Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

KPN vecht voor glasvezel in elke woning

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Qua coax wordt er vaak gewezen op het tv gedeelte. Maar je ziet dat tv kijken meer en meer via apps gaat, via Netflix, Viaplay, Videoland.
    Door die verschuiving is er steeds minder noodzaak voor coax. Je ziet dit met name bij Ziggo. Alleen maar dalende abonneeaantallen.
    De huidige Amigodecoder van Delta geeft eenzelfde beeld als de Humax van Ziggo of de Mediabox van Ziggo.
    En ja, dat vergelijk heb ik onlangs kunnen maken. De coax alhier in het oude Cogasgebied gaat zelfs helemaal uit en Delta lijkt gewoon die strategie te hebben voor alle oude Caiwayaansluitingen. En geloof me, op termijn gaat het Coax Deltanetwerk volgen. Het is veel te duur 2 netwerken te onderhouden.

En net als Koebo al zei: we staan aan de vooravond van consolidatie van netwerken. Dat is echt noodzakelijk. En op elkaars netwerken leveren zou echt key zijn.
    Dat laatste is al lang mogelijk. Iedereen kan bijvoorbeeld op de KPN netwerken diensten leveren, ook Delta. Alleen kiezen diverse pro aders er zelf voor om dit niet te doen. Datzelfde geldt overigens ook voor KPN dat ook is uitgenodigd om diensten te leveren op andere netwerken. Dat KPN dit niet doet is overigens begrijpelijk. KPN ziet glasvezel als vervanging van koper. En dus wil het meer dan 95 procent van Nederland op enig moment te dekken met eigen glasvezel of met glasvezel van bedrijven waar het een deelname im heeft en waar men dus als hoofdhuurder wholesale kan aanbieden. De aanleg van eigen netwerken is op dit moment veel duurder dan in voorgaande jaren door onder meer hogere rente en loon- en materiaalkosten. Daarom wordt in gebieden waar nu al glasvezel ligt enigszins op de rem bij het aanleggen getrapt. Op dit moment kan overnemen van glasvezel namelijk goedkoper zijn dan nieuw aanleggen en over bouwen. En dit is ook de reden waarom KPN vooralsnog geen diensten gaat aanbieden op netwerken van andere eigenaren zoals Delta Fiber. Je maakt namelijk deze netwerken meer waard als een marktleider als KPN hier diensten op gaat aanbieden. En wellicht besluit je later om een van die netwerken over te nemen. Je netaalt dan meer geld voor de overname vanwege je eigen deelname op dit netwerken. Overigens moet ik het aan de andere kant nog zien om ACM wel openstaat voor consolidatie en grootschalige overnames.

Voor de consument is diensten aanbieden op elkaars netwerken overigens helemaal niet interessant. Zeker bij de nieuwe XGS-PON netwerken gaat dit meer voor een eenheidsworst zorgen van gelijkende diensten bij providers. Weinig tot geen onderscheidt neer in beeldkwaliteit tussen providers. Het zenderaanbod kan wel enigszins onderscheidend zijn maar wel binnen de reikwijdte van het aanbod dat binnen het wholesale aanbod aanwezig is. En concurreren op prijs kan nog wel maar wordt wel moeilijker. Een lagere prijs leidt door de vaststaande vergoeding van wholesale tot bezuinigen op andere onderdeel va de dienstverlening om de prijs lager te houden,

En wat betreft coax van Ziggo. Het is natuurlijk persoonlijke perceptie of beeld beter, gelijk of slechter is in vergelijk met een andere provider. Ik ben benieuwd naar het hedendaagse beeld van de Amigo. Ik heb voor Totaal TV een decoder bij Delta aangevraagd voor een objectieve test. Maar ik ben het oneens met de connectie tussen het teruglopen van het klantenaantal bij Ziggo ee televisie via coax. Het is juist DVB-C die het klantenverlies bij Ziggo nog een beetje binnen de perken houdt. Zonder DVB-C en alleen IPTV had het aantal klanten nog minder geweest. Het probleem bij Ziggo ligt niet zo zeer bij coax. Ook internet via coax is - wellicht met ee beetje snellere upload - voldoende voor meer dan 90 procent van de Nederlanders. Glasvezel is nieuwer en dus in de gedachte van veel mensen si nieuwer ook beter. En Ziggo hanteert met de oude techniek een soortgelijke prijs als providers doe de nieuwere techniek gebruiken. Het probleem van Ziggo is dus niet coax maar de prijs van de abonnementen en diensten. Echt, niet iedereen heeft een symmetrische internetverbinding van 1 Gbps of meer nodig. Dat hele snelheidsgedoe is een marketingverhaal. Voor een providers maakt de kostprijs van internet nauwelijks iets uit of de consistentie een abonnement van 100Mbps of 1Gbps koopt/ Het verschil zit vooral in de verkoopprijs en dus de winst van de provider.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
      Ik ben benieuwd naar het hedendaagse beeld van de Amigo. Ik heb voor Totaal TV een decoder bij Delta aangevraagd voor een objectieve test.
      Dat is denk ik een (heel) goede zaak misschien maakt het zelfs wel een beetje een eind aan allerlei wilde indianenverhalen hierover op dit forum.

