Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Dagelijks verbruik cijfers Mijn Delta

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Dagelijks verbruik cijfers Mijn Delta

    Nu ik een paar dagen het dagelijks gebruik kan bekijken in Mijn Delta is me iets opgevallen.
    Bij de elektriciteit lijkt alles OK, maar bij het gasverbruik wijkt de waarde in het staafdiagram af van de waarde in de marge.
    Bij elektriciteit is het allebei 5 op een bepaalde dag, maar bij het gasverbuik zit er verschil in. 7 in het staafdiagram en 10 in de marge (groen aangegeven).
    Wat is nu feitelijk juist? En waarop zou ik het doelgemiddelde dan moeten baseren?
    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: electrisch verbruik.png Bekeken: 0 Grootte: 272,3 Kb ID: 247963 Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: gasverbruik.png Bekeken: 0 Grootte: 273,7 Kb ID: 247967

  • #2
    Ik zie dat zowel bij stroom als gas. Ook wordt een veel hoger gebruik aangegeven als MijnDelta Inzicht aangeeft. Die laatste gegevens geven (al jaren) een juist verbruik aan!
    Het nieuwe dagelijkse verbruik blijkt dus tot nu toe erg onbetrouwbaar. Een slechte zaak lijkt me, nu juiste gegevens zeker met met die hoge tarieven van groot belang zijn!

    Reageer


    • #3
      Je kunt nog altijd de meterstanden met de hand uitlezen op de slimme meter zelf, dit zou je dus een aantal dagen kunnen doen ter vergelijk (ijken).
      Laatst bewerkt door driepinter; 5 Dec 2022, 10:32.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
        Ik zie dat zowel bij stroom als gas. Ook wordt een veel hoger gebruik aangegeven als MijnDelta Inzicht aangeeft. Die laatste gegevens geven (al jaren) een juist verbruik aan!
        Het nieuwe dagelijkse verbruik blijkt dus tot nu toe erg onbetrouwbaar. Een slechte zaak lijkt me, nu juiste gegevens zeker met met die hoge tarieven van groot belang zijn!
        Dat dacht ik dus ook. Zeker nu zou het fijn zijn dat je van je energieprovider de juiste en betrouwbare cijfers krijgt.
        Oh ja, Delta Inzicht heb ik niet.
        Laatst bewerkt door anomaly; 5 Dec 2022, 10:39.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Je kunt nog altijd de meterstanden met de hand uitlezen op de slimme meter zelf, dit zou je dus een aantal dagen kunnen doen ter vergelijk (ijken).
          Maar welke cijfers hanteert Delta en voor welke waarde betaal ik? Ik kan zoveel vergelijken wat ik wil, maar ik vermoed dat Delta vindt dat zij de juiste gegevens hebben. Maar welk cijfer, in geval van het gasverbruik, is dat dan? Zal ik er eens een belletje aan wagen?
          Laatst bewerkt door anomaly; 5 Dec 2022, 10:40.

          Reageer


          • #6
            Het verbruik van 7 m3 lijkt een gemiddeld dagverbruik over die maand. Rechts staat er een vergelijkingswaarde van 5 m3 (per maand). Die tekst komt mij wel vreemd over. Dit zou een gemiddeld dagverbruik in die maand moeten zijn, lijkt mij.

            Reageer


            • #7
              Heb gekeken over de maand November en bij Delta zoveel als bij Enelogici heb ik 26 m3 gas gebruikt.
              Dus voor de maand klopt het wel.

              Reageer


              • #8
                Delta cijfers met nieuwe app kloppen voor geen meter, ik heb de "ouderwetse" Delta inzicht al jaaaaren en dit klopt altijd dus bij deze kijk ik maar niet meer op de nieuwe voor ik stress krijg. "gooi geen oud weg voordat het nieuwe in orde is" zou ik zeggen, blijf dus lekker bij het oude vertrouwde!

                Reageer


                • #9
                  Er is maar één partij die de slimme meter uitleest en dat is Stedin die levert weer aan DELTA en andere leveranciers zoals Enelogic, enz.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb eens een aantal dagen de meterstanden direct op de gasmeter uitgelezen en vergeleken met die in MijnDELTA verbruik.

                    En ik moet zeggen deze standen kloppen (helaas) toch wel, dus er wordt niet teveel uitgelezen.

                    Reageer


                    • #11
                      En is dit dan de hogere waarde (rechts bij groene pijl- zie foto bij mijn openingspost) of de waarde in het staafdiagram die je ziet op de meter?
                      Het gaat er mij vooral om dat die twee niet gelijk zijn. Misschien hebben ze de streepjes in het staatje gewoon neergezet, maar geef gewoon even duidelijkheid. Het scheelt 2 tot 3 m3 per dag.
                      Heb trouwens nog niet met Delta gebeld hierover.
                      Laatst bewerkt door anomaly; 7 Dec 2022, 10:05.

                      Reageer


                      • #12
                        Overigens ook beste vervelend dat je elke keer na inloggen weer moet schakelen tussen maand en dag (wordt niet met cookies opgeslagen?) en dat je naar rechts moet scrollen voor de laatste cijfers. Dat kan toch best klantvriendelijker en duidelijker?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                          Overigens ook beste vervelend dat je elke keer na inloggen weer moet schakelen tussen maand en dag (wordt niet met cookies opgeslagen?) en dat je naar rechts moet scrollen voor de laatste cijfers. Dat kan toch best klantvriendelijker en duidelijker?
                          Helemaal eens

                          Reageer


                          • #14
                            Heb zonet maar even een mailtje gestuurd in plaats van te bellen. Ik zie het antwoord namelijk graag op schrift tegemoet

                            Als ze het staatje omdraaien en de laatste datum links zetten in plaats van rechts, dan zou dat al wat schelen.

                            Reageer


                            • #15
                              En waarom geen Delta Energie Forum?

                              Als een klant daar dan een vraag stelt, kan een ieder het antwoord lezen.

                              Nu moet elke klant apart bellen/chatten etc.

                              Al die vragen moeten beantwoord worden en een Forum lijkt me in dat opzicht tijd besparend.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X