Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Windows 10 update mislukt

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Aarnoud de Hamer
    Dit is eigenlijk geen vraag, maar een waarschuwing. Windows 10-gebruikers krijgen de melding de april-update van Windows uit te voeren. Dat raad ik met klem af.
    Je bent er zelf niet mee geholpen, maar er zijn zoveel oorzaken die kunnen leiden tot een mislukte update - kun je dus niet in zijn algemeenheid stellen. Toch bedankt voor de waarschuwing!
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Mocht het met Avast! te maken hebben: daar is nu een oplossing voor.
      Hartelijk dank voor de reactie! Ik heb geen Avast, maar het zou best eens met het antivirusprogramma te maken kunnen hebben [bij mij AVG]. Maar een medewerker van AdFranse had gelezen dat er een probleem is met computers met een SSD-schijf. Ik zal wel horen [of niet, natuurlijk . . . ].

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door jan
        https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/hoe-start-je-windows-10-op-in-veilige-modus-69260/
        Dank voor de reactie en voor uw raad! Maar de medewerkster van Office heeft mij gezegd dat ik beter nog niets met mijn computer zou kunnen doen [wanneer ik even zonder kon], omdat men naar een oplossing zocht, tot ik deze week teruggebeld zou hebben. Maar mocht men toch niets weten . . . .

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
          Oorspronkelijk gepost door Aarnoud de Hamer
          Dit is eigenlijk geen vraag, maar een waarschuwing. Windows 10-gebruikers krijgen de melding de april-update van Windows uit te voeren. Dat raad ik met klem af.
          Je bent er zelf niet mee geholpen, maar er zijn zoveel oorzaken die kunnen leiden tot een mislukte update - kun je dus niet in zijn algemeenheid stellen. Toch bedankt voor de waarschuwing!
          Dank voor uw reactie. U heeft helemaal gelijk. De mededeling van de overigens bijzonder vriendelijke medewerkster van Microsoft [een groot probleem, het is bekend; we kunnen de mensen niet waarschuwen, omdat de pop-up een automatisch gegenereerd bericht is], heb ik verkeerd ingeschat. En, maar dat zal al wel duidelijk zijn, ik ben maar een leek op dit gebied.

          Reageer


          • #20
            Een lijstje met nog wat algemene oorzaken waarom 1803 mislukt.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Aarnoud de Hamer
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              Mocht het met Avast! te maken hebben: daar is nu een oplossing voor.
              Hartelijk dank voor de reactie! Ik heb geen Avast, maar het zou best eens met het antivirusprogramma te maken kunnen hebben [bij mij AVG]. Maar een medewerker van AdFranse had gelezen dat er een probleem is met computers met een SSD-schijf. Ik zal wel horen [of niet, natuurlijk . . . ].
              Volgens de medewerker van Microsoft die ik vandaag gesproken heb was het inderdaad het antivirusprogramma, wat gedeactiveerd had moeten worden [maar die waarschuwing had ik niet gekregen bij het uitvoeren]. De medewerker was bijzonder vriendelijk; hij heeft mijn computer op aftand overgenomen om een opstart schijf voor Windows 10 [feitelijk USB-stick] te maken op mijn Windows 7 computer: hij moest vanmiddag om 5 uur stoppen, want het gebouw ging dicht; maar hij heeft mij via kladblok instructies gegeven, en hij heeft beloofd maandag terug te bellen om te horen hoe het ging en zo nodig mij verder te helpen.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Aarnoud de Hamer
                Oorspronkelijk gepost door Eddy de Kort
                Bij mij ook problemen na de update, office geeft steeds foutmelding en kan niks openen, leuk hoor, heb office 365 er al afgegooid en 2013 versie er terug opgezet maar dat kon ook maar 1 dag en nu opent deze ook niet meer, kortom, hoop ellende he!
                Beste meneer De Kort,
                Hartelijk dank voor uw reactie! Volgende week hoop ik meer te vernemen. Dan hoop ik u te berichten.
                https://www.tenforums.com/tutorials/...a.html#option1
                2) De opstartvolgorde van de computer die u wilt herstellen wijzigen:
                Wanneer u uw USB heeft aangemaakt is het noodzakelijk de opstartvolgorde van de PC die u wilt herstellen te wijzigen. Dit kunt u doen aan de hand van volgende stappen:
                Sluit uw USB-stick aan op een USB poort op uw computer.
                Start uw computer op of herstart uw computer indien deze al is opgestart.
                Druk op de aangegeven toets om in het Boot Menu te komen. (Er zal op het scherm staan welke toets u nodig hebt om in het Boot Menu te komen, meestal is dit F11)
                In het Boot menu, klikt u op de USB-stick waarop u wilt van Booten.
                Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan!
                Uw computer zou nu opnieuw moeten opstarten
                Bij volgende link (opnieuw in het Engels) ziet u foto's die de stappen wat duidelijker maken: https://www.tenforums.com/tutorials/...c.html#option2

                Reageer


                • #23
                  De Microsoftmedewerker heeft alle moeite gedaan de computer weer aan de praat te krijgen. Want de eerste keer was mislukt: ondanks het bij het opstarten met de opstart USB-stick erin en herhaaldelijk op F11 drukken, kwam toch weer het bekende blauwe keuzescherm [toetsenbord kiezen] en daarna weer een scherm met opties. Daarbij kwam de optie de computer via een USB-stick te laten opstarten: dat heb ik gedaan. Maar wat ik had moeten doen was, bij een van de volgende keuzeschermen, alles van mijn harde schijf verwijderen: dat heeft die medewerker uiteindelijk mij de volgende keer laten doen. Want toen ik dat nog niet gedaan had, kwam de computer opnieuw vast te staan. Door de harde schijf er weer uit te halen, de nieuwe "windows" map bij de programma's te hernoemen [tot "windows april", of zoiets dergelijks, zodat die niet meer als zodanig herkenbaar was], en de map "windows.old" weer te veranderen in "windows", kreeg ik de blauwe keuzeschermen weer terug. En zo kwam alles weer in orde. Ik ben die medewerker van Microsoft zeer dankbaar. Een medewerker van AdFranse heeft vandaag mijn oude LaserJet 1160 weer aan de praat gekregen [want die deed het na de herinstallatie niet meer, ook op mijn Windows-7 computer niet, ook niet na het downloaden van de servers]. Ook daar ben ik heel blij mee.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X