Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail blokkade en hoe verder...

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail blokkade en hoe verder...

    Enkele weken geleden vroeg een vriend om hulp, omdat hij geen e-mail meer kon verzenden via zijn desktop. Uit de melding bleek, dat zijn account was geblokkeerd omdat er spam zou worden verzonden.
    Na scannen van zijn computer met o.a. Malwarebytes en controle van de e-mail instellingen (Thunderbird) werd niets gevonden en dus werd contact gezocht met de helpdesk.
    Uiteindelijk contact gekregen (dat ging niet echt vlot) en advies ontvangen om het wachtwoord te wijzigen en na twee uur nogmaals te proberen. Zo gezegd, zo gedaan en na twee uur tot de conclusie gekomen, dat daardoor het probleem niet was opgelost.
    Enkele dagen later wederom maar de helpdesk gebeld en na een uurtje wachten eindelijk de mogelijkheid om het probleem uit te leggen aan een medewerker. Die dacht toch aan verkeerde instellingen in Thunderbird en ging doorverbinden naar een senior-medewerker. Dat duurde even, maar voordat echt werd doorverbonden, werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld (weer een uurtje wachten) en wederom probleem uitgelegd en doorverbonden. Toen begaf de batterij van de telefoon het (daar kan Zeelandnet uiteraard niets aan doen) en duurde het weer zo'n uur om opnieuw verbinding te krijgen. De medewerker die toen aan de lijn was ging niet door op verkeerde instellingen in Thunderbird (misschien geloofde hij me wel, dat die na tig keer controleren echt wel goed waren) De oorzaak zou liggen bij een storing vanwege graafwerkzaamheden i.v.m. glasvezel. Er zou een mailtje worden gezonden als deze storing was verholpen.

    Waar ik al bang voor was: na enkele weken nog steeds geen mail ontvangen
    Ondertussen deed zich op een laptop met een ander/tweede e-mailadres hetzelfde euvel voor. Toen deze laptop bij een reparateur was, kon die (via zijn internetaansluiting) wel e-mail vanaf datzelfde e-mailadres verzenden. Ik kreeg toen al een heel donkerbruin vermoeden, dat er met die computer dus echt niets mis was, maar misschien wel met het modem of de apparatuur bij Zeelandnet.

    Vandaag dus modem (nog maar eens) opnieuw opgestart en (tegen beter weten in) Thunderbird helemaal opnieuw (schoon) geïnstalleerd en....nog steeds geen mail kunnen verzenden.

    Als laatste optie nog één keer contact gezocht met Zeelandnet en medewerker (Joep) verzocht eerst mijn hele verhaal aan te horen, alvorens zijn lijstje te gaan afwerken.
    Toen ik over de storing bij graafwerkzaamheden begon, ging hij even iets navragen en....werd de verbinding weer verbroken. (Ook Joep belde uiteraard niet uit zichzelf terug)
    Na dan toch weer maar opnieuw bellen (dat ging vandaag best vlot, al moet je wel steeds dat hele bandje afluisteren) wederom het verhaal verteld aan weer een andere medewerker.
    Die vertelde als eerste dat Thunderbird niet werd ondersteund door de helpdesk. Toen ik vertelde dat na zo'n 10 keer controleren van de instellingen de fout echt niet in Thunderbird zat, ging hij toch even verder kijken en vond in het systeem van Zeelandnet iets wat kon worden aangepast en toen was het hele probleem dus zomaar, ineens opgelost!!!

    Ik heb die medewerker vriendelijk verzocht om al zijn collega's even te vertellen wat er nou aan de hand was, want ik zag hier op het forum enige tijd geleden enkele meldingen die vast wel eens dezelfde oorzaak zouden kunnen hebben.

    Als één van de moderatoren ( Edwinb TimE Ferry ) de moeite heeft genomen om dit hele verhaal te lezen: zou een bloemetje met excuses voor mijn vriend niet het minste zijn? Naam en adres geef ik graag door! (Mijn e-mailadres kunnen jullie wel vinden..toch?)
    Kan misschien ook het script dat de helpdesk gebruikt bij e-mailproblemen hier en daar een beetje worden aangepast n.a.v. dit verhaal, dat zou een heleboel frustratie kunnen voorkomen bij eenzelfde soort problemen in de toekomst en ehh....zelf terugbellen als de verbinding wordt verbroken (dat gebeurt dus ook best vaak) dat mag gewoon hoor, sterker nog, ook andere klanten stellen dat vast op prijs.

    Overigens heb ik het verhaal nog een beetje ingekort hier en daar, er is best nog wat meer aan kritische opmerkingen te melden, maar ik vrees dat niemand dan nog de moeite gaat nemen het hele verhaal te lezen. Er is ook nog enkele malen contract met de helpdesk geweest, waarbij ik niet aanwezig ben. Totaal een keer of vijf, waarbij met minimaal 7 verschillende medewerkers is gesproken. Wachtwoord van e-mail is (op, soms nogal dwingend advies) zeker 3 keer gewijzigd. Waarom moet het dan zolang duren voordat eindelijk de jusite handeling wordt verricht?

    ZEELANDNET DOE ER A.U.B. IETS MEE!
    Laatst bewerkt door Jos; 23 Jul 2021, 21:10.

  • #2
    Welkom in de nieuwe wereld van procedures, outsourcing en andere klant onvriendelijke zaken, als de KPI’s maar goed zijn en we een rating hebben van boven de 8 is er niets aan de hand.

    Klantvriendelijkheid en kennis van zaken is ver te zoeken maar ‘de klant’ wil dit is de gevleugelde uitspraak. Zelf heb ik uit frustratie maar een business abonnement afgesloten om hopelijk bij een storing toch verder te kunnen komen naar een oplossing, ook dat ik door het vele thuiswerken meer afhankelijk ben van mijn internet verbinding.
    Laatst bewerkt door reddwarf; 22 Jul 2021, 19:50.

    Reageer


    • #3
      Ik heb voor back-up doeleinden een USB WiFi adapter in de kast liggen, dan maak je met je telefoon een Android Hotspot dan krijg je een ander ip-adres om je mail te versturen.

      controleren of je ip-adres misbruikt wordt :


      https://www.abuseipdb.com/
      https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
      Laatst bewerkt door driepinter; 22 Jul 2021, 21:48.

      Reageer


      • #4
        Je bent geblokkeerd op ip adres voor email. Dat moeten ze gewoon vrijgeven bij de helpdesk en anders moeten ze je een nieuw modem geven. Of je gaat naar een andere provider.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
          Je bent geblokkeerd op ip adres voor email. Dat moeten ze gewoon vrijgeven bij de helpdesk en anders moeten ze je een nieuw modem geven. Of je gaat naar een andere provider.
          Nieuw modem, andere provider. Beetje zwaar geschut voor iets dat gewoon opgelost kan worden.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
            Of je gaat naar een andere provider.
            Dit is een cliché zo oud als de weg naar Kralingen. U vervalt in herhalingen...

            Reageer


            • #7
              Hallo Jos, Fijn dat het inmiddels allemaal weer werkt! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je tig keer moet bellen en dat er in sommige gesprekken gewoon de hoorn wordt opgehangen. Ik ga dit ook zeker voor je nakijken allemaal. En het minst wat wij kunnen doen is een bloemetje sturen! Kun je mij in via het adres [email protected] de klantgegevens en adres doorsturen. Graag ook met dit topic als link in de mail. Dan gaan wij dit in orde maken voor je vriend!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                Hallo Jos, Fijn dat het inmiddels allemaal weer werkt! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je tig keer moet bellen en dat er in sommige gesprekken gewoon de hoorn wordt opgehangen. Ik ga dit ook zeker voor je nakijken allemaal. En het minst wat wij kunnen doen is een bloemetje sturen! Kun je mij in via het adres [email protected] de klantgegevens en adres doorsturen. Graag ook met dit topic als link in de mail. Dan gaan wij dit in orde maken voor je vriend!
                Gebeurt!

                Reageer


                • #9
                  Ferry Gegevens heb ik een week geleden doorgegeven, maar tot op heden geen enkele reactie vanuit Zeelandnet.....is excuses aanbieden zo moeilijk?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                    Ferry Gegevens heb ik een week geleden doorgegeven, maar tot op heden geen enkele reactie vanuit Zeelandnet.....is excuses aanbieden zo moeilijk?
                    Hi Jos , you've got mail!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

                      Hi Jos , you've got mail!
                      Het heeft "even" geduurd, maar bedankt!

                      Reageer


                      • #12
                        TimE Ferry Edwinb In het mailtje dat ik kreeg, werd beloofd dat er "binnen enkele dagen" een mooie bos bloemen zou worden afgeleverd.
                        Ook dat blijkt niet zo simpel te zijn als het lijkt want: na drie weken zijn er nog steeds geen excuses gemaakt, laat staan een bloemetje afgeleverd!
                        Waar zou de bijnaam "Delta-pruts" die hier in de regio vaak wordt gehoord, toch vandaan komen?
                        De afhandeling van deze klacht kan echt niet meer worden afgedaan met "alleen" een bloemetje, een dikke vette cadeaubon is inmiddels denk wel ik het minste...
                        Aan de intentie van de hele klacht: deze gebruiken om nog eens heel kritisch naar de procedures te kijken, zal het hele verhaal waarschijnlijk ook wel niets hebben bijgedragen!
                        Zonde van alle tijd die ik er in heb gestoken, vrees ik... en zo kan ik nog wel ff doorgaan!!!!
                        Laatst bewerkt door Jos; 13 Aug 2021, 13:38.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                          TimE Ferry Edwinb In het mailtje dat ik kreeg, werd beloofd dat er "binnen enkele dagen" een mooie bos bloemen zou worden afgeleverd.
                          Ook dat blijkt niet zo simpel te zijn als het lijkt want: na drie weken zijn er nog steeds geen excuses gemaakt, laat staan een bloemetje afgeleverd!
                          Waar zou de bijnaam "Delta-pruts" die hier in de regio vaak wordt gehoord, toch vandaan komen?
                          De afhandeling van deze klacht kan echt niet meer worden afgedaan met "alleen" een bloemetje, een dikke vette cadeaubon is inmiddels denk wel ik het minste...
                          Aan de intentie van de hele klacht: deze gebruiken om nog eens heel kritisch naar de procedures te kijken, zal het hele verhaal waarschijnlijk ook wel niets hebben bijgedragen!
                          Zonde van alle tijd die ik er in heb gestoken, vrees ik... en zo kan ik nog wel ff doorgaan!!!!
                          Hi Jos , zoals in mijn mail aan jou gericht is geschreven heb ik een verzoek ingediend om een mooie bos bloemen toe te zenden. Wat er met dit verzoek is misgegaan ga ik voor je nazien.

                          UPDATE: situatie omtrent bestelde boeket is in onderzoek. Daarnaast heb ik mijn collega's verzocht om aangaande de situatie telefonisch contact met je op te laten nemen zodat dit met je kan worden besproken en namens DELTA kan worden opgelost.
                          Laatst bewerkt door TimE; 13 Aug 2021, 15:00.

                          Reageer


                          • #14
                            Je kunt je verwachtingen wel bijstellen Jos
                            Laatst bewerkt door koekeroe; 13 Aug 2021, 15:26.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
                              Je kunt je verwachtingen wel bijstellen Jos
                              TimE Edwinb Ferry Nou bijstellen....geen enkele verwachting meer inmiddels, want betrokkene heeft NOG STEEDS geen enkele reactie van Zeelandnet/Delta mogen ontvangen. Ook van het onderzoek naar waar het misging bij het beloofde bloemetje NOOIT MEER iets gehoord. Wat is Zeelandnet toch blij met z'n klanten!!!!
                              Hoe kun je je als bedrijf zo laten kennen!
                              Laatst bewerkt door Jos; 21 Aug 2021, 12:43.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X