Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Portaal van Zeeland
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
in de handleiding van mijn Samsung TV staat o.a.:
"HbbTV is standaard uitgeschakeld. Als u HbbTV wilt gebruiken, gaat u naar Schermmenu > Systeem > Dataservice en stelt u deze optie in op Inschakelen."
HbbTV werkt niet via coax, maar via internet.
dus moet de TV na het aanzetten eerst verbinding maken met jouw lokale netwerk.
dat je "Ziggo on demand" te zien krijgt, dat is wel vreemd.
kun je ergens instellen welke provider je hebt.
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nlin de handleiding van mijn Samsung TV staat o.a.:
"HbbTV is standaard uitgeschakeld. Als u HbbTV wilt gebruiken, gaat u naar Schermmenu > Systeem > Dataservice en stelt u deze optie in op Inschakelen."
HbbTV werkt niet via coax, maar via internet.
dus moet de TV na het aanzetten eerst verbinding maken met jouw lokale netwerk.
dat je "Ziggo on demand" te zien krijgt, dat is wel vreemd.
kun je ergens instellen welke provider je hebt.
TV heeft verbinding met netwerk.
Provider is niet in te stellen. Bij het installeren van digitale tv staat Delta niet in de lijst, dus voor andere gekozen.
Ik heb overigens boven (ook sinds kort) een 2e tv, eveneens Samsung. Daar werkt het wel, maar komt ook bij diverse zenders af en toe die rode knop met "Ziggo on demand". Overigens geeft dat voor mij ook aan dat Hbb werkt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door KwekBij het installeren van de kanalen moet je bij sommige tv's ook Ziggo aangeven ipv Delta.
Bij de ene werkt het en bij de andere (even wel) en daarna niet meer...
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nlheb je gecontroleerd of de TV de laatste firmware heeft ??
die kun je eventueel downloaden bij Samsung, hetzij via een laptop/pc of rechtstreeks via de TV.
Ook op Omroep Zeeland een melding extra nieuws onder de rode knop. Drik ik daar op, dan weer melding tijdelijk niet beschikbaar.
Reageer
-
@Jos
zojuist heb ik even op m'n smart TV gecontroleerd of het bij mij nu wel of niet werkt.
tja, het werkt, daar is ook alles mee gezegd.
er verschijnt uiteindelijk wel wat ik gekozen heb, maaaarrr............
het is ongelooflijk traaaaag.
totaal niet te vergelijken met hetgeen Smarthub laat zien.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door fred44nl@Jos
zojuist heb ik even op m'n smart TV gecontroleerd of het bij mij nu wel of niet werkt.
tja, het werkt, daar is ook alles mee gezegd.
er verschijnt uiteindelijk wel wat ik gekozen heb, maaaarrr............
het is ongelooflijk traaaaag.
totaal niet te vergelijken met hetgeen Smarthub laat zien.
Reageer
-
@Jos
Ik heb zojuist hier getest en het duurt wel even voordat het werkelijke portaal geopend wordt maar dan werken de appjes gewoon zoals het hoort, zonder vertraging. Hier constateren we dus geen problemen.
Heb je ook een smargedeelte in deze televisie? Hoe werkt dat?Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Caroline@Jos
Ik heb zojuist hier getest en het duurt wel even voordat het werkelijke portaal geopend wordt maar dan werken de appjes gewoon zoals het hoort, zonder vertraging. Hier constateren we dus geen problemen.
Heb je ook een smargedeelte in deze televisie? Hoe werkt dat?
Het vreemde is, dat ik af en toe wel even het menu van : Portaal van Zeeland" te zien krijg, maar dat dat snel weer overgaat in het beeld/startscherm dat iedereen (zonder Hbb) ziet. Druk ik dan op de rode knop, dan krijg ik een melding dat interactieve tv niet beschikbaar is. Klik ik die melding weg, dan krijg ik enkele seconden een rode knop met "Ziggo on demand" te zien.
Op een tweede tv werkt het wel (zojuist nog getest) Ik kan daar zonder problemen een uitzending van NPO terugkijken. Ook hier zie ik overigens soms die rode knop met "Ziggo on demand" in beeld.
Hbb is in het menu van de tv aangezet. Ik heb geen idee wat ik verder aan de instellingen zou moeten/kunnen veranderen. Heb ook al aan een slechte ethernetkabel gedacht, maar smartgedeelte werkt wel goed....
Reageer
-
Wat je ook nog zou kunnen proberen is je tv terug naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw de installatie uitvoeren. Ook is het mogelijk dat er misschien een update van de software voor je TV beschikbaar is. Meer opties kan ik zelf ook niet meer bedenken ..Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door CarolineWat je ook nog zou kunnen proberen is je tv terug naar fabrieksinstellingen zetten en opnieuw de installatie uitvoeren. Ook is het mogelijk dat er misschien een update van de software voor je TV beschikbaar is. Meer opties kan ik zelf ook niet meer bedenken ..
Reageer
-
Installatie opnieuw uitgevoerd, maar situatie onveranderd. Portaal wordt af en toe geladen, maar valt na enkele seconden al weer weg. Ontvangstkwaliteit en signaal beide 100%.
Is het wel normaal dat af en toe dat "Ziggo on demand" verschijnt? Ik heb bij de installatie niet voor Ziggo gekozen, maar " ander" en de gegevens zelf ingevoerd.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer