Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasdraad Zeeuws-Vlaanderen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

In de Krimpenerwaard heeft Glasdraad ook alleen de buitengebieden verglaasd. Voor de kernen in de Krimpenerwaard is Delta netwerk nu een belangstellingsregistratie gestart.

Dus werkwijze is vergelijkbaar

Reageer

Woningcorporatie Woongoed betaalt voor ruim tweeduizend huurwoningen in Zeeuws-Vlaanderen een glasvezelaansluiting. De corporatie werkt hiervoor samen met glasvezelbedrijf GlasDraad. In totaal gaat het om 2092 woningen. Of de huurders van Woongoed, en andere bewoners van de kleine kernen en het buitengebied in Zeeuws-Vlaanderen, ook daadwerkelijk glasvezel krijgen, blijft nog even spannend. Pas als 40 procent van de adressen die in aanmerking komen voor glasvezel van GlasDraad zich daar heeft ingeschreven, gaat overal de spade de grond in.
      https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen...ting~a8270505/

Reageer

IK denk niet dat ze voor 18 juli nog de 40% gaan halen maar wie weet wordt de campagne wel verlengd.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          IK denk niet dat ze voor 18 juli nog de 40% gaan halen maar wie weet wordt de campagne wel verlengd.
          En 35% is meestal ook wel een go. Ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen tegenhoud.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            En 35% is meestal ook wel een go. Ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen tegenhoud.
            Het zit hem natuurlijk vast op de vastrechtvergoeding van € 200 die men moet betalen, maar er zijn 10 providers die deze terugbetalen.

Video van ruim 1 uur over laatste stand van zaken :

https://www.facebook.com/GlasdraadZV...9505411260742/
            Laatst bewerkt door driepinter; 15 Jul 2022, 11:41.

Reageer

Het zit hem natuurlijk vast op de vastrechtvergoeding van € 200 die men moet betalen, maar er zijn 10 providers die deze terugbetalen.

Dan is er geen drempel lijkt me

Reageer

Zal vast ook de 2300 euro voor de aanleg zijn die de afgelegen adressen moeten aftikken. Tsja, als je daar wilt wonen, moet je er wat voor over hebben...

Reageer

Er hebben zich niet voldoende huishoudens aangemeld voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied van Zeeuws-Vlaanderen. Om de aanleg te starten, moest minimaal 40 procent van de huishoudens zich aanmelden. Dat kon tot vandaag en de teller is blijven steken op 30 procent.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...uws-vlaanderen
                  Laatst bewerkt door Koeba; 18 Jul 2022, 22:31.

Reageer

𝐍𝐨𝐠 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐞𝐞𝐧 𝐤𝐥𝐞𝐢𝐧𝐞 𝟐𝟎𝟎𝟎 𝐚𝐚𝐧𝐦𝐞𝐥𝐝𝐢𝐧𝐠𝐞𝐧 𝐧𝐨𝐝𝐢𝐠

Met ongeveer 40 plaatsen in onze projectkaart, hebben we per dorp gemiddeld nog 50 tot 60 aanmeldingen nodig!

𝐇𝐞𝐥𝐩 𝐦𝐞𝐞, 𝐩𝐫𝐚𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐭 𝐮𝐰... - GlasDraad Zeeuws-Vlaanderen | Facebook

Verlengen in vakantietijd heeft denk ik weing zin.
                    Laatst bewerkt door driepinter; 19 Jul 2022, 06:46.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Tsja, als je daar wilt wonen, moet je er wat voor over hebben...
                      Zo werkt het denk ik niet helemaal. Heb daar zelf wel een mening over, die ik graag wil delen:
                      Als boer met een (familie)bedrijf dat al tientallen jaren bestaat, is het een hard gelach dat je weer een investering moet doen om van en internetaansluiting gebruik te kunnen maken, terwijl de stedelijke locaties gratis van een aansluiting worden voorzien. Zeker als je je realiseert dat normaliter dit soort gebieden geindexeerd en meegenomen worden in de uiteindelijke aanlegkosten voor zowel buitengebied als dorpse/stadse locaties. Daarbij betalen de laatstgenoemden iets meer voor hun abonnement om de aanleg van de infra in de buitengebieden te kunnen bekostigen.

Het is jammer dat de lokale politiek ook hier weer verstek laat gaan (onder welke steen zitten die partijen in Zeeland?).
                      Het wachten is op een 5G aanbieder die tegen een redelijke prijs dit soort locaties van acceptabele bandbreedte kan voorzien. De markt daarvoor is vrij en gaat buiten de gevestigde orde om. Gemiste kans voor Delta/DFNL.
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jul 2022, 10:53.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Zo werkt het denk ik niet helemaal. Heb daar zelf wel een mening over, die ik graag wil delen:
                        Als boer met een (familie)bedrijf dat al tientallen jaren bestaat, is het een hard gelach dat je weer een investering moet doen om van en internetaansluiting gebruik te kunnen maken, terwijl de stedelijke locaties gratis van een aansluiting worden voorzien. Zeker als je je realiseert dat normaliter dit soort gebieden geindexeerd en meegenomen worden in de uiteindelijke aanlegkosten voor zowel buitengebied als dorpse/stadse locaties. Daarbij betalen de laatstgenoemden iets meer voor hun abonnement om de aanleg van de infra in de buitengebieden te kunnen bekostigen.

