Oorspronkelijk gepost door Marcel
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
windows live mail server fout 560
Samenvouwen
X
-
Beste leden,
Terug komende op hetzelfde probleem want deze blijft ook na installeren van eMClient.
Alles op de webmail werkt . eMClient geinstalleerd de gratis versie en niets van livemail laten importeren maar met een schone lei.
Dus weer aan de telefoon met zeelandnet weer een check gedaan met webmail welk naar behoren werkt. Echter het versturen via eMClient weer een foutmelding over relaying .
smtp is ingevuld met 465 . Ik heb het idee dat toch de oplossing van binnenuit zeelandnet moet zijn . De server moet het gewoon vrijgeven?
Hier een link : Kan geen mail verzenden wegens serverfout 560 - ZeelandNet Serviceforum toen in 2019 .
Er waren meerdere mensen met dezelfde soort klachten die alleen zeelandnet kon oplossen.
Een advies die dan telefonisch nog werd gegeven om outlook te gebruiken ? dus iemand op de kosten jagen en achter komen dat het probleem daarmee weg zou zijn ?
Ik kan wel meerdere email prog. installeren en die zullen dat wellicht ook met hetzelfde probleem komen denk ik. De server houd iets tegen wat bij webmail wel werkt maar niet bij een ander programma.
Intern hebben ze toe iets verandert waardoor alles weer werkte ook bij andere mensen en waar geen instellingen zijn verandert op de pc van hun.
gr. Marcel
Reageer
-
Het gebruiken van Outlook zal de oplossing niet zijn - als je een ander mailprogramma wil gebruiken zou ik dan voor Thunderbird kiezen. Deze zou via de 'isb-db' automatisch de instellingen moeten kunnen ophalen.
Wat belangrijk is:- afzender-adres klopt en eindigt op zeelandnet.nl
- SMTP-server is mail.zeelandnet.nl
- je gebruikt niet alleen poort 465 maar geeft ook e-mailadres en wachtwoord op in de instellingen voor de SMTP-server (=versturen van de mail)
Dat zou een ander probleem moeten zijn dan dat waar je naar verwijst.
- 1 Like
Reageer
-
GoeRoe,
vanmiddag thunderbird uitgeprobeerd bij mijn oude vriend, en tja inkomende post geen probleem ,maar verzenden no no .
Bij elk email programma hetzelfde probleem. Dit moet een intern iets zijn wat alleen Delta / Zeelandnet kan oplossen.
De server moet iets vrijgeven zodat het verzenden weer mogelijk is.
Dit is niets nieuws is al in meerde topics geweest en waar alleen insider of moderators de oplossing kon geven of intern hadden opgelost, zie oude post in mijn bericht van 2019.
b.v.d groeten Marcel
De persoon in kwestie stuurt alleen mail door die hij ook maar ontvang dus kwestie van spam is niet van hem , maar als doorgeefluik naar andere kennissen . Onschuldig als persoon maar nooit wetende of er kwaad in zit waardoor zeelandnet hem nu banned.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Marcel Bekijk berichtGoeRoe,
Zal aan de slag gaan met de Chat, hopelijk meer expertise in deze. De bijlage was voor jou genoeg om deze naar de provider terug te wijzen, van de moderators op dit moment geen back up gehad of zijn ze niet in dienst van ?
- 1 Like
Reageer
-
Beste leden,
Kleine update .
Vanmiddag met de chat verder gegaan in deze topic en wat meer resultaat kunnen krijgen .Uiteindelijk zal de blokkade opgeheven moeten zijn , deze kan ik pas weer a.s. vrijdag bij hem checken en met het verzoek om dan wl mail helemaal te verwijderen. Bij deze iedereen bedankt voor de support en geen nieuws is dan goed nieuws.
Bedankt voor de tip om via de chat te regelen , scheelt veel uitleg nu zeker om er al een data van is opgeslagen in zijn profiel.
gr. Marcel
- 2 Likes
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer