Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WhatsApp berichten komen vertraagd door via Wifi

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • jean
    antwoordde
    Zoals ik al geschreven heb,is bij mij het probleem opgelost met de laatste update van WhatsApp,versie 2.19.230.
    Op een Nokia 6 met Android 9.
    Het enigste is dat de vinkje,s niet blauw worden als het bericht gelezen is.
    jean in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Jarown
    antwoordde
    marijnvdgruiter, het kunnen aanmelden als tester had ik gelezen inderdaad. Toch bedankt voor de tip!

    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
    [...] Sagemcom-modems worden inderdaad alleen uitgeleverd vanaf een premium-abonnement. EPC3940 modellen worden alleen nog aan klanten uitgeleverd met een basis/ instap-abonnement.
    Eigenlijk des te vervelender, want met een Instap-abonnement blijf je dus met het probleem zitten.
    Jarown in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht
    Het Sagemcom modem lijkt de problemen met vertraagde WhatsApp-berichten op te lossen!

    Om in aanmerking te komen voor dit modem heb ik wel mijn abonnement moeten wijzigen naar Premium (voor minimaal 1 jaar). Support heeft er vervolgens voor gezorgd dat de modemwissel direct in gang gezet is. Ik heb het modem nu 2 dagen en sindsdien heb ik geen vertraging meer gezien bij het afleveren van WhatsApp-berichten.

    Verder heeft het modem een groot wifi-bereik, dus al met al een goede vooruitgang.

    Het nieuwe modem heeft nog wel een bug, waardoor bepaalde geavanceerde instellingen niet gemaakt kunnen worden: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...gen-veranderen

    Ik wist niet dat je een basis-abonnement had, Sagemcom-modems worden inderdaad alleen uitgeleverd vanaf een premium-abonnement. EPC30940 modellen worden alleen nog aan klanten uitgeleverd met een basis/ instap-abonnement.

    Dat er nog bugs in zitten kan kloppen. Je kunt je aanmelden voor de test software. Hiermee zijn vrijwel alle grote problemen opgelost. Zie hier de link: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...com-f-st3890v3
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Jarown
    antwoordde
    Het Sagemcom modem lijkt de problemen met vertraagde WhatsApp-berichten op te lossen!

    Om in aanmerking te komen voor dit modem heb ik wel mijn abonnement moeten wijzigen naar Premium (voor minimaal 1 jaar). Support heeft er vervolgens voor gezorgd dat de modemwissel direct in gang gezet is. Ik heb het modem nu 2 dagen en sindsdien heb ik geen vertraging meer gezien bij het afleveren van WhatsApp-berichten.

    Verder heeft het modem een groot wifi-bereik, dus al met al een goede vooruitgang.

    Het nieuwe modem heeft nog wel een bug, waardoor bepaalde geavanceerde instellingen niet gemaakt kunnen worden: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...gen-veranderen


    Jarown in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door jean Bekijk bericht
    Allemaal prachtige verhalen over Fritzboxen enz enz,maar Whatsapp werkt dus nu bij mij helemaal niet meer Via Wifi EPC3940
    Nog een ander prachtig verhaal tezamen met BoxMatrix voor de FRITZ!Box troubleshoot liefhebbers.
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door driepinter; 30 Aug 2019, 08:27.

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

    kan het zijn, dat je een tijd geleden hebt meegedaan aan de IPv6 test ??
    Dat klopt. Ik ken echter ook mensen die daar niet aan hebben meegedaan en toch IPv6 hebben in combinatie met bridged mode.
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
    Dat klopt niet, ik heb de EPC3940 in bridge staan en heb wel IPv6. Het hangt af van welke router je erachter hebt zitten. Routers waarvan bekend is dat deze securitybugs hebben krijgen geen IPv6-adres.
    kan het zijn, dat je een tijd geleden hebt meegedaan aan de IPv6 test ??
    fred44nl in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oh dat wist ik niet, bij mij heeft het namelijk nooit gewerkt als ik het modem in bridge zette. Dankje voor de tip.
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht


    Ik raad je dus aan om bij Delta een modem wissel aan te vragen. Je bent dan in een klap van je probleem af en bent meteen toekomstbestendig bezig want het Sagemcom modem geeft je ook meteen een publiek IPV6-adres. Dit in tegenstelling tot de EPC3940. Als je modems van Delta in bridge zet, krijg je sowieso geen IPV6-adres publiek.
    Dat klopt niet, ik heb de EPC3940 in bridge staan en heb wel IPv6. Het hangt af van welke router je erachter hebt zitten. Routers waarvan bekend is dat deze securitybugs hebben krijgen geen IPv6-adres.
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Jarown
    antwoordde
    Hoi marijnvdgruiter ,

    Ik heb al vaker gehoord dat verschillende problemen opgelost zijn na een modemwissel naar de Sagemcom. Bedankt voor de bevestiging dat dat bij jou ook het geval is.

