Nee. Firmware is ook op orde.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Foutmelding E133-4
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Beste GIY,
Is de storing E133-4 al verholpen?
Zo ja, dan zijn we benieuwd naar wat de oplossing was.
Zo nee, kun je dan een e-mail sturen naar [email protected] met een omschrijving van de storing en je klantnummer vermelden a.u.b.
Reageer
-
Monteur heeft een "splitter" gemonteerd om Internet en TV signaal te splitten. 1 kabel gaat naar mijn modem andere naar mijn versterker. De "splitter" was nodig omdat mijn signaal te sterk was waardoor modem constant op hol sloeg.
bij Delta
Foutmelding heb ik vanaf het begin van mijn abbo bij Delta. Delta wilde eerst mijn internet probleem oplossen omdat men dacht eerst dat signaal probleem ook deze foutmelding zou kunnen veroorzaken.
Blijft dus gissen. Ik heb geen technische mogelijkheden om TV decoder rechtstreeks aan te sluiten aan AOP. Delta heeft toen zelf aangegeven dat mijn signaal goed is gemeten van achter de versterker. Blijft de vraag waarom men niet bereid is om eerst (tijdelijk) een andere smartcard te leveren. Mij is uitgelegd dat als ik mijn decoder en kaart laten testen kan men alleen zien of iets werkt of niet werkt. Daar heb ik dus niks aan. Zolang het goed gaat dan werkt het. Dus testen lijkt mij kan alleen bij mij thuis plaatsvinden. Zo kan men bepalen of Smartcard of decoder het probleem is. Of misschien ligt het probleem in het Delta netwerk?
Reageer
-
De signaalsterkte of de signaalkwaliteit?
De signaalkwaliteit moet 100% zijn. De signaalsterkte hoeft met 51% nog geen probleem te zijn.
Om het signaal goed te testen moet er toch een rechtstreekse aansluiting gemaakt worden op de AOP en gebruik geen versterker. Als het signaal slecht is, dan maakt een versterker het alleen maar erger. Maar ik vermoed niet dat het signaal een probleem is.
Blijft de vraag waarom men niet bereid is om eerst (tijdelijk) een andere smartcard te leveren.
Het is al een paar keer gezegd, het probleem lijkt in de decoder zelf te zitten. Dat is ook de uitkomst wanneer je dit stappenplan volgt.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
U geeft aan dat de smartcard niet het probleem is. Hoe weet u dat. Er is mij via Kalntenservice verteld dat een smartcard werkt of werkt niet. Men kan dus bij het testen niet uitsluiten dat er toch een probleem ergens zit. Ik kan soms uren genieten van tv kijken om vervolgens geconfronteerd te worden met een foutmelding die niet weg te krijgen is. Op dat moment zou er getest dient te worden maar s-avonds laat is niemand beschikbaar!
Blijft dus een welles nietjes spel. Trouwens Samsung - mijn decoder is SMT7140 - geeft ook niet thuis en verwijst me terug naar Delta!
Dercoder heeft in Ziggo gebied goed gewerkt. Derhalve heb ik ook Ziggo gevraagd of zij kunnen helpen. Decoder was toch in hun gebied aangeschaft. Ziggo verwees me naar Samsung. Daar zegt men is geen firmware / software beschikbaar. Weet iemand van Delta iets van deze decoder af? (Staat als een optie op uw website)
Bijvoorbeeld wie levert firmware / software voor deze decoder?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GIYDecoder heeft in Ziggo gebied goed gewerkt.
Betreffende de smartcard, ik heb in alle jaren dat ik dit werk nu doe nog nooit een smartcard gezien die defect ging door normaal gebruik. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar de kans is verwaarloosbaar klein. Daarnaast zeg je zelf dat je soms urenlang TV kan kijken.Oorspronkelijk gepost door GIY...Ik kan soms uren genieten van tv kijken...
Oorspronkelijk gepost door MapjeBijvoorbeeld wie levert firmware / software voor deze decoder? > de kabel maatschappij dus in dit geval Delta.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
[quote=Mapje]Bijvoorbeeld wie levert firmware / software voor deze decoder? > de kabel maatschappij dus in dit geval Delta.
Die hebben daar eens speciaal service kanaal voor (Humax en Samsung).
Ok wat is de url van de service pagina?
Mijn firmware is van maart 2016 dus wie weet hoe ik dit kan verwijderen en Delta firmware installeren? Dan weet ik zeker dat Ziggo niks met mijn probleem te maken heeft.
Reageer
-
De kabel maatschappij verspreid als het goed is de laatste firmware update afkomstig van de fabrikant over de kabel.
Het updaten van een (Humax en Samsung) HD-PVR gaat dus niet over internet maar gewoon over de kabel zelf.
Het eruit krijgen is een ander verhaal ik gok, maar wie weet pakt hij het op als je alles naar fabrieksinstellingen terugzet en kun je vervolgens wel een (firmware) update uitvoeren ?
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer