Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Certificaatfout in mailprogramma

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Carlos
    Inloggen en mails versturen via zeelandnet lukt mij ook.
    Het lijkt mij sterk dat het probleem bij Thunderbird of Eudora lag.
    Helaas komt het er op neer dat je het weer lekker zelf mag uitzoeken.
    Ik heb die 25, volgens mij ook nooit zelf ingevuld, maar ik zag het staan in een pop-up scherm.
    En het had te maken met de uitgaande mailserver SMTP.
    Verder weet ik het niet meer, want nadat ik het heb goedgekeurd, heb ik de foutmelding niet meer ontvangen en ik heb niks veranderd aan de instellingen van het account.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door Bea
      Oorspronkelijk gepost door Carlos
      Inloggen en mails versturen via zeelandnet lukt mij ook.
      Het lijkt mij sterk dat het probleem bij Thunderbird of Eudora lag.
      Helaas komt het er op neer dat je het weer lekker zelf mag uitzoeken.
      Ik heb die 25, volgens mij ook nooit zelf ingevuld, maar ik zag het staan in een pop-up scherm.
      En het had te maken met de uitgaande mailserver SMTP.
      Verder weet ik het niet meer, want nadat ik het heb goedgekeurd, heb ik de foutmelding niet meer ontvangen en ik heb niks veranderd aan de instellingen van het account.
      Die 25 staat bij mij ook , de uitgaande mailserver SMTP kan ik niet vinden.
      Ik ben bang dat ik iemand moet gaan inschakelen die hier verstand van heeft, kost me ook weer EURO 60,00 per uur.

      Reageer


      • #33
        Er wordt je gevraagd iets te proberen zodat we kunnen kijken voor een probleemoplossing. Dat wil je niet. Tja... Dan moet je ook niet gaan klagen dat je dan iemand moet inschakelen die je 60 euro per uur kost. Dat is je eigen keuze hoor.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #34
          Carlos,

          Beetje raar om te stellen dat je het lekker zelf uit mag zoeken.
          We zijn vanmorgen direct aan de slag gegaan en naar mijn beste weten ook opgelost, nu lijkt het alleen op een outdated mailclient te hangen en vraag ik je om even te testen met een andere client en dat wil je niet.

          Als ik niet uit kan sluiten dat het specifiek jouw client is op jouw computer houd het wel een beetje op met verder kijken.
          Welk besturingsysteem draai je trouwens dat je geen andere standaard mailclient aan boord hebt?

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Marco
            Carlos,

            Beetje raar om te stellen dat je het lekker zelf uit mag zoeken.
            We zijn vanmorgen direct aan de slag gegaan en naar mijn beste weten ook opgelost, nu lijkt het alleen op een outdated mailclient te hangen en vraag ik je om even te testen met een andere client en dat wil je niet.

            Als ik niet uit kan sluiten dat het specifiek jouw client is op jouw computer houd het wel een beetje op met verder kijken.
            Welk besturingsysteem draai je trouwens dat je geen andere standaard mailclient aan boord hebt?
            Ik heb Windows 10 als besturingssysteem.
            In een vorige reactie heb ik al aangegeven dat ik geen outlook heb op mijn PC.

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
              Er wordt je gevraagd iets te proberen zodat we kunnen kijken voor een probleemoplossing. Dat wil je niet. Tja... Dan moet je ook niet gaan klagen dat je dan iemand moet inschakelen die je 60 euro per uur kost. Dat is je eigen keuze hoor.
              U zou misschien ook mijn voorgaande reacties kunnen lezen !

              Reageer


              • #37
                Carlos,

                Windows 10 heeft een standaard mailclient aan boord, druk maar eens op de startknop en typ in "mail" probeer het daar eens mee

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Marco
                  Ik heb het inmiddels uit laten zoeken, het betrof een verlopen certificaat aan onze kant, deze was al wel vervangen, echter niet volledig goed ingesteld waardoor hij deze fout gaf als je mail verstuurde via poort 25 ipv poort 465.
                  Excuses voor het ongemak.
                  Dus poort 25 moet ik zien te wijzigen in poort 465?

