Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WhatsApp berichten komen vertraagd door via Wifi

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WhatsApp berichten komen vertraagd door via Wifi


  • #2
    Dag Jarown, ik zie dat je al aardig wat geprobeerd hebt.
    Die GCM fixer heb ik een paar jaar geleden nog wel gebruikt maar nu al lang niet meer. GCM bestaat ook niet meer, dit is FCM geworden. Of die fixer nog iets doet weet ik niet zeker.

    Maar ik vermoed dat het probleem in de toestellen zit en niet in het modem. Er zijn meer tips te vinden voor het aanpassen van bijvoorbeeld wifi-instellingen in je toestellen.

    De EPC3940 doet niets aan proxying dus ook socketconnecties moeten gewoon binnenkomen.

    Heb je niet een tweede accesspoint dat je als router in je netwerk hebt staan, of een tweede router, waardoor je twee keer NAT doet? Want dan kun je de EPC3940 beter in bridge mode zetten. Zelf heb ik een eigen router achter het modem staan en het modem in bridge mode, daardoor heb ik zelf alle instellingen in de hand.

    Hopelijk helpt dit je verder in je zoektocht!

    Reageer


    • #3
      Hoi GoeRoe ,

      Thanks voor je snelle reactie!

      Klopt, ik heb een extra accesspoint: een Linksys E900 wifi-router (aangesloten op de EPC3940), speciaal voor 2.4 GHz wifi.
      Op de EPC3940 gebruik ik enkel de 5GHz wifi; 2.4GHz heb ik uitgeschakeld (de bediening van mijn Chromecast werkte namelijk niet goed i.c.m. 2.4GHz op deze router).

      Brigde mode ben ik nog niet ingedoken, maar goede suggestie! Mijn E900 ondersteunt echter geen 5GHz, dus ik vermoed dat ik die mogelijkheid dan kwijtraak?
      DHCP zou ik dan ook moeten regelen vanaf de E900?

      Het gemakkelijkst om te proberen is denk ik toch de Linksys E900 loskoppelen en 2.4GHz wifi aanzetten op de EPC3940.

      Reageer


      • #4
        Ik heb er ook last van en kennissen in mijn omgeving ook maar die zitten niet bij Delta. Ik geloof dan ook niet dat het aan de provider ligt.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht
          * pas wanneer de ontvanger WhatsApp opent, komt het bericht pas binnen
          - Wat bedoel je met 'opent'? Is WhatsApp app dan al wel of niet geladen?
          Krijgt degene die het bericht heeft verstuurd dan ook een vinkje 'ontvangen'?
          - Heb je dit probleem ook als alleen 4G actief is?
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            ik heb nog een aantal kleine vragen, die weer net een stukje uitsluiten of aanwijzen:
            Werkt de rest van het internet normaal? (website openen / zoekmachine resultaten)
            speedtest.zeelandnet.nl boven de 1 mbits?
            als je de berichten verzend verloopt dit wel spoedig?
            whatsapp herinstalleren + testen werkt het nu wel?
            zelfs leeg maken + even testen werkt het nu wel?
            modem in bridge modus en een tijdelijke eigen router ter test (werkt het nu wel) ?
            Direct bekabeld aan zelfde modem vast met web whatsapp, hoe werkt dat?
            Een ander smart mobile device werkt dit wel via je thuis netwerk?

            mogelijke oplossingen
            https://faq.whatsapp.com/nl/android/...tegory=5245260
            https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1839177
            https://www.gadgetsdaily.nl/whatsapp...gde-berichten/

            Zover ik weet kan een router noch modem een bericht zelf niet vasthouden.
            Als een bericht tegengehouden zou worden zou je de melding in whatssapp krijgen. (of in berichtende programma)

            Mogelijk als de antwoorden binnenkomen er nog meer vragen volgen, maar zou weer een stap dichterbij de oplossing zijn.
            Mocht het de oplossing veroorzaken lezen we dit ook graag
            < >

