Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Heeft het glasvezel netwerk van Delta hun eigen stroom voorzinning?
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk berichtZo langzaam wordt mijn vraag begrepen: glasvezelmodem hangt aan UPS. Wifi aan modem staat uit. Ik heb externe AP, en die hangen niet aan de UPS. De redenen is dat ik een alarm installatie heb. Intussen heb ik getest dat ik bij stroomuitval internet via LAN kabel heb. Het stroomuitval heeft bijna iets tussen 2 en 3 uren geduurd.
Toen de stroom weer terug kwam had ik ook weer draadlos internet nadat de AP weer werkten. De buren hebben geen UPS en de laatste had pas naar een paar uren weer internet.
Ik denk dat komt omdat mijn modem gewoon heeft doorgewerkt.
Ik kan mij alleen voorstellen dat de andere modems allemaal tegelijk hebben geprobeerd te verbinden en dat dat gewoon back-fire voor de buren was.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Laat een reactie achter:
-
Zo langzaam wordt mijn vraag begrepen: glasvezelmodem hangt aan UPS. Wifi aan modem staat uit. Ik heb externe AP, en die hangen niet aan de UPS. De redenen is dat ik een alarm installatie heb. Intussen heb ik getest dat ik bij stroomuitval internet via LAN kabel heb. Het stroomuitval heeft bijna iets tussen 2 en 3 uren geduurd.
Toen de stroom weer terug kwam had ik ook weer draadlos internet nadat de AP weer werkten. De buren hebben geen UPS en de laatste had pas naar een paar uren weer internet.
Ik denk dat komt omdat mijn modem gewoon heeft doorgewerkt.
Ik kan mij alleen voorstellen dat de andere modems allemaal tegelijk hebben geprobeerd te verbinden en dat dat gewoon back-fire voor de buren was.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk berichtHet is niet de NS maar ProRail
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
Het ging hier over het glasvezelnetwerk, niet over een mobiele telefoon. Het gaat dus ook niet over het opladen daarvan.
De TS schreef dat hij gebruik maakt van een UPS:
Ik zie dat je dat nu eindelijk hebt begrepen. Maar je hoeft hem niet uit te leggen wat dat is en hoe dat werkt.
Op deze manier wordt een topic volgegooid met berichten waar hij niets aan heeft.
Heb je het verhaal van de Webkabouter gelezen?
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk berichtWat betekent zoiets voor het glasvezel netwerk? Blijft dat dan doorwerken?Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 May 2021, 14:47.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk berichtJe zou het eens kunnen testen door de netspanning eraf te halen. Het hangt dan van je laptop af hoelang je er mee vooruit kan.Laatst bewerkt door Guest01; 30 May 2021, 11:10.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk berichtMijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS, en bedraad internet zal er dan nog moeten werken. Alleen heeft mijn laptop geen LAN aansluiting meer.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
Nou ik denk van niet. Zonder stroom zou je mobiele telefoon nog wel kunnen werken alleen het opladen is een probleem als je geen noodvoorziening hebt. Een generator of een aggregaat of zo.
Ik neem aan dat een glasvezelmodem op 220V werkt.
De TS schreef dat hij gebruik maakt van een UPS:
Mijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS
Op deze manier wordt een topic volgegooid met berichten waar hij niets aan heeft.Laatst bewerkt door JanPietJoris; 30 May 2021, 08:15.
- 2 Likes
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
Nee, die zitten in de UPS.
Daarnaast zorgt de elektronica in de UPS noodstroomvoorziening ervoor dat de ingebouwde accu in de UPS in goede conditie en voldoende geladen blijft. Valt de netspanning door bijvoorbeeld een stroomstoring uit, dan wordt dit onmiddellijk door de UPS noodstroomvoorziening gedetecteerd. De elektronica van de UPS schakelt om naar noodverbruik, waarbij de elektronica in de UPS de gelijkspanning van de accu omzet naar netspanning om de aangesloten apparatuur van energie te voorzien. Dit omschakelproces vindt zo snel plaats dat de aangesloten apparatuur de overschakeling niet merkt en gewoon blijft functioneren. De netspanning voor de aangesloten apparatuur blijft dus ononderbroken. Vandaar de naam Uninterruptible Power Supply of UPS.
Het is slechts een oplossing voor korte tijd hooguit een half uur. Dit zit niet standaard op een glasvezelaansluiting, dus volgens mij heb je zonder stroom en een UPS noodstroomvoorziening geen WiFi.
https://www.allekabels.nl/computers/...RoCvdMQAvD_BwELaatst bewerkt door Guest01; 30 May 2021, 08:02.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Echter heb je een modem en router nodig en die hebben nu een maak stekkers die in je eigen stopcontact gaan.
Schaf dan een UPS-systeem aan als noodstroomvoorziening. Hiermee kun je langer doorwerken en gaat je werk niet verloren. Een UPS-systeem kan ook de WiFi-router van een ADSL- of glasvezelverbinding in de lucht houden
.https://www.allekabels.nl/computers/...RoCvdMQAvD_BwELaatst bewerkt door Guest01; 30 May 2021, 07:28.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtDe gebouwtjes waar jouw glasvezel naartoe loopt zijn normaal gesproken voorzien van een noodstroomvoorziening die het een paar uur uithoudt. Als het langer duurt hebben ze een aansluiting voor een noodstroomaggregaat. Hoe DELTA hiermee in de praktijk omgaat is me niet bekend (het komt gelukkig ook niet vaak voor).
Ziekenhuizen hebben wel een noodstroomvoorziening in de vorm van een dieselaggregaat
https://www.bd.nl/tilburg/ziekenhuis...ctie~a265b58b/
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtIk ga hier gewoon niet meer op reageren.
Als dit lang duurt, kunnen er grote problemen ontstaan.
https://crisis.nl/wees-voorbereid/stroomuitval/
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Echter heb je een modem en router nodig en die hebben nu een maak stekkers die in je eigen stopcontact gaan.
Laat een reactie achter:
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Laat een reactie achter: