Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foutmelding E133-4

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Foutmelding E133-4

    Ik ven recentelijk verhuisd naar Zeeland vanuit een Ziggo omgeving. Al jaren gebruik ik een Samsung smt-c7140 decoder zonder problemen. Sinds ik aangesloten ven op Delta tv krijg ik dagelijks de E133-4 meldingen.

    Ik heb de posts op deze forum gevolgd maar zonder resultaat. Delta zegt dat het probleem aan mijn decoder ligt maar weet niet waar en weigert een nieuwe smartcard beschikbaar te stellen zodat ik kan testen of het daar aan ligt.

    Graag uw tips en advies. Bedankt.

  • #2
    Stappenplan al eens doorlopen: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=327,E=0000061597338828802,K=9096,Sxi =0,dtree=guid({B9A286E8-942D-4ED4-85A5-B94F46EFD212}),TS=ZeelandnetNL_2016#.Wdaaz7kUm70

    Is er geen update voor je Samsung smt-c7140 ?

    Reageer


    • #3
      Dit heb ik al een paar keer gedaan.

      Reageer


      • #4
        Ook software gecontroleerd en zonodig bijgewerkt?

        Reageer


        • #5
          Je kan je huidige smartcard ook in een ander apparaat testen. Evt op een andere locatie. Meestal is de smartcard niet het probleem. Deze gaat zelden defect. Vaker is het probleem dat de decoder de kanalen niet goed wil decoderen.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            E133-4 fout:
            1. Decoder kan smartcard niet lezen-> maak de smartcard schoon met een zacht doekje.
            2. Signaalkwaliteit-> Bekijk de signaalkwaliteit in het menu van de decoder of eventueel op de tv.
            De BER (bit error rate) dient zo goed als 0 te zijn. De signaalkwaliteit zo hoog mogelijk (100%)
            Als bovenstaande niet helemaal lekker is, dan komt deze fout ook voor.

            Reageer


            • #7
              1. Software ik goed
              2. Signaal is goed

              Wat ik vreemd vindt is dat in het Ziggo gebied ik geen problemen had maar na mijn verhuizing zijn de problemen begonnen. Ik ben nieuw in deze omgeving en ken niemand met wie ik een test kan draaien. Bovendien gebeurd dit 1 keer per avond en duurt maar kort. Dus het lijkt makkelijk om te zeggen dat een smartcard nooit stuk kan zijn en dat het probleem altijd aan de decoder ligt.

              Reageer


              • #8
                Software van de cam module geupdate?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GIY
                  Bovendien gebeurd dit 1 keer per avond en duurt maar kort.
                  is dat altijd op dezelfde tijd ??

                  Reageer


                  • #10
                    Wat is CAM module?
                    Welke software versie is de juiste?
                    waar zijn de updates te vinden?

                    Reageer


                    • #11
                      Al eens de handleiding geraadpleegd: https://www.gebruikershandleiding.co...ng-817718.html

                      Hierin vind je hoe de nieuwste firmware/software kan installeren voor je decoder.
                      Zie: p30 + P34

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door GIY
                        Wat is CAM module?

                        Reageer


                        • #13
                          Heeft een slot waarin smartcard geplaatst wordt.
                          Firmware lijkt ok te zijn. Software is ooit van Ziggo gedownload. Weet niet of delta software heeft voor mijn decoder?

                          Reageer


                          • #14
                            Software/firmware komt niet van Ziggo of Delta etc.
                            Maar van de fabrikant en dat is Samsung.
                            Via je decoder kan je zoals aangegeven controleren of wel de nieuwste software/firmware aanwezig is.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              Oorspronkelijk gepost door GIY
                              Bovendien gebeurd dit 1 keer per avond en duurt maar kort.
                              is dat altijd op dezelfde tijd ??
                              je slaat een vraag over

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X