            Reageer


            • #7
              Ik heb al een paar weken problemen met Whatsapp,en het is net of berichten blijven hangen.
              bv vanmorgen om 06,00 uur ,krijg ik ineens 18 berichten die gisteravond om 22.00 uur tot 22.40 uur verzonden zijn.
              Het duurt ook lang voordat je eigen bericht verstuurd wordt,en bij ontvanger is.
              Misschien een foutje in de laatste update van Whatsapp ???
              [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

              Reageer


              • #8
                @ Jean ..Misschien een foutje in de laatste update van Whatsapp ???


                Dat denk ik niet want ik heb daar geen last van.
                Dan zou bijna iedereen dat probleem moeten hebben.

                M'n vader heeft hetzelfde probleem en alle instellingen staan hetzelfde als bij mij, met dezelfde mobiel als mij.
                Het enige verschil is dat ik KPN heb en mijn vader ZeelandNet.
                Dus misschien toch iets met wifi?

                Reageer


                • #9
                  Dus dat gaat om dezelfde situatie als hierboven door Jarown beschreven is: 'pas wanneer de ontvanger WhatsApp opent, komt het bericht pas binnen'.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb ook al een aantal weken dit probleem, pas nog een nieuwe gsm gekocht samsung a 50
                    van alles geprobeerd. Probleem ligt toch wel aan zeelandnet denk ik maar als die steeds blijven
                    ontkennen hoe dan op te lossen?

                    Reageer


                    • #11
                      "Probleem ligt toch wel aan zeelandnet"

                      Ik heb een paar vragen om tot de kern van het probleem te komen. :
                      Zou ik mogen weten welk modem dat je hebt?
                      Daarbij de andere vragen leest u helemaal bovenaan.


                      "
                      Werkt de rest van het internet normaal? (website openen / zoekmachine resultaten)
                      speedtest.zeelandnet.nl boven de 1 mbits?
                      als je de berichten verzend verloopt dit wel spoedig?
                      whatsapp herinstalleren + testen werkt het nu wel?
                      zelfs leeg maken + even testen werkt het nu wel?
                      <edit>
                      Direct bekabeld aan zelfde modem vast met web whatsapp, hoe werkt dat?
                      Een ander smart mobile device werkt dit wel via je thuis netwerk?
                      "

                      ik lees je antwoorden graag
                      Laatst bewerkt door Roberth; 21 Aug 2019, 13:05.
                      < >

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht

                        Klopt, ik heb een extra accesspoint: een Linksys E900 wifi-router (aangesloten op de EPC3940), speciaal voor 2.4 GHz wifi.
                        Op de EPC3940 gebruik ik enkel de 5GHz wifi; 2.4GHz heb ik uitgeschakeld (de bediening van mijn Chromecast werkte namelijk niet goed i.c.m. 2.4GHz op deze router).

                        Brigde mode ben ik nog niet ingedoken, maar goede suggestie! Mijn E900 ondersteunt echter geen 5GHz, dus ik vermoed dat ik die mogelijkheid dan kwijtraak?
                        DHCP zou ik dan ook moeten regelen vanaf de E900?
                        Als je wifi van de de EPC3940 wilt blijven gebruiken, zet dan de E900 in access point modus

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Roberth Bekijk bericht
                          modem in bridge modus en een tijdelijke eigen router ter test (werkt het nu wel) ?
                          het is natuurlijk geweldig dat iemand zo gedetailleerd op het probleem ingaat.
                          maar verwacht je nu echt dat een willekeurig klant thuis een reserve router op de plank heeft liggen ??
                          want hoe zie je het dan voor je, als je vraagt of het modem in bridge gezet kan worden en tijdelijk via een eigen router gewerkt kan worden ??

                          Reageer


                          • #14
                            Eeks, nee, even aangepast / thanks
                            < >

                            Reageer


                            • #15
                              Voorlopig nog geen oplossing dus...?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X