Reageer

De decoder is dan wel aangevraagd maar voorlopig nog niet toegezegdšŸ˜€

Afwachten op het definitieve antwoord van Delta.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
          De decoder is dan wel aangevraagd maar voorlopig nog niet toegezegdšŸ˜€

Afwachten op het definitieve antwoord van Delta.
          Ben zeer benieuwd met wat je af geserveerd wordt ,ik denk dat er al een peentjes aan het zweten is
          Laatst bewerkt door koekeroe; 3 weken geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

Ben zeer benieuwd met wat je af geserveerd wordt ,ik denk dat er al een peentjes aan het zweten is
            Ik weet niet op wie je doelt, maar de vreemde uitspraken en conclusies van bepaalde personen, daar werd niet op mij gedoeld.

Verder was ik slechts een tester binnen een veel grotere testgroep.
            Tot slot zou het fijn zijn elkaar eens in de waarde te laten. Je bent daar meermaals op aangesproken.
            Dus ook niet met allerlei omhalen personen erbij halen als "je weet wel wie ik bedoel" of een forumlid wiens naam ik niet noem.
            Als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet.

Reageer

Ik weet niet op wie je doelt, maar de vreemde uitspraken en conclusies van bepaalde personen, daar werd niet op mij gedoeld.

Verder was ik slechts een tester binnen een veel grotere testgroep.
              Tot slot zou het fijn zijn elkaar eens in de waarde te laten. Je bent daar meermaals op aangesproken.
              Dus ook niet met allerlei omhalen personen erbij halen als "je weet wel wie ik bedoel" of een forumlid wiens naam ik niet noem.
              Als je niets te melden hebt, doe dat dan ook niet.
              Voel je .je eigen aan gesproken En jij bent wel de laatste hier op dit forum, die een ander forumlid de wil op wil leggen Je voelt je eigen blijkbaar de webmaster .om hier regels te gaan opleggen Wie gaf gisteren ,na mijn plaatsen van dit Bericht mijn eerste Like BOR DE WOLF En ga niet zeggen dat het niet zo is ik heb het email bericht nog ,Dit laat zien wat de persoon bor de wolf is
              En in waarde laten ,ik geloof niet .dat jij die zin kent ?

Reageer

Qua coax wordt er vaak gewezen op het tv gedeelte. Maar je ziet dat tv kijken meer en meer via apps gaat, via Netflix, Viaplay, Videoland.
                Door die verschuiving is er steeds minder noodzaak voor coax. Je ziet dit met name bij Ziggo. Alleen maar dalende abonneeaantallen.
                De key zijn.
                We hebben hier alleen coax en een smart tv met apps, voor noem maar op

Reageer

Voel je .je eigen aan gesproken En jij bent wel de laatste hier op dit forum, die een ander forumlid de wil op wil leggen Je voelt je eigen blijkbaar de webmaster .om hier regels te gaan opleggen Wie gaf gisteren ,na mijn plaatsen van dit Bericht mijn eerste Like BOR DE WOLF En ga niet zeggen dat het niet zo is ik heb het email bericht nog ,Dit laat zien wat de persoon bor de wolf is
                  En in waarde laten ,ik geloof niet .dat jij die zin kent ?

Klopt dat was voordat je het bericht hebt aangepast en dat toont dan ook de ware aard.
                  Nogmaals je hebt niets te melden, doe dat dan ook niet.

Reageer

Klopt dat was voordat je het bericht hebt aangepast en dat toont dan ook de ware aard.
                    Je voelt je werkelijk aangesproken Borretje Heb je wat te verbergen??? ,iets wat straks boven water komt??????? mocht een onafhankelijk iemand het apparaat gaan testen? Iemand die jouw elke keer op de juiste plaats zet????

