Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Grote storing spamfilters

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

    Bedankt, maar heeft dus niets met mijn mail te maken? Ik kom namelijk niet meer in mijn spamfilter.
    driepinterhttps://spamfilter.zeelandnet.nl

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
      Mensen die mij een mail sturen krijgen deze foutcode! 550 5.0.0 Mail rejected.
      Die code zegt niet alles - het gaat om de hele mailheader van dat bericht.

      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Die code zegt niet alles - het gaat om de hele mailheader van dat bericht.
        Het onderwerp bedoel je? want toen het onderwerp is aangepast heb ik nu de mail alsnog binnen.

        Het gaat om een persoon die al jaren wekelijks met mij mailt.

        Reageer


        • #34
          Goedemorgen,

          Inmiddels kunnen onze klanten weer mail sturen naar Zeelandnet adressen. Of dat is gekomen door de beoogde oplossing van de helpdesk (DNSSEC instellen) of een aanpassing van het spamfilter zou ik nog wel graag weten.

          Dus mocht iemand mij dat kunnen vertellen dan zou dat mooi zijn.

          Gr. Jean-Paul

          Reageer


          • #35
            interdeltacommunicatie Er is iets aan het spamfilter aangepast. Wat precies weet ik niet. Aan DNSSEC kan het niet gelegen hebben: er waren problemen vanaf Mailchimp en vanaf mijn werk, waarbij vanaf een zakelijke DELTA glasvezelverbinding mail werd verstuurd naar ZeelandNet klanten. In beide omgevingen c.q. op beide domeinnamen is DNSSEC actief, hetzelfde geldt voor DKIM en SPF.

            Ik vermoed dat de persoonlijke instellingen die mensen in de spamfilters kunnen doen (witte/zwarte lijsten) teveel gewicht in de schaal legden bij de beoordeling 'spam of ham'. Misschien wil iemand van DELTA er iets meer over vertellen? Dat helpt ook om begrip te krijgen voor wat er gebeurt en welke inspanningen er worden verricht

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
              interdeltacommunicatie Er is iets aan het spamfilter aangepast. Wat precies weet ik niet. Aan DNSSEC kan het niet gelegen hebben: er waren problemen vanaf Mailchimp en vanaf mijn werk, waarbij vanaf een zakelijke DELTA glasvezelverbinding mail werd verstuurd naar ZeelandNet klanten. In beide omgevingen c.q. op beide domeinnamen is DNSSEC actief, hetzelfde geldt voor DKIM en SPF.

              Ik vermoed dat de persoonlijke instellingen die mensen in de spamfilters kunnen doen (witte/zwarte lijsten) teveel gewicht in de schaal legden bij de beoordeling 'spam of ham'. Misschien wil iemand van DELTA er iets meer over vertellen? Dat helpt ook om begrip te krijgen voor wat er gebeurt en welke inspanningen er worden verricht
              Ja enige uitleg zou zeer zeker van pas komen.

              Reageer


              • #37
                Het Zeeland spamfilter is een lachertje aan het worden weer. Er wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen. Dus nog een paar maanden en emails versturen via een zeelandnet emailadres kan je vergeten.

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                  Het Zeeland spamfilter is een lachertje aan het worden weer. Er wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen. Dus nog een paar maanden en emails versturen via een zeelandnet emailadres kan je vergeten.
                  Dan zul je toch actie moeten ondernemen anders kom je straks op spamhaus blacklist te staan.

                  https://www.spamhaus.org/

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                    Er wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen.
                    Waarom denk je dat?
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #40
                      Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                      Het Zeeland spamfilter is een lachertje aan het worden weer. Er wordt momenteel zelfs spam verstuurd via zeelandnet email adressen. Dus nog een paar maanden en emails versturen via een zeelandnet emailadres kan je vergeten.
                      Het adres wat jij ziet als afzendadres is niet per definitie het daadwerkelijke afzendadres. Dit is juist een truc van spammers om het spamfilter te omzeilen en is eenvoudig aan te passen. Je zal namelijk geen adressen van bekenden op een zwarte lijst zetten.

                      Ga je echter zoeken in de header van de e-mail, dan zal je het echte afzendadres terugvinden die je op de zwarte lijst kan zetten. In de header van de e-mail vind je de informatie terug welke weg de e-mail afgelegd heeft.

                      Via de webmail kan je dat achterhalen door de betreffende e-mail te selecteren en klik vervolgens op de drie puntjes (meer). Daar klik je op 'toon bron'

                      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: toon bron.PNG
Bekeken: 232
Grootte: 24,3 Kb
ID: 190922

                      Schrik vervolgens niet In die lijst ga je het echte afzendadres terugvinden.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X