Het is jammer dat de lokale politiek ook hier weer verstek laat gaan (onder welke steen zitten die partijen in Zeeland?).
                        Het wachten is op een 5G aanbieder die tegen een redelijke prijs dit soort locaties van acceptabele bandbreedte kan voorzien. De markt daarvoor is vrij en gaat buiten de gevestigde orde om. Gemiste kans voor Delta/DFNL.
                        Het is toch hard gelag? Ik vind het wat makkelijk om dat allemaal maar af te wentelen op 'de politiek'/gemeente/overheid. Deze familiebedrijven, waarvan er trouwens veel meer ouder dan honderd jaar zijn, (1871 in mijn familie) zouden ook kunnen bedenken dat een glasvezelaansluiting de waarde van je huis verhoogt. Niet heel veel, maar toch. Dat de agglomeraties vrijwel gratis aangelegd worden en de buitengebieden niet is natuurlijk een simpele rekensom. Brengt gewoon niet genoeg op om rendabel aan te leggen. Niet voor niks dat ook Glasdraad het niet gaat redden. Het kan gewoon niet uit. Maar ik ben het wel eens dat ook de buitengebieden werkbare bandbreedte zouden moeten hebben. Liefst glasvezel, maar 5g is ook nice. (Extra geintje: Op de boerderij klonk een hard gelach!)
                        Laatst bewerkt door Koeba; 19 Jul 2022, 11:37.

Reageer

De 3,5 Ghz frequentie van 5G haalt ook maar een paar honderd meter per mast.

Dus dat wordt ook nog een flinke investering.

Reageer

Ik neem aan dat blijkbaar veel mensen in het buitengebied helemaal geen behoefte hebben aan sneller internet.
                            Anders hadden ze zich wel aangemeld.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                              Ik neem aan dat blijkbaar veel mensen in het buitengebied helemaal geen behoefte hebben aan sneller internet.
                              Anders hadden ze zich wel aangemeld.
                              Wat dacht je, maar weer eens iets lomps onzinnigs zeggen?
                              Laatst bewerkt door Koeba; 19 Jul 2022, 13:07.

Reageer

Het is toch hard gelag?
                                Neen, in dit geval is het gelach met ch. Al was het alleen al om deze situatie die nu al jaren bestaat. Niet alleen voor Zeeuws-Vlaanderen, maar voor alle Zeeuwse buitengebieden. Heb me laten vertellen dat dat ongeveer 19.000 aansluitingen zouden zijn. Wellicht dat iemand anders over de exacte cijfers beschikt.

Ik vind het wat makkelijk om dat allemaal maar af te wentelen op 'de politiek'/gemeente/overheid
                                Bekijk het eens vanuit een ander perspectief:
                                Er wordt niets afgewenteld op de overheid - dit probleem komt niet eens voor op de programma's de lokale politiek. En aangezien de lokale overheid en gemeenten indertijd ook van de partij waren bij deze keuzes bij de aanleg van kabel had het wel zo netjes geweest als ze bij het fiber hangijzer de zaak hadden gladgestreken. Ben hier zelf van nabij bij betrokken geweest en ik kan je vertellen dat er echt voudten zijn gemaakt mbt breedbandvoorzieningen in de buitengebieden.

Brengt gewoon niet genoeg op om rendabel aan te leggen
                                Zoals ik eerder schreef zou de gemene deler het complete aantal abonnees moeten zijn in plaats van de stedelijke/dorpslocaties. Neem als voorbeeld de oude telefoonaansluitingen, die ook gewoon tot in de hal van een woning in het buitengebied werd gelegd. Kan mij niet voorstellen dat met de huidige technieken de aanleg van een ander soort kabeltje meer zou moeten kosten dan dat. Sterker nog, dat is ook niet zo.

Extra geintje: Op de boerderij klonk een hard gelach!
                                Weet niet waar dat vandaan komt maar het probleem weglachen (of de oplossingen) brengt niemand verder. Deels onwetendheid en deels falen van lokale overheden zorgen er al jarenlang voor dat er voor de buitengebieden echt weinig te lachen valt. Ook op de boerderij.

Ik denk in (tijdelijke) oplossingen. En 5G is daar zeker één van.
                                @ https://www.routershop.nl/5g-routers/cid=6107

Mbt de investering? Die valt, zoals je ziet, reuze mee als je die afzet tegen de aanleg van een glasvezelkabel.
                                Voor wat betreft de snelheid: deze is inderdaad stukken lager dan snel internet en zeker niet op elke locatie vereist. Maar het kan een (tijdelijke) oplossing zijn, toch?
                                Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jul 2022, 20:41.
                                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X