Eigenlijk voor zakelijk maar voor de rest wel een stukje achtergrondverhaal :
https://www.delta.nl/zakelijk/nieuws...ezelnetwerken/
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Eigen modem | Glasvezel modems
Samenvouwen
X
-
Vraag mij af of er in Zeeland ook gebieden zijn te vinden waarbij men zelf de ftu adapter moet monteren
https://www.delta.nl/media/esmekmxo/...andleiding.pdf
Is toch weer een extra handeling om de boel werkend te krijgen.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtAlleen hoe kom je aan zo'n ding
https://www.zyxel.com/nl/nl/products...control-center
Bij merken als Draytek (+++++) en F!box (AVM, +++) heb je daar geen last van.Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Jun 2023, 12:07.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtEr is nu eindelijk na 14 maanden een officiële handleiding van AVM voor de FRITZ!Box op DELTA glasvezel :
FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van Delta configureren | AVM Nederland
FRITZ!OS | AVM NederlandLaatst bewerkt door driepinter; 21 Apr 2023, 19:00.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Er is nu eindelijk na 14 maanden een officiële handleiding van AVM voor de FRITZ!Box op DELTA glasvezel :
FRITZ!Box voor gebruik op de aansluiting van Delta configureren | AVM Nederland
- 2 Likes
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk berichtNee, waar ik het modem heb besteld moest je het type aangeven en de XGS-PON module lag los in de Fritz-doos.
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk berichtnaar buiten kan alleen via native IPv4.
Btw: je schrijft 'Monteer de XGS-PON module in de 5590', maar deze SFP-module zit toch al in de ingebouwde aansluiting van de modem/router (1)?
- 1 Like
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk berichtMooi! Heb je nu ook IPv6 en subnet?
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk berichtActivering Fritz!box 5590 Fiber XGS-PON
Laat een reactie achter:
-
Activering Fritz!box 5590 Fiber XGS-PON
Omdat het meegeleverde Nokia glasmodem instabiel is qua verbinding, de WiFi met de Deco M5 klappert en de router-instellingen minimaal zijn heb ik na wat zoekwerk besloten een poging te wagen met de Fritz!Box 5590. Hier onder in het kort de stappen die ik heb uitgevoerd om dit modem actief te krijgen. Overigens heb ik gelijk met dit modem wel de ATTEMA T01 (FTU-zijde SC-groen / SC-Blauw) besteld.
1. Off-line installatie van het laatste officiele Fritz!OS 7.30 op de 5590
2. Off-line installatie van het Labor Fritz!OS 7.39 op de 5590 (dit is een beta versie)
3. Monteer de XGS-PON module in de 5590 en verbind de 5590 middels de ATTEMA met de glasvezelaansluiting
4. Ga na fritz.box en stel de Internet-toegang in op DELTA/Caiway
5. Start een chat met Delta en geef aan dat je van je eigen modem gebruik wilt maken.
6. De volgende gegevens heb ik doorgegeven aan de supportmedewerkster:
- Modem : Fritz!Box 5590
- PON ID OF Modem ID AVMGXXXXAXXX
- MAC adres
- serienummer P123.456.78.901.234
7. Het modem blijft vervolgens in trainings-stand staan (de power-knop knippert), het kan tot 24 uur duren voordat de activering is uitgevoerd.
8. Bij mij was de omzetting na 12 uur een feit.
Inmiddels is het modem anderhalve dag actief en draait stabiel, WiFi heeft nog niet geklapperd en mijn iUNGO verbruiksmonitor is keurig intern op naam aan te spreken.
- 3 Likes
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtEr bestaat een Zakelijk Pro abonnement
Er is nu dus een concurrent voor het 2,5Gbps kabelabonnement.
Tenzij dit ook weer een optelsom is van bv 4x 1Gbps en wat Wifi bandbreedtes.
Laat een reactie achter:
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Laat een reactie achter: