Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aanleg glasvezel in Zeeland van start

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
    Gisteren nog e.e.a. uitgeprobeerd. In veilige modus zag de verbinding er beter uit: 700 down, 900 up. Nog wel steeds een hogere upload snelheid dan download zijde.
    Vervolgens opnieuw normaal opgestart en NOD32 (AV) uitgeschakeld. Dit gaf geen verbetering (ca. 350 down, 800 up). Vervolgens Windows firewall geheel uitgeschakeld en de speedtest gaf wat hogere waarden: 650 down, 850 up. Vreemd genoeg was dit maar tijdelijk want enige tijd later, met firewall nog uitgeschakeld, was het weer 350 down, 800 up.
    Volgens Delta ziet de configuratie etc. van het modem er gewoon goed uit alsmede de verbinding.

Ik heb meerdere poorten getest met meerdere kabels (cat5e en cat6). Meerdere devices waaronder een krachtige 2020 laptop. Modem ook een paar keer opnieuw opgestart.

Jammer want met COAX had ik in ieder geval nog 400 mbit down (en beter geluid m.b.t. TV zenders )

Dinsdag komt er een monteur, ben benieuwd wat er aan de hand is.

De klacht betreffende het slechtere TV geluid met een glasvezelverbinding t.o.v een coaxverbinding komt toch regelmatig hier voorbij.

Dat is eigenlijk wel jammer zeker i.v.m de glasvezel promotie die Delta/Zeelandnet thans uitvoert.
    Guest01 in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• preload
    antwoordde
    Gisteren nog e.e.a. uitgeprobeerd. In veilige modus zag de verbinding er beter uit: 700 down, 900 up. Nog wel steeds een hogere upload snelheid dan download zijde.
    Vervolgens opnieuw normaal opgestart en NOD32 (AV) uitgeschakeld. Dit gaf geen verbetering (ca. 350 down, 800 up). Vervolgens Windows firewall geheel uitgeschakeld en de speedtest gaf wat hogere waarden: 650 down, 850 up. Vreemd genoeg was dit maar tijdelijk want enige tijd later, met firewall nog uitgeschakeld, was het weer 350 down, 800 up.
    Volgens Delta ziet de configuratie etc. van het modem er gewoon goed uit alsmede de verbinding.

Ik heb meerdere poorten getest met meerdere kabels (cat5e en cat6). Meerdere devices waaronder een krachtige 2020 laptop. Modem ook een paar keer opnieuw opgestart.

Jammer want met COAX had ik in ieder geval nog 400 mbit down (en beter geluid m.b.t. TV zenders )

Dinsdag komt er een monteur, ben benieuwd wat er aan de hand is.
    preload in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

Die downloadwaarden zijn inderdaad aan de lage kant.
    Probeer https://speedtest.net eens (die zal de Caiway server nemen in plaats van die van Delta), en evt. ter vergelijking https://speed.cloudflare.com
    Misschien heb je nog een apparaat om het mee te testen, dan weet je zeker of het in het modem of in je eigen apparaat zit.
    Ik gebruik meerdere speedtests om te kunnen vergelijken en deze is wel aardig voor in de mix: https://fast.com. Klik op Meer informatie voor de upstream.
    Koeba in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
    Bij mij een wat mindere score aan download zijde helaas
    bekabeld aan modem, poort 1, cat6 kabel....
    Die downloadwaarden zijn inderdaad aan de lage kant.
    Probeer https://speedtest.net eens (die zal de Caiway server nemen in plaats van die van Delta), en evt. ter vergelijking https://speed.cloudflare.com
    Misschien heb je nog een apparaat om het mee te testen, dan weet je zeker of het in het modem of in je eigen apparaat zit.
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• preload
    antwoordde
    Bij mij een wat mindere score aan download zijde helaas
    bekabeld aan modem, poort 1, cat6 kabel....
    Bijgevoegde bestanden
    preload in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

De speedtest van delta is ook van speedtest.net (Ookla) maar dan vastgepind op de DELTA Middelburg server Vooral met glasvezel heb je betere resultaten op de Caiway server in Naaldwijk dan de DELTA in Middelburg.

