Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Certificaatfout in mailprogramma

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Certificaatfout in mailprogramma

    ik kreeg vanmorgen de volgende foutmelding:
    er kwam een scherm met de volgende informatie. Er zijn onvoldoende gegevens van dit certificaat om te kunnen controleren. Certificaat is verleend aan mail.zeelandnet.nl. Verleend door Thawte DVSSLCA geldig van 24-06-2011 t/m 23-07-2016. op de server wordt een beveligingscertifcaat gebruikt danniet kan worden gecontroleerd. Er wordt gevraagd of ik deze server wil blijven gebruiken door Ja of nee aan te klikken. De uitgaande mail werkt niet meer, of wordt gemeld als spam

  • #2
    Het lijkt erop dat het certificaat verlopen is maar ben wel benieuwd met wat voor mail programma je deze foutmelding dan krijgt.

    Ik krijg hem niet wanneer ik mail verstuur met ZeelandNet Webmail en/of Outlook dus dat is vreemd.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Mapje
      Het lijkt erop dat het certificaat verlopen is maar ben wel benieuwd met wat voor mail programma je deze foutmelding dan krijgt.

      Ik krijg hem niet wanneer ik mail verstuur met ZeelandNet Webmail en/of Outlook dus dat is vreemd.
      Ik werk met Outlook 2007 Office pakket

      Reageer


      • #4
        Ik werk met Outlook 2007 Office pakket

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door hoverdam
          Ik werk met Outlook 2007 Office pakket
          Ik met Outlook 2016, misschien helpt het dat je de certificaten eens ververst :
          SSL-status wissen
          in Internet Explorer onder Internet opties ?

          Of in ieder geval zorgt dat Office 2007 voorzien is van de laatste updates.

          Reageer


          • #6
            Dank voor het antwoord, ik werk met Google Chrome, waar kan ik dat dan vinden

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door hoverdam
              Dank voor het antwoord, ik werk met Google Chrome, waar kan ik dat dan vinden
              Voor zover ik weet zit deze functie niet in Chrome, als Internet Explorer (echt) niet meer op je PC staat

              zou je nog het volgende commando in een command prompt (als Administrator) kunnen overwegen:

              certutil -urlcache CRL delete

              Reageer


              • #8
                Hallo, ik heb internet exploreer weer ingesteld en de handelingen op de bijlage verricht, helaas geen resultaat
                weet u een andere oplossing

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hoverdam
                  Hallo, ik heb internet exploreer weer ingesteld en de handelingen op de bijlage verricht, helaas geen resultaat
                  weet u een andere oplossing

                  Reageer


                  • #10
                    Krijg je de melding nog steeds? Want het certificaat is tot 28 juni 2019 geldig.

                    Reageer


                    • #11
                      ja ik krijg de melding nog steeds,weet u een oplossing

                      Reageer


                      • #12
                        In Outlook:
                        • Klik op Vertrouwenscentrum in het menu Extra.
                        • Klik op Vertrouwde uitgevers.
                        • Klik in de lijst Vertrouwde uitgevers op de naam van de uitgever die je noemt. Ik denk dat je iets van Thawte of Zeelandnet ziet staan.
                        • Verwijder het certificaat.
                        • Start Outlook opnieuw.

                        Is de foutmelding nu weg?

                        Reageer


                        • #13
                          is het vertrouwenscentrum staan twee uitgevers. Microsoft Hardware Compatibility Publisher en Intel Wireless Display.
                          Van Zeelandnet staat er niets

                          Reageer


                          • #14
                            Vaag is het wel, kan het niet verklaren maar blijkbaar geeft hij wel fouten aan.

                            Level of Output: (CertDetail en SSLDetail)

                            Reageer


                            • #15
                              dank voor het uitzoeken, waar kan ik dit vinden?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X