Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail verzenden lukt niet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail verzenden lukt niet

    Mijn vader krijgt een error bij het verzenden van mail via Outlook. Via de webmail lukt verzenden overigens wel. Ook bij mij thuis, over een ander netwerk, lukt verzenden wel, ook via dezelfde laptop met Outlook.

    De error:
    Serverfout: 560 5.7.1 <host-wij28h.gs1.zeelandnet.nl[82.176.205.12]>: Client host rejected: == u (of uw machine) verstuurt of relayt ongewenste reclame-email (spam). dit is niet toegestaan. bel 0118-225575 of 0118-255555 (zakelijk) om weer toegang tot de mailserver te krijgen. los wel eerst uw relayprobleem op! ==

    Mijn vader en ik heb meerdere keren gebeld en gechat. Maar de situatie blijft hetzelfde.

    Wat hebben we zoal gedaan:

    - nieuwe laptop met nieuw mailprogramma gekocht (op advies delta omdat Win7 en Live Mail niet meer ondersteund worden)
    - wachtwoord mail aangepast (in mijn.delta onder zelf regelen)
    - instellingen outlook nagelopen
    (bovenstaande twee stappen tig keer herhaalt)

    Na de laatste chat zelfs nog de pc-specialist laten kijken naar de instellingen. Maar hij verwijst ons naar Delta.

    Is er een mogelijkheid om een specialist bij Delta te contacteren die wil meekijken, want via de chat kom ik geen stap verder.


  • #2
    Wat vervelend!
    De enige die dit voor je kan oplossen is de DELTA klantenservice helaas.
    Zij zullen de blokkade moeten opheffen. Je kunt ze denk ik het beste even bellen.

    Reageer


    • #3
      Zelfde problemen gehad voor iemand anders, maar komt op neer dat Delta zeeland de blokkade moet opheffen. ongeacht of je windows live mail , Outlook gebruikt. De oplossing toen was het snelst via de chat online. succes groet Marcel

      Reageer


      • #4
        Ik heb sinds dinsdag hetzelfde probleem met bijna identieke error- boodschap. Enige verschil is een andere hostnaam (<host-lt1adb.gdk1.zeelandnet.nl en uiteraard een ander ip-adres). Heb gisteren vrijdag 11/2/2022 eerst gechat met de klantenservice van zeelandnet, die me hebben geadviseerd de blacklist op "SpamHaus.org" te checken. Deze lijst bevatte inderdaad mijn ip-adres. Toen gebeld met de klantenservice welke me de volgende oplossing gaven: "Zet vanavond voor dat je naar bed gaat je modem uit en hem morgenochtend (na minimaal 7 uur wachten) weer aan, dan zorgen wij dat je in die tijd een nieuw ip adres krijgt toegewezen". Dit heb ik uitgevoerd en wat krijg ik vanochtend te zien - Hetzelfde Ip-adres als gisteren! Er is dus niets veranderd en het probleem niet opgelost! Vanochtend zaterdag 12-2-2022 gechat met de klantenservice, want.... in het weekend niet telefonisch bereikbaar! Dame ging het voor me oplossen en heeft me de weg gewezen om via "Spamhaus.org" mijn ip-adres van de blacklist af te halen. Toen ik haar vroeg waarom het dan volgens haar collega nodig was om een nieuw ip-adres te krijgen, was het antwoord "Ja, weet ik ook niet waarom hij dat niet wist, ik weet het omdat ik dat al eens meer heb gedaan". Enfin.... uiteindelijk staat mijn Ip-adres niet meer op de blacklist, maat lukt het verzenden van e-mail nog steeds niet, via geen van mijn mailclients (op PC1 draait Outlook, op PC 2 Windows live mail en verder nog het Apple mailprogramma op mijn iPad). Het ligt dus niet aan de mailprogramma's op zich (zou wel heel toevallig zijn dat ze alle 3 geen mail meer verzenden). Maar wie weet het antwoord? Ik ben op dit moment LOST!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door schalkh Bekijk bericht
          Ik heb sinds dinsdag hetzelfde probleem met bijna identieke error- boodschap. Enige verschil is een andere hostnaam (<host-lt1adb.gdk1.zeelandnet.nl en uiteraard een ander ip-adres). Heb gisteren vrijdag 11/2/2022 eerst gechat met de klantenservice van zeelandnet, die me hebben geadviseerd de blacklist op "SpamHaus.org" te checken. Deze lijst bevatte inderdaad mijn ip-adres. Toen gebeld met de klantenservice welke me de volgende oplossing gaven: "Zet vanavond voor dat je naar bed gaat je modem uit en hem morgenochtend (na minimaal 7 uur wachten) weer aan, dan zorgen wij dat je in die tijd een nieuw ip adres krijgt toegewezen". Dit heb ik uitgevoerd en wat krijg ik vanochtend te zien - Hetzelfde Ip-adres als gisteren! Er is dus niets veranderd en het probleem niet opgelost! Vanochtend zaterdag 12-2-2022 gechat met de klantenservice, want.... in het weekend niet telefonisch bereikbaar! Dame ging het voor me oplossen en heeft me de weg gewezen om via "Spamhaus.org" mijn ip-adres van de blacklist af te halen. Toen ik haar vroeg waarom het dan volgens haar collega nodig was om een nieuw ip-adres te krijgen, was het antwoord "Ja, weet ik ook niet waarom hij dat niet wist, ik weet het omdat ik dat al eens meer heb gedaan". Enfin.... uiteindelijk staat mijn Ip-adres niet meer op de blacklist, maat lukt het verzenden van e-mail nog steeds niet, via geen van mijn mailclients (op PC1 draait Outlook, op PC 2 Windows live mail en verder nog het Apple mailprogramma op mijn iPad). Het ligt dus niet aan de mailprogramma's op zich (zou wel heel toevallig zijn dat ze alle 3 geen mail meer verzenden). Maar wie weet het antwoord? Ik ben op dit moment LOST!
          Windows Live mail wordt sinds 2017 niet meer ondersteund, dus als je geen problemen meer wilt zou ik dit er afhalen.

