Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zenderlijst DIT opent niet onder IE11

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

In Edge wordt de verbinding niet als veilig gezien en daarom de PDF waarschijnlijk
    niet geladen.

Firefox ziet (dit certificaat) wel als veilig en download daarom naar alle waarschijnlijkheid wel de PDF.

Reageer

Je wilt toch stiekem iets afdwingen dat gewoon niet afdwingbaar is. Delta is zoals dat zo mooi heet 'gehouden' om je te helpen, maar niet om wijzigingen in hun netwerk aan te brengen omdat jij dat nodig vindt. Je verwachtingen van wat Delta voor je kan/mag/moet/wil doen zijn voorzichtig gezegd erg hoog. Inmiddels hebben we allemaal meerdere malen kunnen lezen dat het gezin Trol (apart alias, maar goed) erg hecht aan IE, een browser die niet meer wordt bijgewerkt, zelfs door MS wordt afgeraden enz. enz. Als daar dan eens iets niet meer in werkt, dan is het onredelijk om dat over de schutting te gooien. Chrome is een bijzonder prettige browser waar erg goed en vlot aan te wennen is, Edge is een aardige derde, maar haalt het niet bij Chrome. Firefox gebruik ik te weinig, maar schijnt op de tweede plaats te staan. Elke keer als hier iemand tegen je zei dat het misschien tijd wordt om afscheid te nemen van IE heb je gezegd: Maar we gebruiken het graag en we kunnen/willen(?) niet wennen aan een andere browser. Dan is het toch oprecht niet heel voor de hand liggend om IE-issues bij iemand anders neer te leggen dan thuis. Kom op, als zowat de halve wereld het kan, waarom jullie dan niet? :8

Reageer

Lees alles nog eens na, @Koeba!
        Dan zal je kunnen constateren dat wij inmiddels EDGE gebruiken ( WIN10)!

Zie ook: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...er-ie-11-10880

En juist met EDGE ( aanbevolen omdat IE11 niet meer ondersteund wordt door DELTA ) kan je deze pdf's niet vanuit je browser openen.
        Redenen zijn duidelijk ( veiligheid) en met alle respect opent je browser WEL klakkeloos zo'n pdf, loop je risico.

MS gaat voor veilig en die benadering mag je ook van je Provider verwachten.
        Vandaar ook mijn voorstel ( opgepakt en doorgezet via @MatthijsL) om de documenten op een andere wijze beschikbaar te stellen.
        Het niet kunne openen zit niet in het bestand, maar in de wijze waarop het bestand wordt aangeboden.
        Plaat je zo'n bestand op een website heb je TOTAAL geen problemmen met dowloaden/open etc.
        Is het dan te veel gevraagd om met de gewijzigde inzichten m.b.t. browsers enige medewerking van een Provider te vragen?
        Verzoek is ook al maanden gelden gedaan.

Je presenteert het nu alsof het een probleempje is in ons gezin.
        Verre van dat. Lees de redenen maar eens waarom Jos opgestapt is.
        Lees de diverse Topics maar eens van klanten die hier ook tegen aan lopen.

Reageer

Misschien toch eens wat rustiger proberen te reageren, je maakt het er niet leuker op om te proberen je te helpen. Het zou fijn zijn als je de uitroeptekens en het stekelige terugbijten achterwege liet. Lijkt me dat dat ook niet op dit forum thuis hoort. Het komt allemaal zo vijandig en ruw over, haal eens adem of zo of lees je reacties eerst rustig door. Je zou het toch zelf ook niet prettig vinden als anderen STEEDS MAAR ZO OP JOU REAGEREN?!! Laten we hopen dat Delta je kan helpen met Edge, maar mag ik dan toch de zeer brutale vraag stellen: Mooi dat je IE niet meer gebruikt, maar waarom dan Edge en niet de de-facto standaarden die in de loop van de tijd ontstaan zijn? Edge is op zijn zachtst gezegd onvolwassen en haalt het niet in gebruik en support bij Chrome en Ff. Werkt Edge voor jullie echt lekkerder of hebben jullie zulke slechte ervaringen met Chrome? Dit is een serieuze vraag, dus het zou prettig zijn als je niet meteen weer mijn kop er af bijt, maar gewoon normaal rustig reageert.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
            Het idee voor een centrale pagina waar onze bestanden zijn te downloaden zal ik doorgeven aan mijn collega's.

Besturingssystemen worden niet voor niets bijgewerkt.
            Dan verwacht je ook van een Provider dat deze daar op inspringt en mogelijkheden biedt om ook met de NIEUWSTE browser van MS zo'n bestand te kunnen inzien.
            Nogmaals, het bestand is niet het probleem. Dit is gewoon een standaardbestand. Het opent in alle andere browsers, alleen Edge geeft problemen. Als het bestand een probleem was, dan zou het ook in andere browsers niet openen. Dit is niet het geval.
            Wil graag dit antwoord als beste antwoord selecteren en daarmee de topic sluiten.
            Kan dit helaas nog niet zelf door de foutjes in de forumsofware..