Reageer

Je voelt je werkelijk aangesproken Borretje Heb je wat te verbergen??? ,iets wat straks boven water komt??????? mocht een onafhankelijk iemand het apparaat gaan testen? Iemand die jouw elke keer op de juiste plaats zet????
                      Nogmaals ben ik niet de enige tester en al mijn uitspraken over de Androidbox kunnen gevalideerd of zelf overruled worden door andere testers op dit forum.
                      Dus ik ben niet zo bang voor mijn eigen uitspraken.
                      Daarnaast zijn uitspraken over hoe het beeld is bijvoorbeeld altijd subjectief. Iemand met 5 opstellingen van KPN, Ziggo, Odido etc vindt altijd wel wat en zal heus vertellen dat iets bij KPN (die al veel verder is) en Odido veel beter werkt of beter is.
                      Dat materiaal heb ik niet en dus kan ik het ook niet benoemen.
                      De mindere zaken zal ik ook altijd benoemen, maar wel in het redelijke.

Reageer

Als er een persoon is op dit forum die hierover niet moet klagen dan ben hij dat. Bij elke reactie op een schrijven van jou wordt je bijna verplicht om een ongewenste quote erbij te zetten omdat er veelal iets wordt gewijzigd als de reactie enigszins hout snijdt.

En wat betreft die test. Het valt wel op dat je nu plots op de proppen komt dat je niet de enige tester was/bent/of whatever. Die uitspraak was er tot deze week nooit van je. Maar dit staat los van het uiteindelijke resultaat van de rest. Mocht die er al komen want Delta heeft nog geen groen of rood licht hiervoor gegeven. Dat heet namelijk objectiviteit.

Reageer

Het is geen publiekelijk geheim dat er een testgroep is en ook een klantenpanel.
                          Ik heb nergens beweerd de enige tester te zijn.

Reageer

Er heeft denk ik ook niemand hier gezegd dat je de enige tester was. Zou ook een hele slechte zaak zijn uit het oogpunt van Delta als dit zo was. Maar jij bent denk ik wel je moraal kompas van objectiviteit een beetje kwijtgeraakt. Ik kan op dit moment echt niet beoordelen dat wat jij stelt over deze nieuwe decoder geheel conform de waarheid is. Het kan maar het kan ook zomaar niet. Ik ken een beetje de ontwikkelingen met Android TV decoders bij providers in Nederland en Belgiƫ. En die zijn redelijk moeizaam, zeker als een decoder pas op de markt is gebracht. Maar ben echt benieuwd. En toegag tot vijf providers heb ik niet. De teller stopt bij drie. Maar dut geeft wel een beetje inzicht in de verschillen.

Maar ik vind het moeilijk te geloven dat jij eerst heel kritisch was over Delta en vanaf het moment dat je met die nieuwe decoder mocht spelen plots heel begrijpend en lovend. Dit zijn twee uitstrekten die wel heel ver van elkaar afleggen. Em ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit alleen door de Smart Box kan komen. Als dit namelijk zo is dan moet ik stijl achterover slaan als ik ook maar een minuut met die decoder zou spelen. Het kan bijna niet zo zijn zonder dat je de objectiviteit verloren bent. Maar we gaan het zien. Wellicht is het wel het geval. Misschien ook niet.

Reageer

Wanneer je dit forum volgt dan ben ik al langer enthousiast over de stappen die gemaakt worden. Al zeker 2 jaar.
                              En wanneer je alles volgt dan zie je ook dat ik kritisch ben.
                              Je meent dat ik anders reageer of alles positiiever voordoe? Wat win ik daar mee? Dat komt als een boomerang terug wanneer het niet zou kloppen.

Reageer

Ik weet niet wat jij ermee wint om plots heel positief te zijn. Ik kan zomaar een paar dingen bedenken hoor. Maar weet niet of het zo is. Maar ik constateer dat je vanaf het uitschrijven van de test met de nieuwe decoder en het deelnemen aan de test dat je plots heel erg positief bent over Delta. En dat valt op. En ik denk niet allen mij zo te lezen op dit forum.

En twee jaar al positief over Delta? Ik denk dat jij dat niet hard kan maken. Ik herinner mij nog een jaar geleden of zo toen je zelfs overwoog de overstap naar Odido te maken. En je alleen bij Delta bleef vanwege een mooie aanbieding. Ik denk ook terug aan het constante 'gezeur' over het ontbreken van ESPN UHD/UHD/4K bij Delta/ En toen die test in zicht was, toen werden plots uitspraken dat NPO 1 UHD niet echt IHD was en die objectief waren plots weggezet als aannames. Dit terwijl je zelf ook had kunnen constateren dat het niet echt UHD was. En toen ben je wat technische kennis op gebied van beeldkwaliteit een beetje door de mand gevallen voor mij. Dit werd ook nog eens versterkt toen je melding maakte dat je eigen lokale omroep die je dus zelf kan kijken in SD zou uitzenden terwijl dit gewoon HD was.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X