Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WhatsApp berichten komen vertraagd door via Wifi

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Heb net een bericht gestuurd naar mijn vrouw haar GSM.
    Bericht wordt alleen doorgegeven als je Whatsapp opent op de ontvanger.
    Geeft ook niet de 2 blauwe vinkje,s weer,als het bericht toch gelezen is.
    Dit met wifi van zeelandnet.
    Heb het nu ook gedaan zonder wifi,maar over het gewone gsm netwerk,en dan komt het bericht direct aan.
    Dus ik vermoed nu toch ook dat er iets is met het wifi / modem signaal van zeelandnet.
    [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Als je wifi van de de EPC3940 wilt blijven gebruiken, zet dan de E900 in access point modus
      Stappenplan uitgevoerd op de E900 en de aangesloten apparaten lijken daarna nog steeds verbinding te hebben. De router zelf is nu niet meer via Wifi te benaderen en aangezien ik mijn laptop niet bekabeld kan aansluiten op de router, ben ik redelijk onthand qua configuraties aanpassen.

      Dus om de E900 zeker weten helemaal buiten spel te zetten, heb ik 'm fysiek verwijderd. Dan maar even geen smart-TV en wifi boven

      Als er resultaten rondom WhatsApp te melden zijn, zal ik ze hier delen!

      Reageer


      • #18
        Hoi Roberth ,

        Om nog even terug te komen op jouw vragen. Wellicht komen we daarmee ook een stap verder.
        De zaken die ik voor je heb kunnen testen:

        Oorspronkelijk gepost door Roberth Bekijk bericht
        ik heb nog een aantal kleine vragen, die weer net een stukje uitsluiten of aanwijzen:
        Werkt de rest van het internet normaal? (website openen / zoekmachine resultaten)
        - ja; soms is een website traag, maar dat heb ik nu altijd gestoken op de site zelf

        speedtest.zeelandnet.nl boven de 1 mbits??????
        - ja; het ligt volgens mijn niet aan Wifi-snelheid of -bereik, maar aan systeem-instellingen of -hardware waar ik geen invloed op heb

        ?????
        als je de berichten verzend verloopt dit wel spoedig??????
        - daar lijkt het wel op

        ?????
        whatsapp herinstalleren + testen werkt het nu wel??????
        - nee, dit heb ik uitgevoerd als onderdeel van 'GCM ID' verversen (wat het probleem niet oploste)
        zie: https://forums.oneplus.com/threads/w...#post-19876967

        ?????
        Een ander smart mobile device werkt dit wel via je thuis netwerk?
        - nee, ik heb dit probleem inmiddels met 3 smartphones in mijn thuisnetwerk geconstateerd


        Nog even kort samengevat:
        - WhatsApp berichten werken prima via 4G --> dus het ligt niet aan WhatsApp
        - WhatsApp probleem is er niet op Sagemcom 3890v3 modem (in het thuisnetwerk van een andere Zeelandnet klant)

        Wat me doet vermoeden dat het euvel toch te maken heeft met het EPC3940 modem. Graag denk/probeer ik verder mee met een oplossing! Aan andere reacties hier te zien, blijkt het probleem toch vaker voor te komen.
        Laatst bewerkt door Jarown; 21 Aug 2019, 23:11.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht

          Stappenplan uitgevoerd op de E900 en de aangesloten apparaten lijken daarna nog steeds verbinding te hebben. De router zelf is nu niet meer via Wifi te benaderen en aangezien ik mijn laptop niet bekabeld kan aansluiten op de router, ben ik redelijk onthand qua configuraties aanpassen.
          De E900 moet nu een ip-adres gekregen hebben van de EPC3940. Dit zou je in de instellingen daarvan ook moeten kunnen terugvinden. Je kunt hem daar benaderen... maar dat zou normaal niet nodig moeten zijn. Ik begrijp niet helemaal wat er mis gaat, want je schrijft dat de aangesloten apparaten nog steeds verbinding hebben, maar je laptop kennelijk niet. (Als je in de E900 dezelfde wifi-naam, encryptie en wachtwoord hebt ingesteld als in de EPC3940 - waarbij je idealiter kiest voor uitsluitend WPA2/AES, dus geen WPA/TKIP, en 802.11 a/g/n voor zover mogelijk, dan zouden je apparaten min of meer automatisch moeten overschakelen tussen EPC3940 en E900)

          Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan, om de verantwoordelijkheid tussen de internetprovider (leveren van verbinding) en het interne netwerk te scheiden. Ik heb er daarom voor gekozen om het ZeelandNet modem in bridge mode te zetten en zelf een router te kopen, die aansluit bij mijn eigen wensen. Voor mij persoonlijk betekent dat een Fritz!box die DECT doet en een eigen netwerk maakt in combinatie met aangesloten repeaters van hetzelfde merk (dat hoeft niet maar is wel handig).

          Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een mooie ASUS router kiezen met dekking in het hele huis, of een Synology router. Dat hangt natuurlijk allemaal af van de mogelijkheden die je zelf hebt en de investering die je kunt doen. Voor mij is het een fundamentele keus. En geen WhatsApp problemen


          Reageer


          • #20
            Dus ZeelandNet gebruiker een extra router aanschaffen om de vertraging van Whatsapp ed op te lossen?
            Dat lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld....
            Alles zou toch gewoon moeten werken met het materiaal wat je van de provider krijgt, daar betaal je tenslotte voor.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
              De E900 moet nu een ip-adres gekregen hebben van de EPC3940. Dit zou je in de instellingen daarvan ook moeten kunnen terugvinden. Je kunt hem daar benaderen...
              Dat is natuurlijk ook zo. Ik had te snel gelezen en las dat de router alleen te benaderen zou zijn met een bekabelde verbinding.

              .. zelf een router te kopen, die aansluit bij mijn eigen wensen. Voor mij persoonlijk betekent dat een Fritz!box die DECT doet en een eigen netwerk maakt in combinatie met aangesloten repeaters van hetzelfde merk (dat hoeft niet maar is wel handig).
              Als de problemen blijven, en jij hebt ze niet, is dat wellicht iets om te proberen. Welk type Fritz!box heb jij precies?
              Zijn er nog zaken/specificaties waarmee je rekening moet houden bij aanschaf? Ik denk bv. aan de telefoonaansluiting ivm VOIP.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht

                Dat is natuurlijk ook zo. Ik had te snel gelezen en las dat de router alleen te benaderen zou zijn met een bekabelde verbinding.

                Welk type Fritz!box heb jij precies?
                Zijn er nog zaken/specificaties waarmee je rekening moet houden bij aanschaf? Ik denk bv. aan de telefoonaansluiting ivm VOIP.
                Ik heb een 7530. Bij aanschaf kun je kijken naar welke functies je nodig hebt. De modellen zonder DECT zijn uiteraard goedkoper bijvoorbeeld. En er zijn verschillende WiFi-standaarden die ondersteund worden. De 7530 zit niet aan de top, maar hij hangt toch in de meterkast (slechte plek voor WiFi) en ik gebruik 1750E repeaters (bekabeld, vormen een mesh-netwerk met de router) zodat ik in het hele huis de maximale snelheid van de verbinding kan halen via WiFi.
                Alle Fritz!boxen kun je zo instellen dat je LAN1 verbindt met poort 1 van de EPC3940. Als je die in bridge zet, neemt de Fritz!box het externe ip-adres over van de EPC3940. Alle instellingen doe je verder op de Fritz!box (die overigens zowel IPv4 als IPv6 ondersteunt).

                Er zijn modellen met een analoge poort. Die kun je verbinden met de analoge aansluiting op de EPC3940. Dat is alleen interessant als je de telefoniefuncties in de Fritz!box wilt gebruiken (bijvoorbeeld aangesloten DECT-telefoons, antwoordapparaat enzovoort). Anders kun je de telefoon in de EPC3940 laten zitten.
                Ikzelf gebruik die telefoniefuncties wel (zelfs met een DECT-repeater op de eerste verdieping om het bereik te vergroten), ik bel echter voornamelijk via een SIP verbinding van Cheapconnect, die stel je in op de Fritz!box, de aangesloten apparaten kunnen daar dan gebruik van maken.
                Het is maar net hoe je het wilt hebben :-)

                Reageer


                • #23
                  Allemaal prachtige verhalen over Fritzboxen enz enz,maar Whatsapp werkt dus nu bij mij helemaal niet meer Via Wifi EPC3940
                  Heb wel Wifi ontvangst op al mijn apparaten,werkt gewoon goed.
                  Whatsapp werkt wel normaal via 4G netwerk.
                  Waar zit de Fout ????
                  [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Roberth Bekijk bericht
                    "Probleem ligt toch wel aan zeelandnet"

                    Direct bekabeld aan zelfde modem vast met web whatsapp, hoe werkt dat?

                    ik lees je antwoorden graag
                    Lijkt me niet zo'n zinvolle test omdat web whatsapp nog steeds de berichten verstuurt/ontvangt via de telefoon en dus een goede verbinding nodig heeft.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door willoow Bekijk bericht
                      Dus ZeelandNet gebruiker een extra router aanschaffen om de vertraging van Whatsapp ed op te lossen?
                      Dat lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld....
                      Alles zou toch gewoon moeten werken met het materiaal wat je van de provider krijgt, daar betaal je tenslotte voor.
                      Ook bij mij heeft Zeelandnet dat al eens geadviseerd als 'oplossing', de kwaliteit van de toen geleverde EPC3940's zou niet goed genoeg zijn en resulteerde in een instabiele internetverbinding. Daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan....

