Oorspronkelijk gepost door Bordewolf
Bekijk bericht
Voor de consument is diensten aanbieden op elkaars netwerken overigens helemaal niet interessant. Zeker bij de nieuwe XGS-PON netwerken gaat dit meer voor een eenheidsworst zorgen van gelijkende diensten bij providers. Weinig tot geen onderscheidt neer in beeldkwaliteit tussen providers. Het zenderaanbod kan wel enigszins onderscheidend zijn maar wel binnen de reikwijdte van het aanbod dat binnen het wholesale aanbod aanwezig is. En concurreren op prijs kan nog wel maar wordt wel moeilijker. Een lagere prijs leidt door de vaststaande vergoeding van wholesale tot bezuinigen op andere onderdeel va de dienstverlening om de prijs lager te houden,
En wat betreft coax van Ziggo. Het is natuurlijk persoonlijke perceptie of beeld beter, gelijk of slechter is in vergelijk met een andere provider. Ik ben benieuwd naar het hedendaagse beeld van de Amigo. Ik heb voor Totaal TV een decoder bij Delta aangevraagd voor een objectieve test. Maar ik ben het oneens met de connectie tussen het teruglopen van het klantenaantal bij Ziggo ee televisie via coax. Het is juist DVB-C die het klantenverlies bij Ziggo nog een beetje binnen de perken houdt. Zonder DVB-C en alleen IPTV had het aantal klanten nog minder geweest. Het probleem bij Ziggo ligt niet zo zeer bij coax. Ook internet via coax is - wellicht met ee beetje snellere upload - voldoende voor meer dan 90 procent van de Nederlanders. Glasvezel is nieuwer en dus in de gedachte van veel mensen si nieuwer ook beter. En Ziggo hanteert met de oude techniek een soortgelijke prijs als providers doe de nieuwere techniek gebruiken. Het probleem van Ziggo is dus niet coax maar de prijs van de abonnementen en diensten. Echt, niet iedereen heeft een symmetrische internetverbinding van 1 Gbps of meer nodig. Dat hele snelheidsgedoe is een marketingverhaal. Voor een providers maakt de kostprijs van internet nauwelijks iets uit of de consistentie een abonnement van 100Mbps of 1Gbps koopt/ Het verschil zit vooral in de verkoopprijs en dus de winst van de provider.
Reageer