steeds niet).

                        Reageer


                        • #27
                          SD naar HD was technisch een heel ander verhaal en zeker niet vergelijkbaar. Verdiep je maar eens in de feiten. Je kan zaken uit het verleden niet 1 op 1 naar het heden vertalen.

                          Wat betreft marktaandeel lineair. Dat zijn gewoon feiten die elke maand weer meer laten zien dat het marktaandeel van lineair afkalft. En de fouten die Viaplay maakt die stoppen het afbrokkelen van het marktaandeel lineair niet. Maar, ook hier kan ik deze uitspraak niet koppelen aan eerdere uitspraken over Formule 1. Je vindt Viaplay online blijkbaar geen goede manier om live sport te kijken. Maar je wilt niet dat Formule 1 naar een lineaire betaalzender gaat. Rara.....ik begrijp het even niet meer.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                            SD naar HD was technisch een heel ander verhaal en zeker niet vergelijkbaar. Verdiep je maar eens in de feiten. Je kan zaken uit het verleden niet 1 op 1 naar het heden vertalen.

                            Wat betreft marktaandeel lineair. Dat zijn gewoon feiten die elke maand weer meer laten zien dat het marktaandeel van lineair afkalft. En de fouten die Viaplay maakt die stoppen het afbrokkelen van het marktaandeel lineair niet. Maar, ook hier kan ik deze uitspraak niet koppelen aan eerdere uitspraken over Formule 1. Je vindt Viaplay online blijkbaar geen goede manier om live sport te kijken. Maar je wilt niet dat Formule 1 naar een lineaire betaalzender gaat. Rara.....ik begrijp het even niet meer.
                            Volgens mij doe je nu uitspraken over iets dat ik gezegd zou hebben over Viaplay vs lineair die pertinent niet kloppen. Bovendien gaan we daarmee offtopic.

                            Verder is bottom line mijn verhaal dat er een hoop nog verbeterd kan worden, ik wacht rustig af, glas is halfvol bij mij.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 31 Jul 2023, 17:23.

                            Reageer


                            • #29
                              Off topic?? Jij begint over Viaplay niet ik. En jij hebt hier en elders in het verleden uitspraken gedaan dat live streaming en sport niet samengaan en sport beter lineair kan aangeboden worden onder meer ivm zappen. Niet ik. Of heb ik dat allemaal gedroomd?

                              Reageer


                              • #30
                                Bordewolf zijn verhaal is erg verwarrend.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X