Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verzenden mail via zeelandnet account geeft foutmelding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verzenden mail via zeelandnet account geeft foutmelding

    Sinds enige tijd kan ik geen mails meer verzenden via mijn zeelandnetaccount. Ik heb geen instelling of wachtwoord gewijzigd.
    Dit lukt niet op mijn tablet, smartphone en laptop. Tevens heb ik ingelogd via laptop op webmail van zeelandnet, maar ook hier kan ik geen email verzenden. Via de smartphone heb ik het geprobeerd om via mijn telefoonprovider een mail te verzenden, maar ook dat lukt niet.
    Ontvangen van mails lukt wel.
    Het modem heb ik diverse keren gereset, maar geen resultaat.
    Op het forum van zeelandnet heb ik gezocht naar een oplossing. Ik vind daar soortgelijke problemen die na een mail naar het forumbeheer zijn opgelost.
    Hoe kan dit probleem opgelost worden?
    Hier onder enige info:
    Op de tablet en smartphone gebruik ik de app van Samsung mail en op de laptop W10 en outlook van Office 2016.
    De instellingen voor uitgaande mail staan als volgt ingesteld:
    Emailadres: xxxxxxxx@zeelandnet.nl
    Gebruikersnaam: xxxxxxxx
    Uitgaande server: mail.zeelandnet.nl (ik heb ook smtp.zeelandnet.nl geprobeerd)
    Beveiligingstype: SSL (een andere optie heb ik ook geprobeerd)
    Poort: 465
    Als ik deze instelling verifieer krijg ik de melding:
    De gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist of POP3/IMAP-toegang is niet ingeschakeld voor dit account.

    Graag een oplossing voor mijn probleem.

    Vriendelijke groeten,
    tschaap
  • 35 Reacties

  • #2
    Wij hebben precies hetzelfde met een paar emailadressen. Deze gaven nooit problemen en nu wel (ook vanaf de andere kant: die krijgen hun mail naar ons ook gebounced)

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door mojovuur Bekijk bericht
      Wij hebben precies hetzelfde met een paar emailadressen. Deze gaven nooit problemen en nu wel (ook vanaf de andere kant: die krijgen hun mail naar ons ook gebounced)
      Dat klinkt als een ander probleem, als je je eigen topic daarvoor opent kan er naar gekeken worden.

      Reageer


      • #4
        tschaap Als je via de webmail geen berichten kunt versturen, is er iets grondig mis.
        Daar heb je forumbeheer voor nodig.

        Reageer


        • #5
          GoeRoe Ik heb op 24-3 een mail met dit probleem naar forumbeheer gestuurd. Als automatische reactie krijg je bericht dat men op de mail probeert te reageren na 5 werkdagen. Inmiddels zijn we op het dubbel aantal dagen en nog geen reactie.
          Vandaar dat ik op dit forum mijn probleem nog eens aangeef.
          Oemoemenoe?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door tschaap Bekijk bericht
            Vandaar dat ik op dit forum mijn probleem nog eens aangeef.
            Oemoemenoe?
            je kunt het probleem ook via Facebook aankaarten.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door tschaap Bekijk bericht
              De instellingen voor uitgaande mail staan als volgt ingesteld:
              Emailadres: xxxxxxxx@zeelandnet.nl
              Gebruikersnaam: xxxxxxxx
              Uitgaande server: mail.zeelandnet.nl (ik heb ook smtp.zeelandnet.nl geprobeerd)
              Beveiligingstype: SSL (een andere optie heb ik ook geprobeerd)
              Poort: 465
              Als ik deze instelling verifieer krijg ik de melding:
              De gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist of POP3/IMAP-toegang is niet ingeschakeld voor dit account.
              tschaap
              Ik heb bij gebruikersnaam het volledige email adres staan dus xxxxxxx@zeelandnet.nl en als smtp server inderdaad mail.zeelandnet.nl op poort 465 SSL/TLS

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                Ik heb bij gebruikersnaam het volledige email adres staan dus xxxxxxx@zeelandnet.nl en als smtp server inderdaad mail.zeelandnet.nl op poort 465 SSL/TLS
                Voor Webmail alleen het gedeelte voor @zeelandnet.nl invullen met paswoord.

                Reageer


                • #9
                  Probeer eens gebruikersnaam in te voeren zonder (@zeelandnet.nl)

                  Reageer


                  • #10
                    Bedankt voor de tips, maar dit lost het probleem niet op.
                    Ik heb op tablet en smartphone de Samsung mail app geïnstalleerd en die werkt wel.
                    Tevens via Zeelandnet webmail nogmaals een mail proberen te versturen, maar dat lukt niet. Ik krijg de volgende foutmelding:
                    SMTP-fout: [451] Your account has been locked. Please contact your administrator.

                    Dit probleem wil ik graag opgelost hebben.
                    Kan het forumbeheer hier wat mee?

                    Vriendelijke groeten,
                    tschaap

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door tschaap Bekijk bericht
                      Dit probleem wil ik graag opgelost hebben.
                      Kan het forumbeheer hier wat mee?
                      stuur maar een email naar forumbeheer@zeelandnet.nl

                      Reageer


                      • #12
                        Hallo fred44nl,
                        Ik heb op 24 maart al een mail gestuurd naar forumbeheer met dit probleem en al mijn gegevens.
                        Maar tot op heden (buiten de no reply mail dat er gestreeft wordt om binnen 5 werkdagen te reageren) geen enkel contact gehad.
                        Dus zou het helpen nóg een mail te sturen?

                        Reageer


                        • #13
                          Ik heb wederom een email gestuurd naar forumbeheer.
                          Bevestig gekregen van ontvangst van de mail.
                          Nu nog de oplossing........

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door tschaap Bekijk bericht
                            Ik heb wederom een email gestuurd naar forumbeheer.
                            Bevestig gekregen van ontvangst van de mail.
                            Nu nog de oplossing........
                            Facebook al geprobeerd ??

                            Reageer


                            • #15
                              Ik heb en wil geen facebook.

                              Reageer

                              • Om te reageren, moet je eerst inloggen.

                                verwerken...
                                X