Enkele weken geleden vroeg een vriend om hulp, omdat hij geen e-mail meer kon verzenden via zijn desktop. Uit de melding bleek, dat zijn account was geblokkeerd omdat er spam zou worden verzonden.
Na scannen van zijn computer met o.a. Malwarebytes en controle van de e-mail instellingen (Thunderbird) werd niets gevonden en dus werd contact gezocht met de helpdesk.
Uiteindelijk contact gekregen (dat ging niet echt vlot) en advies ontvangen om het wachtwoord te wijzigen en na twee uur nogmaals te proberen. Zo gezegd, zo gedaan en na twee uur tot de conclusie gekomen, dat daardoor het probleem niet was opgelost.
Enkele dagen later wederom maar de helpdesk gebeld en na een uurtje wachten eindelijk de mogelijkheid om het probleem uit te leggen aan een medewerker. Die dacht toch aan verkeerde instellingen in Thunderbird en ging doorverbinden naar een senior-medewerker. Dat duurde even, maar voordat echt werd doorverbonden, werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld (weer een uurtje wachten) en wederom probleem uitgelegd en doorverbonden. Toen begaf de batterij van de telefoon het (daar kan Zeelandnet uiteraard niets aan doen) en duurde het weer zo'n uur om opnieuw verbinding te krijgen. De medewerker die toen aan de lijn was ging niet door op verkeerde instellingen in Thunderbird (misschien geloofde hij me wel, dat die na tig keer controleren echt wel goed waren) De oorzaak zou liggen bij een storing vanwege graafwerkzaamheden i.v.m. glasvezel. Er zou een mailtje worden gezonden als deze storing was verholpen.
Waar ik al bang voor was: na enkele weken nog steeds geen mail ontvangen
Ondertussen deed zich op een laptop met een ander/tweede e-mailadres hetzelfde euvel voor. Toen deze laptop bij een reparateur was, kon die (via zijn internetaansluiting) wel e-mail vanaf datzelfde e-mailadres verzenden. Ik kreeg toen al een heel donkerbruin vermoeden, dat er met die computer dus echt niets mis was, maar misschien wel met het modem of de apparatuur bij Zeelandnet.
Vandaag dus modem (nog maar eens) opnieuw opgestart en (tegen beter weten in) Thunderbird helemaal opnieuw (schoon) geïnstalleerd en....nog steeds geen mail kunnen verzenden.
Als laatste optie nog één keer contact gezocht met Zeelandnet en medewerker (Joep) verzocht eerst mijn hele verhaal aan te horen, alvorens zijn lijstje te gaan afwerken.
Toen ik over de storing bij graafwerkzaamheden begon, ging hij even iets navragen en....werd de verbinding weer verbroken. (Ook Joep belde uiteraard niet uit zichzelf terug)
Na dan toch weer maar opnieuw bellen (dat ging vandaag best vlot, al moet je wel steeds dat hele bandje afluisteren) wederom het verhaal verteld aan weer een andere medewerker.
Die vertelde als eerste dat Thunderbird niet werd ondersteund door de helpdesk. Toen ik vertelde dat na zo'n 10 keer controleren van de instellingen de fout echt niet in Thunderbird zat, ging hij toch even verder kijken en vond in het systeem van Zeelandnet iets wat kon worden aangepast en toen was het hele probleem dus zomaar, ineens opgelost!!!
Ik heb die medewerker vriendelijk verzocht om al zijn collega's even te vertellen wat er nou aan de hand was, want ik zag hier op het forum enige tijd geleden enkele meldingen die vast wel eens dezelfde oorzaak zouden kunnen hebben.
Als één van de moderatoren ( Edwinb TimE Ferry ) de moeite heeft genomen om dit hele verhaal te lezen: zou een bloemetje met excuses voor mijn vriend niet het minste zijn? Naam en adres geef ik graag door! (Mijn e-mailadres kunnen jullie wel vinden..toch?)
Kan misschien ook het script dat de helpdesk gebruikt bij e-mailproblemen hier en daar een beetje worden aangepast n.a.v. dit verhaal, dat zou een heleboel frustratie kunnen voorkomen bij eenzelfde soort problemen in de toekomst en ehh....zelf terugbellen als de verbinding wordt verbroken (dat gebeurt dus ook best vaak) dat mag gewoon hoor, sterker nog, ook andere klanten stellen dat vast op prijs.
Overigens heb ik het verhaal nog een beetje ingekort hier en daar, er is best nog wat meer aan kritische opmerkingen te melden, maar ik vrees dat niemand dan nog de moeite gaat nemen het hele verhaal te lezen. Er is ook nog enkele malen contract met de helpdesk geweest, waarbij ik niet aanwezig ben. Totaal een keer of vijf, waarbij met minimaal 7 verschillende medewerkers is gesproken. Wachtwoord van e-mail is (op, soms nogal dwingend advies) zeker 3 keer gewijzigd. Waarom moet het dan zolang duren voordat eindelijk de jusite handeling wordt verricht?