          Reageer


          • #6
            Hoi driepinter, Ik weet dat Livemail niet meer wordt ondersteund, maar zoals gezegd het draait nog op een aparte computer (dus niet samen met Outlook). Is voor mij meer een mailbackup zou je kunnen zeggen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door schalkh Bekijk bericht
              Hoi driepinter, Ik weet dat Livemail niet meer wordt ondersteund, maar zoals gezegd het draait nog op een aparte computer (dus niet samen met Outlook). Is voor mij meer een mailbackup zou je kunnen zeggen.
              Wat bedoel je met mailbackup?

              Reageer


              • #8
                Windows Live Mail is net als Windows XP, prima zolang je het maar niet aan internet hangt.

                Dus ook niet als mailbackup dan riskeer je dus weer om geblacklist te worden waardoor je ook niet meer vanaf een ander apparaat mail kan verzenden.

                Reageer


                • #9
                  Ok, daar zit wat in. Ik heb het op een oude pc staan voor het geval outlook storing zou geven.

                  Reageer


                  • #10
                    Even een update. Gisteren (maandag) adviseerde een medewerker va de klantenservice het POP account te deleten en in plaats hiervan een IMAP account op te zetten. Dit gedaan bij (gelukkig achteraf) maar 1 account en tevens het wachtwoord veranderd. Ik had het eigenlijk wel verwacht, het hielp helemaal niets. Vanochtend dinsdag weer gebeld met de klantenservice. De medewerker vroeg me of ik een glasvezel of coax aansluiting had (wat heeft dat in godsnaam met mijn probleem te maken!) en zou me door verbinden met de juiste afdeling, niet dus, na 15 minuten het getuut te hebben aangehoord heb ik via een andere telefoon weer gebeld en kreeg toen uiteindelijk iemand aan de telefoon (Thomas) die er verstand van had. Alle adviezen die ik tot dan had gehad konden wat hem betreft de prullenbak in en hij ging het voorleggen aan een collega. 15 minuten later was het probleem waar ik al dagen mee zat te tobben opgelost. Oorzaak: BIJ ZEELANDNET WAS MIJN IP-ADRES NOG GEBLOKKEERD! Ongelooflijk dat je hier dagen op zit te wachten en verder niemand van de klantenservice weet hoe dit zit. Het standaard antwoord blijkt te zijn "als webmail werkt gaan we er niets aan doen want dan ligt het bij je eigen mailprogramma" - NIET DUS! Anyway, thank God en de Nobelprijs gaat naar Thomas van de klantenservice!

                    Reageer


                    • #11
                      Eenzelfde probleem bij een vriend vorig jaar aangekaart:
                      E-mail blokkade en hoe verder... - ZeelandNet Serviceforum
                      Ze blijken daar dus wel iets van geleerd te hebben, want bij jou blijkt het zelfs binnen enkele dagen opgelost te kunnen worden..
                      Blijkbaar hoeven niet alle medewerkers de cursus "vinkje plaatsen" te volgen!
                      Laatst bewerkt door Jos; 15 Feb 2022, 16:17.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb je verhaal gelezen Jos, ook zeer treurig! Ik heb ook eerdere bloeddruk verhogende gevallen meegemaakt en denk dat de klanten van Zeelandnet er een boek over kunnen schrijven “ Welkom in de wondere wereld van de helpdesk”. Daar hangt altijd mist en is de klant in principe altijd het ‘lulletje rozenwater’ Nee, laat je problemen maar aan onze helpdesk over, wij hebben tenslotte geleerd hoe een computer aan te zetten! Je kunt er alleen vergif op innemen dat het bij ander providers niet veel beter is, ze maken waarschijnlijk gebruik van dezelfde callcenters, anders was ik allang weggeweest.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door schalkh Bekijk bericht
                          Welkom in de wondere wereld van de helpdesk”. Daar hangt altijd mist en is de klant in principe altijd het ‘lulletje rozenwater’ Nee, laat je problemen maar aan onze helpdesk over, wij hebben tenslotte geleerd hoe een computer aan te zetten! Je kunt er alleen vergif op innemen dat het bij ander providers niet veel beter is, ze maken waarschijnlijk gebruik van dezelfde callcenters, anders was ik allang weggeweest.
                          Je neemt nogal wat aan en ik vind het niet netjes naar de medewerkers om ze hier zo af te schilderen.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X