Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Grote storing spamfilters
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk berichtMensen die mij een mail sturen krijgen deze foutcode! 550 5.0.0 Mail rejected.
Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk berichtDie code zegt niet alles - het gaat om de hele mailheader van dat bericht.
Het gaat om een persoon die al jaren wekelijks met mij mailt.
Reageer
-
Goedemorgen,
Inmiddels kunnen onze klanten weer mail sturen naar Zeelandnet adressen. Of dat is gekomen door de beoogde oplossing van de helpdesk (DNSSEC instellen) of een aanpassing van het spamfilter zou ik nog wel graag weten.
Dus mocht iemand mij dat kunnen vertellen dan zou dat mooi zijn.
Gr. Jean-Paul
Reageer
-
interdeltacommunicatie Er is iets aan het spamfilter aangepast. Wat precies weet ik niet. Aan DNSSEC kan het niet gelegen hebben: er waren problemen vanaf Mailchimp en vanaf mijn werk, waarbij vanaf een zakelijke DELTA glasvezelverbinding mail werd verstuurd naar ZeelandNet klanten. In beide omgevingen c.q. op beide domeinnamen is DNSSEC actief, hetzelfde geldt voor DKIM en SPF.
Ik vermoed dat de persoonlijke instellingen die mensen in de spamfilters kunnen doen (witte/zwarte lijsten) teveel gewicht in de schaal legden bij de beoordeling 'spam of ham'. Misschien wil iemand van DELTA er iets meer over vertellen? Dat helpt ook om begrip te krijgen voor wat er gebeurt en welke inspanningen er worden verricht
- 3 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtinterdeltacommunicatie Er is iets aan het spamfilter aangepast. Wat precies weet ik niet. Aan DNSSEC kan het niet gelegen hebben: er waren problemen vanaf Mailchimp en vanaf mijn werk, waarbij vanaf een zakelijke DELTA glasvezelverbinding mail werd verstuurd naar ZeelandNet klanten. In beide omgevingen c.q. op beide domeinnamen is DNSSEC actief, hetzelfde geldt voor DKIM en SPF.
Ik vermoed dat de persoonlijke instellingen die mensen in de spamfilters kunnen doen (witte/zwarte lijsten) teveel gewicht in de schaal legden bij de beoordeling 'spam of ham'. Misschien wil iemand van DELTA er iets meer over vertellen? Dat helpt ook om begrip te krijgen voor wat er gebeurt en welke inspanningen er worden verricht
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk berichtHet Zeeland spamfilter is een lachertje aan het worden weer. Er wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen. Dus nog een paar maanden en emails versturen via een zeelandnet emailadres kan je vergeten.
https://www.spamhaus.org/
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk berichtEr wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen.
Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk berichtHet Zeeland spamfilter is een lachertje aan het worden weer. Er wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen. Dus nog een paar maanden en emails versturen via een zeelandnet emailadres kan je vergeten.
Ga je echter zoeken in de header van de e-mail, dan zal je het echte afzendadres terugvinden die je op de zwarte lijst kan zetten. In de header van de e-mail vind je de informatie terug welke weg de e-mail afgelegd heeft.
Via de webmail kan je dat achterhalen door de betreffende e-mail te selecteren en klik vervolgens op de drie puntjes (meer). Daar klik je op 'toon bron'
Schrik vervolgens nietIn die lijst ga je het echte afzendadres terugvinden.
A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer