Oorspronkelijk gepost door L. van der MeerBekijk bericht
Slechte ontvangst Veronica en Net5.
ik kijk tv met een ci-module en kan Veronica en Net 5.niet ontvangen. Andere zenders zijn prima Ik heb met de helpdesk contact gehad en die verzekerde mij dat het signaal goed.kwam. ze adviseerde om mijn splitter te vervangen. Dat helpt.niets. nu zie ik dat er al in juni over is geklaagd. En nu?
Kan je mij een e-mail sturen met je klantgegevens en een link naar dit bericht. Dan zoek ik de gegevens er even bij en help ik je graag verder.
Je mag de e-mail richten aan [email protected]
De signaalsterkte bij deze twee zenders varieert van 10 tot 60 terwijl de signaalsterkte van alle andere zenders 90/100 is.
Heb je toevallig een Samsung TV? Die zijn nogal gevoelig op een goed contact met de CAI stekker (aan de TVkant).
Rommel eens aan die stekker terwijl je een slecht signaal hebt; wellicht dat dat een oplossing biedt.
Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
Heb je toevallig een Samsung TV? Die zijn nogal gevoelig op een goed contact met de CAI stekker (aan de TVkant).
Rommel eens aan die stekker terwijl je een slecht signaal hebt; wellicht dat dat een oplossing biedt.
Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad een Samsung tv.
Ik kan het nu niet uitproberen want het signaal is nu goed. Dat is namelijk het rare, soms normaal beeld en normale signaalsterkte en dan een paar uur later weer slecht beeld en signaalsterkte.....
Ixxie Kan je mij een e-mail sturen met je klantgegevens en de volgende informatie. Waar komt de kabel de woning binnen? Maak je gebruik van een splitter en wat is de lengte van de kabel tussen de tv en het aansluitpunt van DELTA.
Hier al vanaf begin juni hetzelfde verhaal met Veronica en Net5 met onderstaande opmerkingen:
- We hebben ook een Samsung TV
- Splitter verwijderd en kabel loopt rechtstreeks vanaf het aansluitpunt in de meterkast naar de TV, kabel is van juiste kwaliteit maar moet de connectoren nog vervangen.
- Nieuw filter en Sagemcom modem
- 100 meter achter ons huis staan 4 grote antennes op een hoog gebouw
Heb je wel een recente AOP die voldoende afgeschermd is? Daarnaast ook van je AOP naar je wandcontactdoos goede drievoudig afgeschermde coaxkabel?
Daarnaast goeie IEC connectoren die voldoende afschermen?
Ik heb de splitter verwijderd, deze werd toch niet meer gebruikt. Ook de kabel naar de humax vervangen. Daarmee was het bij mij opgelost, prima beeld weer.
Ik heb sinds vandaag ineens problemen met deze 2 zendars de andere doen het goed en deze 2 niet. Erg vreemd. Nu lees ik iets met nieuwe connectors en of kabels lijkt mij vreemd als dit vd de ene op de andere dag nodig is terwijl de rest wel functioneert. Dit lijkt mij een probleem van signaal doorgave elders.
Reageer