Maar het blijft inderdaad een momentopname, nu had ik met coax eigenlijk ook nooit problemen en haalde ik altijd de 400/100 precies.
    Nu 940/950 voor 1gbps dat theoretisch ook klopt (overhead op de lijn en adapter, die je bij coax ook hebt maar daar provisionen ze net iets meer dan 400 zodat je thuis echt de 400 haalt, en soms dus 403/405 etc).

Kortom oprechte kudo's voor DELTA.

Ik ben ook tevreden over delta/zeelandnet. Ookla kun je zelf instellen. Ik heb net een testje gedaan. Niet ongunstig vind ik zelf.

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (763).png
Bekeken: 292
Grootte: 496,4 Kb
ID: 193048

Laat een reactie achter:

• hm_aapje
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
    Het is mij opgevallen dat Delta monteurs de Speedtest van Ookla gebruiken, op mijn vraag waarom was hun antwoord dat deze beter werkt dan de Speedtest van Delta.
    De speedtest van delta is ook van speedtest.net (Ookla) maar dan vastgepind op de DELTA Middelburg server Vooral met glasvezel heb je betere resultaten op de Caiway server in Naaldwijk dan de DELTA in Middelburg.

Maar het blijft inderdaad een momentopname, nu had ik met coax eigenlijk ook nooit problemen en haalde ik altijd de 400/100 precies.
    Nu 940/950 voor 1gbps dat theoretisch ook klopt (overhead op de lijn en adapter, die je bij coax ook hebt maar daar provisionen ze net iets meer dan 400 zodat je thuis echt de 400 haalt, en soms dus 403/405 etc).

Kortom oprechte kudo's voor DELTA.
    hm_aapje in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door hm_aapje; 2 May 2021, 09:52.

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

Zou wel eens van je apparatuur kunnen afhangen, of misschien een dipje. Hou het wel in de gaten want je kan het altijd melden.
    Hier is het ondertussen na het debacle in het begin erg stabiel, upload hangt een beetje af van de testserver. Eerste screenshot met de speedtest van de UDM Pro en tweede via de Delta speedtest.net

Al met al lof voor de stabiliteit en de snelheden!

Laat een reactie achter:

• hm_aapje
    antwoordde
    Zou wel eens van je apparatuur kunnen afhangen, of misschien een dipje. Hou het wel in de gaten want je kan het altijd melden.
    Hier is het ondertussen na het debacle in het begin erg stabiel, upload hangt een beetje af van de testserver. Eerste screenshot met de speedtest van de UDM Pro en tweede via de Delta speedtest.net

Al met al lof voor de stabiliteit en de snelheden!
    Bijgevoegde bestanden
    hm_aapje in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Werkt je telefonie nu ook goed via je eigen router, en het behoudt van je ZeelandNet e-mail adressen is ook normaal verlopen ?
    Het is nog wat vroeg voor eindconclusies, maar alles ziet er goed uit. Wel jammer dat er nog geen IPv6 beschikbaar is Deuntje

Laat een reactie achter:

• driepinter
    antwoordde
    Werkt je telefonie nu ook goed via je eigen router, en het behoudt van je ZeelandNet e-mail adressen is ook normaal verlopen ?
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door driepinter; 1 May 2021, 12:06.

Laat een reactie achter:

• Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
    Wauw. dank, dit ziet er wel goed uit.
    Koeba in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Glasvezel internet (1000 Mbps)
    Minimale download- en uploadsnelheid Je krijgt 85% van de geadverteerde snelheid. De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn

Laat een reactie achter:

• driepinter
    antwoordde
    Glasvezel internet (1000 Mbps)
    Minimale download- en uploadsnelheid Je krijgt 85% van de geadverteerde snelheid. De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn
    Wat kan ik verwachten van de internetsnelheid op mijn adres? | DELTA Fiber Nederland BV
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Ola! Vertel, wat voor snelheid, latency?

Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X