ZEELANDNET DOE ER A.U.B. IETS MEE!
Na scannen van zijn computer met o.a. Malwarebytes en controle van de e-mail instellingen (Thunderbird) werd niets gevonden en dus werd contact gezocht met de helpdesk.
Uiteindelijk contact gekregen (dat ging niet echt vlot) en advies ontvangen om het wachtwoord te wijzigen en na twee uur nogmaals te proberen. Zo gezegd, zo gedaan en na twee uur tot de conclusie gekomen, dat daardoor het probleem niet was opgelost.
Enkele dagen later wederom maar de helpdesk gebeld en na een uurtje wachten eindelijk de mogelijkheid om het probleem uit te leggen aan een medewerker. Die dacht toch aan verkeerde instellingen in Thunderbird en ging doorverbinden naar een senior-medewerker. Dat duurde even, maar voordat echt werd doorverbonden, werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld (weer een uurtje wachten) en wederom probleem uitgelegd en doorverbonden. Toen begaf de batterij van de telefoon het (daar kan Zeelandnet uiteraard niets aan doen) en duurde het weer zo'n uur om opnieuw verbinding te krijgen. De medewerker die toen aan de lijn was ging niet door op verkeerde instellingen in Thunderbird (misschien geloofde hij me wel, dat die na tig keer controleren echt wel goed waren) De oorzaak zou liggen bij een storing vanwege graafwerkzaamheden i.v.m. glasvezel. Er zou een mailtje worden gezonden als deze storing was verholpen.
Waar ik al bang voor was: na enkele weken nog steeds geen mail ontvangen
Ondertussen deed zich op een laptop met een ander/tweede e-mailadres hetzelfde euvel voor. Toen deze laptop bij een reparateur was, kon die (via zijn internetaansluiting) wel e-mail vanaf datzelfde e-mailadres verzenden. Ik kreeg toen al een heel donkerbruin vermoeden, dat er met die computer dus echt niets mis was, maar misschien wel met het modem of de apparatuur bij Zeelandnet.
Vandaag dus modem (nog maar eens) opnieuw opgestart en (tegen beter weten in) Thunderbird helemaal opnieuw (schoon) geïnstalleerd en....nog steeds geen mail kunnen verzenden.
Als laatste optie nog één keer contact gezocht met Zeelandnet en medewerker (Joep) verzocht eerst mijn hele verhaal aan te horen, alvorens zijn lijstje te gaan afwerken.
Toen ik over de storing bij graafwerkzaamheden begon, ging hij even iets navragen en....werd de verbinding weer verbroken. (Ook Joep belde uiteraard niet uit zichzelf terug)
Na dan toch weer maar opnieuw bellen (dat ging vandaag best vlot, al moet je wel steeds dat hele bandje afluisteren) wederom het verhaal verteld aan weer een andere medewerker.
Die vertelde als eerste dat Thunderbird niet werd ondersteund door de helpdesk. Toen ik vertelde dat na zo'n 10 keer controleren van de instellingen de fout echt niet in Thunderbird zat, ging hij toch even verder kijken en vond in het systeem van Zeelandnet iets wat kon worden aangepast en toen was het hele probleem dus zomaar, ineens opgelost!!!
Ik heb die medewerker vriendelijk verzocht om al zijn collega's even te vertellen wat er nou aan de hand was, want ik zag hier op het forum enige tijd geleden enkele meldingen die vast wel eens dezelfde oorzaak zouden kunnen hebben.
Als één van de moderatoren ( Edwinb TimE Ferry ) de moeite heeft genomen om dit hele verhaal te lezen: zou een bloemetje met excuses voor mijn vriend niet het minste zijn? Naam en adres geef ik graag door! (Mijn e-mailadres kunnen jullie wel vinden..toch?)
Kan misschien ook het script dat de helpdesk gebruikt bij e-mailproblemen hier en daar een beetje worden aangepast n.a.v. dit verhaal, dat zou een heleboel frustratie kunnen voorkomen bij eenzelfde soort problemen in de toekomst en ehh....zelf terugbellen als de verbinding wordt verbroken (dat gebeurt dus ook best vaak) dat mag gewoon hoor, sterker nog, ook andere klanten stellen dat vast op prijs.
Overigens heb ik het verhaal nog een beetje ingekort hier en daar, er is best nog wat meer aan kritische opmerkingen te melden, maar ik vrees dat niemand dan nog de moeite gaat nemen het hele verhaal te lezen. Er is ook nog enkele malen contract met de helpdesk geweest, waarbij ik niet aanwezig ben. Totaal een keer of vijf, waarbij met minimaal 7 verschillende medewerkers is gesproken. Wachtwoord van e-mail is (op, soms nogal dwingend advies) zeker 3 keer gewijzigd. Waarom moet het dan zolang duren voordat eindelijk de jusite handeling wordt verricht?
ZEELANDNET DOE ER A.U.B. IETS MEE!
Reageer