    Ik heb al 2x een medewerker gesproken over een modemwissel, maar dat verzoek is (na overleg met leidinggevende/monteurs) afgewezen. Desalniettemin heb ik het nogmaals onder de aandacht gebracht.
    Jarown in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Jarown Bekijk bericht
    Hoi GoeRoe ,

    Dat leek (begin juni) inderdaad het geval te zijn, maar helaas was het daarmee toch niet opgelost.

    Zijn er overigens mensen die ditzelfde probleem ervaren met een Sagemcom f@st 3890v3 (het witte nieuwe modem van ZeelandNet)? Of is dit EPC3940 specifiek?


    Vanmorgen heb ik op aanraden van ZeelandNet support een iets oudere software-versie dan die nu op het EPC-modem staat laten installeren, maar ook daarmee is het probleem niet verholpen. Ik test de komende dagen nog wat verder om te kijken of ik verder nog verschil merk.

    Bovendien kwam ik nog een wat ouder technisch artikel tegen wat mij een logische verklaring leek: https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=nl

    Volgens support is het arp-verhaal wat minder waarschijnlijk, maar dat kan ik zelf lastig beoordelen.
    Ik had dit probleem ook met het type modem dat werd uitgegeven voor de EPC3940 van Delta. Toen kregen we de EPC3940 en was het probleem opgelost. Een tijdje later kregen we echter andere problemen met dit modem. Onder andere namelijk dat het ineens statische ip-adresen ging vastzetten zonder dat we daar opdracht voor hadden gegeven.

    Na lang vragen bij Delta kregen we dan eindelijk het nieuwe Sagemcom modem, alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon (op de bugs in de software na dan). Als je het mij vraagt is het Sagemcom modem het beste modem dat Delta ooit heeft geleverd aan klanten. Het wifi bereik van het modem is zo groot dat ik in huis geen accespoint meer nodig heb. Voor de zekerheid heb ik er nog 1 staan boven maar eigenlijk is dit dus niet nodig.

    Inmiddels test ik de nieuwe softwareversie van het modem en hierin zijn alle grote bugs vrijwel opgelost. Deze versie komt over niet al te lange tijd ook naar de andere gebruikers zodat alle bugs ook bij niet-test-gebruikers ook weg zijn.

    De reden waarom ik het modem niet in bridge heb gezet is o.a. om het bereik van de wifi. Met een eigen router overtref je namelijk nooit het bereik van het Sagemcom modem tenzij je supersonische router koopt maar de prijs hiervan valt als snel boven de 100,- euro.

    Ik raad je dus aan om bij Delta een modem wissel aan te vragen. Je bent dan in een klap van je probleem af en bent meteen toekomstbestendig bezig want het Sagemcom modem geeft je ook meteen een publiek IPV6-adres. Dit in tegenstelling tot de EPC3940. Als je modems van Delta in bridge zet, krijg je sowieso geen IPV6-adres publiek.

    Ik hoop dat je hier iets mee kunt en dat je snel van dit probleem af bent, ik weet namelijk hoe irritant het is. Toentertijd vond ik het ook erg vervelend.
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • jean
    antwoordde
    Nou vanmorgen een update gehad van Whatsapp, en nu werkt het weer goed.
    Getest met 2 GSM,s ,en bericht komt nu direct aan.
    Via wifi zeelandnet modem EPC 3940 .
    Hopelijk bij andere mensen ook.
    jean in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Jarown
    antwoordde
    Hoi GoeRoe ,

    Dat leek (begin juni) inderdaad het geval te zijn, maar helaas was het daarmee toch niet opgelost.

    Zijn er overigens mensen die ditzelfde probleem ervaren met een Sagemcom f@st 3890v3 (het witte nieuwe modem van ZeelandNet)? Of is dit EPC3940 specifiek?


    Vanmorgen heb ik op aanraden van ZeelandNet support een iets oudere software-versie dan die nu op het EPC-modem staat laten installeren, maar ook daarmee is het probleem niet verholpen. Ik test de komende dagen nog wat verder om te kijken of ik verder nog verschil merk.

    Bovendien kwam ik nog een wat ouder technisch artikel tegen wat mij een logische verklaring leek: https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=nl

    Volgens support is het arp-verhaal wat minder waarschijnlijk, maar dat kan ik zelf lastig beoordelen.
    Jarown in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    Jarown Ik lees op Tweakers dat je zonder E900 (met alleen de EPC3940 dus) geen problemen had op 5 GHz. Is dat intussen veranderd?
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • willoow
    antwoordde
    willoow in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X