Oorspronkelijk gepost door Jeroen
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Emailadres geblokkeerd vanwege het verzenden van spam
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoeGoud78, drie vragen:
1. In het onderwerp van dit bericht staat 'vanwege het verzenden van spam'. Heb je daar bericht van gekregen?
2. Lees je je e-mail ook nog op een andere manier dan via webmail?
3. Kun je inloggen in Mijn DELTA en daar het wachtwoord van je e-mailadres aanpassen (en dan wachten tot Webmail dat ook doorheeft)?
2. Ja, via outlook en daar kan ik wel verzenden en ontvangen van emails
3. nee, ga niets wijzigen, daar het probleem op de site van zeelandnet zit.
Reageer
-
Als ik het zo lees is je webmail geblokkeerd omdat er via jouw account via webmail spam werd verstuurd.
Dat zou dus betekenen dat iemand met jouw gegevens inlogt op de webmail en effectief dus jouw gegevens heeft (correct me if I'm wrong webmaster)
Als dat het geval is zou ik als de wiedeweerga mijn wachtwoord aan gaan passen
Reageer
-
Het zijn wel een flink aantal klanten ineens.
Dan komt bij mij de vraag op, oe kalnten van deze accounts dit zelf hadden kunnen voorkomen of is er iets aan de hand.
Misschien dat de Webmaster wat meer kan uitleggen?
Dan ziet iedereen die hiermee te maken krijgt , de noodzaak tot wijziging eerder in.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door PtrolHet zijn wel een flink aantal klanten ineens.
Dan komt bij mij de vraag op, oe kalnten van deze accounts dit zelf hadden kunnen voorkomen of is er iets aan de hand.
Misschien dat de Webmaster wat meer kan uitleggen?
Dan ziet iedereen die hiermee te maken krijgt , de noodzaak tot wijziging eerder in.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Goud78Lijkt mij eerder een fout op de site...mijn account is niet geblokkeerd zoals ze suggereren, aangezien via outlook alles wel binnenkomt. Probleem is bekend, maar oplossing hebben ze niet....de klanten moeten maar wachtwoord wijzigen omdat ze het niet weten.
Er is geen sprake van een "fout op de site". Dit betekent dat jouw password ooit (om wat voor reden dan ook, bv. phishing) bij iemand anders terecht is gekomen, die vervolgens via de webmail spam heeft verstuurd vanaf jouw adres.
De enige oplossing hiervoor is het wijzigen van je wachtwoord. Het wijzigen van je wachtwoord is trouwens sowieso iets wat je eigenlijk om de zoveel tijd eens hoort te doen.
Het staat je natuurlijk vrij om alle waarschuwingen te negeren maar dan moet je ook niet raar opkijken als er een dag komt dat je via outlook ook je mail niet meer in kunt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door FransOorspronkelijk gepost door Goud78Lijkt mij eerder een fout op de site...mijn account is niet geblokkeerd zoals ze suggereren, aangezien via outlook alles wel binnenkomt. Probleem is bekend, maar oplossing hebben ze niet....de klanten moeten maar wachtwoord wijzigen omdat ze het niet weten.
Er is geen sprake van een "fout op de site". Dit betekent dat jouw password ooit (om wat voor reden dan ook, bv. phishing) bij iemand anders terecht is gekomen, die vervolgens via de webmail spam heeft verstuurd vanaf jouw adres.
De enige oplossing hiervoor is het wijzigen van je wachtwoord. Het wijzigen van je wachtwoord is trouwens sowieso iets wat je eigenlijk om de zoveel tijd eens hoort te doen.
Het staat je natuurlijk vrij om alle waarschuwingen te negeren maar dan moet je ook niet raar opkijken als er een dag komt dat je via outlook ook je mail niet meer in kunt.
Reageer
-
Een tip voor ZeelandNet: jullie zouden in dit soort gevallen gewoon het wachtwoord zelf moeten resetten en dit tonen in Mijn DELTA.
Vervolgens een notificatie via sms en/of het hoofdaccount sturen. En als het het hoofdaccount betreft en er is geen mobiel nummer bekend, dan terugvallen op de post: geef een aantal dagen de tijd om het wachtwoord zelf te wijzigen en wordt dat niet gedaan, dan het alsnog afdwingen.
Alleen de webmail afsluiten, dat is niet de oorzaak aanpakken
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door TimHWat een rare manier om te zeggen dat je privacy je geen reet interesseert, Goud78. Een gewaarschuwd mens telt voor twee lijkt me.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Goud78Privacy interesseert mij wel, maar wie is zeelandnet om te beslissen daarover? Ze geven aan dat mijn account geblokkeerd is, maar dat is onzin. Ik heb niet voor niets een virusscanner hiervoor, ik geloof geen snars van die melding.
Reageer
-
Deze discussie lijkt mij afgelopen, als je er voor kiest om logbestanden niet te geloven is dat je goed recht
Controleer anders nog even je e-mailadres op de volgende site
https://haveibeenpwned.com/
voor nu een slotje op dit topic
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer