Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sinds feb.2022 glasvezel aansluiting regelmatig erg slecht beeld,

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Sinds feb.2022 glasvezel aansluiting regelmatig erg slecht beeld,

    Vanaf dag 1 dat we glasvezel hebben ervaren we bijzonder veel problemen bij het kijken naar live interactieve tv. Het beeld wordt regelmatig bijzonder slecht, alsof we naar een analoog signaal kijken. Het wisselen van kanaal helpt soms, maar slechts kortstondig.
    bij terugkijken of het kijken naar opgenomen programma’s geen problemen. Ook bij alles wat niet via de interactieve ontvanger komt zoals Netflix geen enkel probleem.
    Monteur Guidion nu al 3 keer geweest, laatste keer was zijn opmerking: geen idee waarom ik weer hier moet komen, alles wat ik kan controleren is in orde, alle kabels en aansluitingen zijn in orde, Delta moet dit zelf oplossen.
    Andere digitale ontvanger leverde ook geen oplossing.
    Het duurt nu al ruim 4 maanden en het enige dat Delta nu weer zegt is (voor de zoveelste keer) we maken een ticket aan zodat de monteur ernaar kan kijken.
    We zijn teneinde raad, willen liefst de gewone kabel weer terug.

    Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben/hadden?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht
    Vanaf dag 1 dat we glasvezel hebben ervaren we bijzonder veel problemen bij het kijken naar live interactieve tv. Het beeld wordt regelmatig bijzonder slecht, alsof we naar een analoog signaal kijken. Het wisselen van kanaal helpt soms, maar slechts kortstondig.
    bij terugkijken of het kijken naar opgenomen programma’s geen problemen. Ook bij alles wat niet via de interactieve ontvanger komt zoals Netflix geen enkel probleem.
    Monteur Guidion nu al 3 keer geweest, laatste keer was zijn opmerking: geen idee waarom ik weer hier moet komen, alles wat ik kan controleren is in orde, alle kabels en aansluitingen zijn in orde, Delta moet dit zelf oplossen.
    Andere digitale ontvanger leverde ook geen oplossing.
    Het duurt nu al ruim 4 maanden en het enige dat Delta nu weer zegt is (voor de zoveelste keer) we maken een ticket aan zodat de monteur ernaar kan kijken.
    We zijn teneinde raad, willen liefst de gewone kabel weer terug.

    Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben/hadden?
    Waar is de decoder op aangesloten? Router of rechtsreeks op het modem?

    Reageer


    • #3
      Sorry dat ik niet direct reageer. Heb veel bezigheden buitenshuis vandaag.

      Decoder zit rechtstreeks op het modem met een kabel, maar we hebben ook geprobeerd via de router zowel met kabel als via Wifi. Dat had voor de storingen geen enkel effect. We hebben echt alles geprobeerd zoals randapparatuur verwijderen etc. etc.
      Laatst bewerkt door vanhulten; 10 Jun 2022, 17:05.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht
        Sorry dat ik niet direct reageer. Heb veel bezigheden buitenshuis vandaag.

        Decoder zit rechtstreeks op het modem met een kabel, maar we hebben ook geprobeerd via de router zowel met kabel als via Wifi. Dat had voor de storingen geen enkel effect. We hebben echt alles geprobeerd zoals randapparatuur verwijderen etc. etc.
        En je gebruikt de kabels van Delta CAT 5E?

        Reageer


        • #5
          Hier precies het zelfde, is ook op alle 3 de tv's kan 5 min goed kijken dan weer wazig beeld of even stilstaand beeld, dan weer een poosje goed beeld en zo gaat het door.
          Heb alles al geprobeert, harde restet ander kabels maar niets help, dacht misschien zal er wel een update komen die het verhelpt, maar na 6 maanden nog steeds het zelfde.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            En je gebruikt de kabels van Delta CAT 5E?
            Nee wij hebben CAT 7 kabel. Monteurs hebben ook aangegeven dat al onze kabels uitstekend zijn en dat het daar dus zeker niet aan kan liggen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door johnW Bekijk bericht
              Hier precies het zelfde, is ook op alle 3 de tv's kan 5 min goed kijken dan weer wazig beeld of even stilstaand beeld, dan weer een poosje goed beeld en zo gaat het door.
              Heb alles al geprobeert, harde restet ander kabels maar niets help, dacht misschien zal er wel een update komen die het verhelpt, maar na 6 maanden nog steeds het zelfde.
              Tegen ons is gezegd dat er verder nergens problemen zijn, maar dat kon ik me eigenlijk niet voorstellen.
              Is het bij jullie ook alleen bij live uitzending?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht
                Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben/hadden?
                Daar ben je niet mee geholpen.
                Wat is je bandbreedte als op een dergelijk moment je snelheid checkt?
                @ https://delta.speedtestcustom.com/
                @ https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid

                Is het mogelijk dat iemand binnen je netwerk op dat moment aan het gamen/streamen is? Iets zorgt ervoor dat je bandbreedte ink@kt, waardoor je dat slechte beeld krijgt.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Daar ben je niet mee geholpen.
                  Wat is je bandbreedte als op een dergelijk moment je snelheid checkt?
                  @ https://delta.speedtestcustom.com/
                  @ https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid

                  Is het mogelijk dat iemand binnen je netwerk op dat moment aan het gamen/streamen is? Iets zorgt ervoor dat je bandbreedte ink@kt, waardoor je dat slechte beeld krijgt.
                  Ik zal de snelheid eens checken op die momenten, maar als de bandbreedte inkakt zoals je zegt, dan komt dat niet door streamen of gamen binnen het eigen netwerk. Wij zijn met z'n 2-en en kijken dan tesamen tv.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht

                    Ik zal de snelheid eens checken op die momenten, maar als de bandbreedte inkakt zoals je zegt, dan komt dat niet door streamen of gamen binnen het eigen netwerk. Wij zijn met z'n 2-en en kijken dan tesamen tv.
                    Dan weet je wel dat er iets aan de hand is met of de verbinding of het modem of de router in dat geval,

                    Reageer


                    • #11
                      Hier hetzelfde probleem. Beeld vervaagd geregeld en bevriest soms. Guidion is al 3 keer geweest, doet eigenlijk niets en zegt dat het goed is. Na een tijdje belletje van Delta die dan weer een monteur wil sturen. Kom zo geen steek verder en wil graag terug naar de coax waar ik geen problemen had. Heb 1 gig verbinding.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Ruxpin Bekijk bericht
                        Hier hetzelfde probleem. Beeld vervaagd geregeld en bevriest soms. Guidion is al 3 keer geweest, doet eigenlijk niets en zegt dat het goed is. Na een tijdje belletje van Delta die dan weer een monteur wil sturen. Kom zo geen steek verder en wil graag terug naar de coax waar ik geen problemen had. Heb 1 gig verbinding.
                        Wij hebben zaterdag jl. nieuw modem toegestuurd gekregen, zonder enige communicatie vooraf. Modem aangesloten, maar de problemen zijn er nog steeds. Andere decoder leverde ook geen oplossing. Kabels vervangen leverde ook niets op.
                        Ik heb geprobeerd om die metingen te doen, maar daar snap ik helemaal niets van. Meting op 3 verschillende apparaten tegelijkertijd ( telefoon, tablet en computer)levert totaal uiteenlopende resultaten.
                        Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht

                          Wij hebben zaterdag jl. nieuw modem toegestuurd gekregen, zonder enige communicatie vooraf. Modem aangesloten, maar de problemen zijn er nog steeds. Andere decoder leverde ook geen oplossing. Kabels vervangen leverde ook niets op.
                          Ik heb geprobeerd om die metingen te doen, maar daar snap ik helemaal niets van. Meting op 3 verschillende apparaten tegelijkertijd ( telefoon, tablet en computer)levert totaal uiteenlopende resultaten.
                          Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan?
                          Tablet en telefoon gaan in ieder geval via WiFi (of via mobiel signaal) en zijn erg afhankelijk van veel factoren zoals signaal sterkte, wifi kanaal, Wifi 2.4Ghz/5 Ghz, buren etc. Zijn de decoders wel direct bekabeld aangesloten op het modem en niet via PowerLan, wifi versterkers of mesh?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                            Tablet en telefoon gaan in ieder geval via WiFi (of via mobiel signaal) en zijn erg afhankelijk van veel factoren zoals signaal sterkte, wifi kanaal, Wifi 2.4Ghz/5 Ghz, buren etc. Zijn de decoders wel direct bekabeld aangesloten op het modem en niet via PowerLan, wifi versterkers of mesh?
                            Ja, die zit met kabel op het modem aangesloten.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door vanhulten Bekijk bericht

                              Ja, die zit met kabel op het modem aangesloten.
                              Haalt je ontvanger wel de laatste software binnen? Kun je eens naar instellingen, over apparaat gaan en dan via daar herstarten/resetten met de knop die je daar ziet?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X