                  Reageer


                  • #39
                    Blijkbaar is het een (oud) bekend probleem van Eudora, je moet dus nog wel een aantal stappen (zelf) uitvoeren om dit op te lossen.

                    Ik denk overigens dat Thunderbird of het standaard ingebouwde mail programma van Windows 10 een betere oplossing is.

                    Reageer


                    • #40
                      Bea,

                      Dat is niet nodig, als je verbinding maakt met onze mailserver om mail te versturen kan dit via poort 25 of 465.
                      Om de verbinding te beveiligen geeft onze server een certificaat af.
                      Deze certificaten zijn een paar jaar geldig, enkele weken geleden hadden we deze al vervangen, maar door een configuratiefoutje werd op poort 25 nog het oude certificaat aangeboden, deze liep tot de 23e dus vanaf zaterdag ging het mis.
                      Maar alleen bij klanten die poort 25 gebruikten.
                      Vanmorgen is dit al aangepast en zou dus opgelost moeten zijn.

                      Dus in het kort: je zou niets meer aan moeten passen tenzij er iets niet in orde is met je mailprogramma

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door Marco
                        Bea,

                        Dat is niet nodig, als je verbinding maakt met onze mailserver om mail te versturen kan dit via poort 25 of 465.
                        Om de verbinding te beveiligen geeft onze server een certificaat af.
                        Deze certificaten zijn een paar jaar geldig, enkele weken geleden hadden we deze al vervangen, maar door een configuratiefoutje werd op poort 25 nog het oude certificaat aangeboden, deze liep tot de 23e dus vanaf zaterdag ging het mis.
                        Maar alleen bij klanten die poort 25 gebruikten.
                        Vanmorgen is dit al aangepast en zou dus opgelost moeten zijn.

                        Dus in het kort: je zou niets meer aan moeten passen tenzij er iets niet in orde is met je mailprogramma
                        Hoi Marco, zoals je verder terug kan lezen, heb ik een beveiliging van poort 25 als uitzondering aan moeten geven in Thunderbird, omdat ik geen mails kon versturen en het certificaat ongeldig was.
                        Ik heb ze toen maar via Webmail verstuurd, want ik kon via Thunderbird geen enkele mail versturen.
                        Na de bevestiging van de uitzondering op het certificaat kon ik ze wel versturen, maar nu twijfel ik of dit nu wel 'veilig' is.
                        Ik wil best die uitzonderingsregel weer verwijderen, maar ik zou niet weten hoe.

                        Reageer


                        • #42
                          Bea,

                          Sorry idd niet goed gelezen, avondeten en posten tegelijk is blijkbaar mijn sterkte kwaliteit
                          Onze mailserver werkt met STARTLS, dat houd in dat ook een onbeveiligde connectie via poort 25 automatisch wordt " ge-upgrade " naar een beveiligde SSL verbinding, je hoeft je dus geen zorgen te maken

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door Mapje
                            Blijkbaar is het een (oud) bekend probleem van Eudora, je moet dus nog wel een aantal stappen (zelf) uitvoeren om dit op te lossen.

                            Ik denk overigens dat Thunderbird of het standaard ingebouwde mail programma van Windows 10 een betere oplossing is.
                            Bedankt , ik zal hier iemand naar laten kijken.

                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door Marco
                              Bea,

                              Sorry idd niet goed gelezen, avondeten en posten tegelijk is blijkbaar mijn sterkte kwaliteit
                              Onze mailserver werkt met STARTLS, dat houd in dat ook een onbeveiligde connectie via poort 25 automatisch wordt " ge-upgrade " naar een beveiligde SSL verbinding, je hoeft je dus geen zorgen te maken

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X