Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Grote storing spamfilters

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Grote storing spamfilters

    Er is op dit moment een grote storing in de spamfilters van ZeelandNet. Van verschillende kanten merk ik dat berichten worden afgekeurd omdat de mailserver denkt dat het spam is.
    Deze mails komen niet in de spamfilters terecht maar gaan direct retour afzender.

    Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
    Er is op dit moment een grote storing in de spamfilters van ZeelandNet. Van verschillende kanten merk ik dat berichten worden afgekeurd omdat de mailserver denkt dat het spam is.
    Deze mails komen niet in de spamfilters terecht maar gaan direct retour afzender.

    Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.
    Ik heb ik nog geen probleem ondervonden. Even afwachten.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.
      Kun je een voorbeeld van de terugmelding plaatsen met de return code erbij?

      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Ik heb het ook .Vaste persoon uit Belgie , Die me al jaren mailt
        Mail staat nu ook genoteerd als Spam
        Zag het vanmorgen ook met de Spam melding van Delta
        Gewoon niet goed
        Een ding begrijp ik niet goed, een gewoon emailadres zetten ze als Spam
        En de Rotzooi van Ziggo sturen ze door???????


        En voor de Geleerden onder ons, Ik ben niet zo geleerd

        Fijn En Een Gezond Weekend
        Laatst bewerkt door koekeroe; 23 Jan 2021, 11:16.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
          Ik heb het ook .Vaste persoon uit Belgie , Die me al jaren mailt
          Mail staat nu ook genoteerd als Spam
          Zag het vanmorgen ook met de Spam melding van Delta
          Gewoon niet goed
          Een ding begrijp ik niet goed, een gewoon emailadres zetten ze als Spam
          En de Rotzooi van Ziggo sturen ze door???????


          En voor de Geleerden onder ons, Ik ben niet zo geleerd

          Fijn En Een Gezond Weekend
          Dit is mij ook al eens in het verleden overkomen. Heb nu voor deze relaties een apart account bij Tutanota afgesloten.

          Tutanota is 's werelds veiligste e-mailservice, het is gemakkelijk in gebruik. Krijg nu uw versleutelde e-mailaccount. https://tutanota.com/nl/

          Voor de overige mail gebruik ik Thunderbird van Mozilla, wat ik zelf een fijn programma vindt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

            Dit is mij ook al eens in het verleden overkomen. Heb nu voor deze relaties een apart account bij Tutanota afgesloten.

            Tutanota is 's werelds veiligste e-mailservice, het is gemakkelijk in gebruik. Krijg nu uw versleutelde e-mailaccount. https://tutanota.com/nl/

            Voor de overige mail gebruik ik Thunderbird van Mozilla, wat ik zelf een fijn programma vindt.
            Maar dit moet eigenlijk toch niet nodig zijn ,Zo,n groot bedrijf ????????
            Spamfilter van dag 1 niet goed te begrijpen ,voor niet PC deskundigen
            Maar bedankt voor uw ideeen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

              Maar dit moet eigenlijk toch niet nodig zijn ,Zo,n groot bedrijf ????????
              Spamfilter van dag 1 niet goed te begrijpen ,voor niet PC deskundigen
              Maar bedankt voor uw ideeen
              Whitelist


              Als je mail wilt ontvangen van een specifieke afzender ongeacht de inhoud van het bericht, dan kun je deze whitelisten. Doe dit alleen als je zeker weet dat de afzender zijn e-mail adres verifieerd en alleen veilige inhoud verstuurt.
              Het instellen van de whitelist doe je op de volgende manier:

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Whitelist


                Als je mail wilt ontvangen van een specifieke afzender ongeacht de inhoud van het bericht, dan kun je deze whitelisten. Doe dit alleen als je zeker weet dat de afzender zijn e-mail adres verifieerd en alleen veilige inhoud verstuurt.
                Het instellen van de whitelist doe je op de volgende manier:
                Ik heb daar eens over gechat met zeelandnet. Het adres stond wel op de witte lijst, maar het ging toen fout op het onderwerp van de mail is mij zo uitgelegd.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                  ... Het ging toen fout op het onderwerp van de mail is mij zo uitgelegd.
                  Whitlisting is whitelisting, ongeacht het onderwerp. Als daar door je provider van wordt afgeweken, kun je er zeker van zijn dat de spamservice die zij gebruiken, niet correct is ge-fine tuned. Met alle bekende gevolgen vandien.

                  Whitelisting is sowieso niet handig omdat het een goedwerkende anti-spam service gedeeltelijk verlamt (welles-nietes). Het is dan net zoals met mensen: ga je iets forceren tegen hun natuur in, dan worden ze onvoorspelbaar en kunnen ze hele gekke sprongen maken
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Jan 2021, 14:05.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Kun je een voorbeeld van de terugmelding plaatsen met de return code erbij?
                    550 The content of this message looks like spam.

                    (Dit betreft mail zowel vanaf zakelijke ZeelandNet- als externe servers, inclusief een grote verzender als Mailchimp, met alle DNS/DKIM/SPF op orde, maanden- of jarenlang geen wijzigingen in geweest maar wordt nu plots geweigerd)

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Whitlisting is whitelisting, ongeacht het onderwerp.

                      Probeer whitelisting zoveel mogelijk te voorkomen omdat het een security breach kan veroorzaken.
                      Het is mij toentertijd zo uitgelegd door een medewerkster van zeelandnet.

                      Overigens heb ik zelf persoonlijk weinig tot geen problemen met spam. Ik klop het direct af op mijn eikenhouten bureau, ha,ha, ha.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Whitelist


                        Als je mail wilt ontvangen van een specifieke afzender ongeacht de inhoud van het bericht, dan kun je deze whitelisten. Doe dit alleen als je zeker weet dat de afzender zijn e-mail adres verifieerd en alleen veilige inhoud verstuurt.
                        Het instellen van de whitelist doe je op de volgende manier:
                        Dank je wel ,maar in feite moet dit toch niet mogelijk zijn
                        De grote Spam doorlaten ,en veilige adressen .in Spam?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          Bij mij staan familieleden en kennissen allemaal op de witte lijst.
                          Ik denk dat je daarmee juist je eigen voordeur opzet voor spammers. Gebruik whitelisting alleen bij hoge uitzondering.

                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                            550 The content of this message looks like spam.

                            (Dit betreft mail zowel vanaf zakelijke ZeelandNet- als externe servers, inclusief een grote verzender als Mailchimp, met alle DNS/DKIM/SPF op orde, maanden- of jarenlang geen wijzigingen in geweest maar wordt nu plots geweigerd)
                            Van de week toevallig ook een keer gehad met een outlook.com adres, maar nu is het weer over.

                            Dus zal wel een tijdelijke zaak zijn denk (hoop) ik.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                              Dank je wel ,maar in feite moet dit toch niet mogelijk zijn
                              De grote Spam doorlaten ,en veilige adressen .in Spam?
                              Er staan bij mij zelfs vier mails (forum mail) afkomstig van [email protected] in spam quarantaine.

                              Dus je kunt er weinig van zeggen.
                              Laatst bewerkt door driepinter; 23 Jan 2021, 15:30.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X