Reageer

Zou het openen van pdf's in browsers echt onveilig zijn of praten we na wat we lezen?
              Ik open pdf's inmiddels al minstens 5 jaar in Chrome en nog 0 veiligheidsproblemen gehad. Dan durf ik best aan dat het met de de risico's daarvan in ieder geval nogal los loopt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                Het idee voor een centrale pagina waar onze bestanden zijn te downloaden zal ik doorgeven aan mijn collega's.

Besturingssystemen worden niet voor niets bijgewerkt.
                Dan verwacht je ook van een Provider dat deze daar op inspringt en mogelijkheden biedt om ook met de NIEUWSTE browser van MS zo'n bestand te kunnen inzien.
                Nogmaals, het bestand is niet het probleem. Dit is gewoon een standaardbestand. Het opent in alle andere browsers, alleen Edge geeft problemen. Als het bestand een probleem was, dan zou het ook in andere browsers niet openen. Dit is niet het geval.
                Wil graag dit antwoord als beste antwoord selecteren en daarmee de topic sluiten.
                Jammer, als je topic sluit, komen we dus niet te weten of het werkt. Waarom?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba
                  Het is heel simpel eigenlijk, EDGE beschikt over een strenge XSS filter, die kan niet om gaan met de "unsafe-inline" en "unsafe-eval" attributen in de download van de PDF, dit heeft te maken met de CSP/XFO security headers, EDGE is wat dat betreft wat strenger dan andere browsers die dit wel gewoon toestaan.

Als je files.delta.nl in je vertrouwde zone instelt kun je de PDF downloaden in EDGE

Of het aan EDGE ligt of Delta houd ik even in het midden, ik snap in ieder geval het gebruik ervan niet voor het openen van een PDF en lijkt mij dus totaal overbodig

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Niggo
                    Oorspronkelijk gepost door Koeba
                    Het is heel simpel eigenlijk, EDGE beschikt over een strenge XSS filter, die kan niet om gaan met de "unsafe-inline" en "unsafe-eval" attributen in de download link van de PDF, dit heeft te maken met de CSP/XFO security headers, EDGE is wat dat betreft wat strenger dan andere browsers die dit wel gewoon toestaan.

Als je files.delta.nl in je vertrouwde zone instelt kun je de PDF downloaden in EDGE

Of het aan EDGE ligt of Delta houd ik even in het midden, ik snap in ieder geval het gebruik ervan niet voor het openen van een PDF en lijkt mij dus totaal overbodig
                    Dank, interessante info!

Reageer

Dank je @Niggo.
                      Nu ben ik op zoek gegaan in Edge naar die beveiligde zone, maar ik kan deze niet vinden.
                      Kan je aangewven waar ik in Edge files.delta.nl dan moet toevoegen?
                      Alvast dank.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                        Dank je @Niggo.
                        Nu ben ik op zoek gegaan in Edge naar die beveiligde zone, maar ik kan deze niet vinden.
                        Kan je aangewven waar ik in Edge files.delta.nl dan moet toevoegen?
                        Alvast dank.
                        Edge gebruikt de instellingen van internet explorer :P, dus als je naar internet explorer gaat: internet opties > beveiliging > vertrouwde websites > websites > https://files.delta.nl toevoegen

Koeba je was me net voor :8

Reageer

Lijkt er op dat je het moet instellen in de Beveiligingsopties die IE ook gebruikt. Configuratiescherm -> Internetopties.
                          Edge blijkt die ook te gebruiken.

Reageer

Bedankt Niggo, het werkt nu inderdaad bij beiden.

Reageer

Niggo, je bent een true legacy-hero! Hier werkt het nu ook in IE en Edge.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Niggo
                                Het is heel simpel eigenlijk, EDGE beschikt over een strenge XSS filter, die kan niet om gaan met de "unsafe-inline" en "unsafe-eval" attributen in de download van de PDF, dit heeft te maken met de CSP/XFO security headers, EDGE is wat dat betreft wat strenger dan andere browsers die dit wel gewoon toestaan.

Kijk, voor dit soort dingen is het forum nou bedoeld.

Hoi allemaal, ben een tijdje afwezig geweest, ben ondertussen niet meer werkzaam bij Delta, heb een fantastische nieuwe job (uitdaging?) gevonden en zal af en toe nog wel eens langskomen als bezoeker. En om Ptrol te trollen, want nu mag ik dat eindelijk.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X