Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Certificaatfout in mailprogramma

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Daar kun je verder niets mee maar geeft aan dat je best wel eens gelijk zo kunnen hebben alleen ligt de oorzaak (vemoedelijk) elders.

    Misschien dat iemand van ZeelandNet (Moderators) zelf er eens naar kan kijken.

    Reageer


    • #17
      dank ik heb de vraag een paar dagen gelden ook al bij Zeelandnet gemeld, zal jou advies doorgeven als ik antwoord krijg

      Reageer


      • #18
        Ik heb het inmiddels uit laten zoeken, het betrof een verlopen certificaat aan onze kant, deze was al wel vervangen, echter niet volledig goed ingesteld waardoor hij deze fout gaf als je mail verstuurde via poort 25 ipv poort 465.
        Excuses voor het ongemak.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Marco
          Ik heb het inmiddels uit laten zoeken, het betrof een verlopen certificaat aan onze kant, deze was al wel vervangen, echter niet volledig goed ingesteld waardoor hij deze fout gaf als je mail verstuurde via poort 25 ipv poort 465.
          Excuses voor het ongemak.
          Helaas werkt het bij mij nog steeds niet.

          Komt met de melding: Destination Hostname does not match hostname in certificate

          Reageer


          • #20
            Carlos, kan je aangeven welke mailclient je gebruikt en of je POP of IMAP gebruikt?

            Reageer


            • #21
              en als je in je intstellingen kijkt, wat zijn de namen van je inkomende en uitgaande mailserver?

              Reageer


              • #22
                Ik gebruik POP

                Namen zijn mail.zeelandnet.nl

                IK gebruik EUDORA

                Reageer


                • #23
                  Ik krijg de volgende melding:

                  SSL Negotiation Failed: Unknown Error
                  Certificate bad: Destination Host name does not match host name in certificate
                  But ignoring this error because Certificate is trusted
                  The connection with the server has been lost.

                  Reageer


                  • #24
                    Bij een test van het nieuwe certificaat geeft hij nu dit weer:

                    Reageer


                    • #25
                      Carlos,

                      Je zegt dat je eudora gebruikt, deze client wordt al sinds 2006 niet meer commercieel ontwikkelt en is als opensource overgedragen aan Mozilla, ook die zijn er al weer een poosje mee gestopt: https://wiki.mozilla.org/Eudora_OSE

                      Kan je een een andere client proberen?

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Marco
                        Carlos,

                        Je zegt dat je eudora gebruikt, deze client wordt al sinds 2006 niet meer commercieel ontwikkelt en is als opensource overgedragen aan Mozilla, ook die zijn er al weer een poosje mee gestopt: https://wiki.mozilla.org/Eudora_OSE

                        Kan je een een andere client proberen?
                        Beste,

                        Helaas gebruik ik alleen Eudora.

                        Het probleem begon zich afgelopen zaterdag voor te doen, daarvoor nooit problemen gehad.

                        Het ligt zeer zeker niet aan Eudora

                        Reageer


                        • #27
                          Dus in het kader van deductie en probleemoplossing wil je niet even een andere client proberen?

                          Da's jammer en ik vraag evengoed af hoe verstandig het is om deze client te blijven gebruiken, zoals Mozilla zelf ook aangeeft: it is Mozilla's understanding that Qualcomm is no longer developing Eudora OSE and its community support forum no longer exists. Furthermore, the last released version is based on an old version of Thunderbird which is no longer supported, has many bugs and performance problems, and known security issues

                          Als het probleem zich dus alleen bij deze client voordoet vrees ik dat we weinig voor je kunnen betekenen, het spreekt voor zich dat we geen ondersteuning kunnen geven op uitgefaseerde software.

                          Reageer


                          • #28
                            welke andere client zou ik dan moeten proberen ?
                            Ik heb geen outlook of ander email programma.
                            Ook andere gebruikers hebben sinds afgelopen zaterdag een probleem net het verzenden van emails.
                            Het probleeem is afgelopen zaterdag ontstaan en heeft zeer waarschijnlijk te maken met een certificaat, welke weet ik niet.

                            Reageer


                            • #29

                              Reageer


                              • #30
                                Inloggen en mails versturen via zeelandnet lukt mij ook.
                                Het lijkt mij sterk dat het probleem bij Thunderbird of Eudora lag.
                                Helaas komt het er op neer dat je het weer lekker zelf mag uitzoeken.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X