                      Reageer


                      • #26

                        Reageer


                        • #27
                          Jarown Ik lees op Tweakers dat je zonder E900 (met alleen de EPC3940 dus) geen problemen had op 5 GHz. Is dat intussen veranderd?

                          Reageer


                          • #28
                            Hoi GoeRoe ,

                            Dat leek (begin juni) inderdaad het geval te zijn, maar helaas was het daarmee toch niet opgelost.

                            Zijn er overigens mensen die ditzelfde probleem ervaren met een Sagemcom f@st 3890v3 (het witte nieuwe modem van ZeelandNet)? Of is dit EPC3940 specifiek?


                            Vanmorgen heb ik op aanraden van ZeelandNet support een iets oudere software-versie dan die nu op het EPC-modem staat laten installeren, maar ook daarmee is het probleem niet verholpen. Ik test de komende dagen nog wat verder om te kijken of ik verder nog verschil merk.

                            Bovendien kwam ik nog een wat ouder technisch artikel tegen wat mij een logische verklaring leek: https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=nl

                            Volgens support is het arp-verhaal wat minder waarschijnlijk, maar dat kan ik zelf lastig beoordelen.

                            Reageer


                            • #29
                              Nou vanmorgen een update gehad van Whatsapp, en nu werkt het weer goed.
                              Getest met 2 GSM,s ,en bericht komt nu direct aan.
                              Via wifi zeelandnet modem EPC 3940 .
                              Hopelijk bij andere mensen ook.
                              [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht
                                Hoi GoeRoe ,

                                Dat leek (begin juni) inderdaad het geval te zijn, maar helaas was het daarmee toch niet opgelost.

                                Zijn er overigens mensen die ditzelfde probleem ervaren met een Sagemcom f@st 3890v3 (het witte nieuwe modem van ZeelandNet)? Of is dit EPC3940 specifiek?


                                Vanmorgen heb ik op aanraden van ZeelandNet support een iets oudere software-versie dan die nu op het EPC-modem staat laten installeren, maar ook daarmee is het probleem niet verholpen. Ik test de komende dagen nog wat verder om te kijken of ik verder nog verschil merk.

                                Bovendien kwam ik nog een wat ouder technisch artikel tegen wat mij een logische verklaring leek: https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=nl

                                Volgens support is het arp-verhaal wat minder waarschijnlijk, maar dat kan ik zelf lastig beoordelen.
                                Ik had dit probleem ook met het type modem dat werd uitgegeven voor de EPC3940 van Delta. Toen kregen we de EPC3940 en was het probleem opgelost. Een tijdje later kregen we echter andere problemen met dit modem. Onder andere namelijk dat het ineens statische ip-adresen ging vastzetten zonder dat we daar opdracht voor hadden gegeven.

                                Na lang vragen bij Delta kregen we dan eindelijk het nieuwe Sagemcom modem, alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon (op de bugs in de software na dan). Als je het mij vraagt is het Sagemcom modem het beste modem dat Delta ooit heeft geleverd aan klanten. Het wifi bereik van het modem is zo groot dat ik in huis geen accespoint meer nodig heb. Voor de zekerheid heb ik er nog 1 staan boven maar eigenlijk is dit dus niet nodig.

                                Inmiddels test ik de nieuwe softwareversie van het modem en hierin zijn alle grote bugs vrijwel opgelost. Deze versie komt over niet al te lange tijd ook naar de andere gebruikers zodat alle bugs ook bij niet-test-gebruikers ook weg zijn.

                                De reden waarom ik het modem niet in bridge heb gezet is o.a. om het bereik van de wifi. Met een eigen router overtref je namelijk nooit het bereik van het Sagemcom modem tenzij je supersonische router koopt maar de prijs hiervan valt als snel boven de 100,- euro.

                                Ik raad je dus aan om bij Delta een modem wissel aan te vragen. Je bent dan in een klap van je probleem af en bent meteen toekomstbestendig bezig want het Sagemcom modem geeft je ook meteen een publiek IPV6-adres. Dit in tegenstelling tot de EPC3940. Als je modems van Delta in bridge zet, krijg je sowieso geen IPV6-adres publiek.

                                Ik hoop dat je hier iets mee kunt en dat je snel van dit probleem af bent, ik weet namelijk hoe irritant het is. Toentertijd vond ik het ook erg vervelend.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X