Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Emailadres geblokkeerd vanwege het verzenden van spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Jeroen
    Gebruikers van de webmail die deze melding krijgen worden dringend verzocht om hun wachtwoord te wijzigen.
    De toegang tot de webmail is geblokkeerd vanwege het verzenden van spam via het e-mailadres.

    Na het wijzigen van het wachtwood dat bij het e-mailadres hoort, kan men weer gebruik maken van de webmail. Daarnaast is het aan te raden de gebruikte computer / laptop te controleren op malware.
    Kolder, via outlook kan ik wel mijn mails binnen halen...het probleem van jullie verleggen naar de klanten zelf.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Goud78, drie vragen:

      1. In het onderwerp van dit bericht staat 'vanwege het verzenden van spam'. Heb je daar bericht van gekregen?
      2. Lees je je e-mail ook nog op een andere manier dan via webmail?
      3. Kun je inloggen in Mijn DELTA en daar het wachtwoord van je e-mailadres aanpassen (en dan wachten tot Webmail dat ook doorheeft)?
      1. geen bericht van gekregen
      2. Ja, via outlook en daar kan ik wel verzenden en ontvangen van emails
      3. nee, ga niets wijzigen, daar het probleem op de site van zeelandnet zit.

      Reageer


      • #18
        Als ik het zo lees is je webmail geblokkeerd omdat er via jouw account via webmail spam werd verstuurd.
        Dat zou dus betekenen dat iemand met jouw gegevens inlogt op de webmail en effectief dus jouw gegevens heeft (correct me if I'm wrong webmaster)

        Als dat het geval is zou ik als de wiedeweerga mijn wachtwoord aan gaan passen

        Reageer


        • #19
          Het zijn wel een flink aantal klanten ineens.
          Dan komt bij mij de vraag op, oe kalnten van deze accounts dit zelf hadden kunnen voorkomen of is er iets aan de hand.

          Misschien dat de Webmaster wat meer kan uitleggen?
          Dan ziet iedereen die hiermee te maken krijgt , de noodzaak tot wijziging eerder in.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
            Het zijn wel een flink aantal klanten ineens.
            Dan komt bij mij de vraag op, oe kalnten van deze accounts dit zelf hadden kunnen voorkomen of is er iets aan de hand.

            Misschien dat de Webmaster wat meer kan uitleggen?
            Dan ziet iedereen die hiermee te maken krijgt , de noodzaak tot wijziging eerder in.
            Lijkt mij eerder een fout op de site...mijn account is niet geblokkeerd zoals ze suggereren, aangezien via outlook alles wel binnenkomt. Probleem is bekend, maar oplossing hebben ze niet....de klanten moeten maar wachtwoord wijzigen omdat ze het niet weten.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Goud78
              Lijkt mij eerder een fout op de site...mijn account is niet geblokkeerd zoals ze suggereren, aangezien via outlook alles wel binnenkomt. Probleem is bekend, maar oplossing hebben ze niet....de klanten moeten maar wachtwoord wijzigen omdat ze het niet weten.
              Goud78,

              Er is geen sprake van een "fout op de site". Dit betekent dat jouw password ooit (om wat voor reden dan ook, bv. phishing) bij iemand anders terecht is gekomen, die vervolgens via de webmail spam heeft verstuurd vanaf jouw adres.

              De enige oplossing hiervoor is het wijzigen van je wachtwoord. Het wijzigen van je wachtwoord is trouwens sowieso iets wat je eigenlijk om de zoveel tijd eens hoort te doen.

              Het staat je natuurlijk vrij om alle waarschuwingen te negeren maar dan moet je ook niet raar opkijken als er een dag komt dat je via outlook ook je mail niet meer in kunt.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Frans
                Oorspronkelijk gepost door Goud78
                Lijkt mij eerder een fout op de site...mijn account is niet geblokkeerd zoals ze suggereren, aangezien via outlook alles wel binnenkomt. Probleem is bekend, maar oplossing hebben ze niet....de klanten moeten maar wachtwoord wijzigen omdat ze het niet weten.
                Goud78,

                Er is geen sprake van een "fout op de site". Dit betekent dat jouw password ooit (om wat voor reden dan ook, bv. phishing) bij iemand anders terecht is gekomen, die vervolgens via de webmail spam heeft verstuurd vanaf jouw adres.

                De enige oplossing hiervoor is het wijzigen van je wachtwoord. Het wijzigen van je wachtwoord is trouwens sowieso iets wat je eigenlijk om de zoveel tijd eens hoort te doen.

                Het staat je natuurlijk vrij om alle waarschuwingen te negeren maar dan moet je ook niet raar opkijken als er een dag komt dat je via outlook ook je mail niet meer in kunt.
                Wat een onzin, ik heb gisteren nog mijn virusscanner op spam laten zoeken en niets gevonden. Vandaag kan ik wel gewoon inloggen op de site met mijn gewone wachtwoord zonder melding. Dat er ineens zoveel mensen die melding krijgen vind ik ook vreemd. Mijn mening is dat bij jullie wel bekend is, maar gewoon geen oplossing weten en de klanten maar verwijzen om wachtwoord te wijzigen, erg makkelijk weer.

                Reageer


                • #23
                  Wat een rare manier om te zeggen dat je privacy je geen reet interesseert, Goud78. Een gewaarschuwd mens telt voor twee lijkt me.

                  Reageer


                  • #24
                    Een tip voor ZeelandNet: jullie zouden in dit soort gevallen gewoon het wachtwoord zelf moeten resetten en dit tonen in Mijn DELTA.
                    Vervolgens een notificatie via sms en/of het hoofdaccount sturen. En als het het hoofdaccount betreft en er is geen mobiel nummer bekend, dan terugvallen op de post: geef een aantal dagen de tijd om het wachtwoord zelf te wijzigen en wordt dat niet gedaan, dan het alsnog afdwingen.

                    Alleen de webmail afsluiten, dat is niet de oorzaak aanpakken

                    Reageer


                    • #25
                      Volledig mee eens, GoeRoe. Dat zou een hoop ergernis voorkomen.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door TimH
                        Wat een rare manier om te zeggen dat je privacy je geen reet interesseert, Goud78. Een gewaarschuwd mens telt voor twee lijkt me.
                        Privacy interesseert mij wel, maar wie is zeelandnet om te beslissen daarover? Ze geven aan dat mijn account geblokkeerd is, maar dat is onzin. Ik heb niet voor niets een virusscanner hiervoor, ik geloof geen snars van die melding.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Goud78
                          Privacy interesseert mij wel, maar wie is zeelandnet om te beslissen daarover? Ze geven aan dat mijn account geblokkeerd is, maar dat is onzin. Ik heb niet voor niets een virusscanner hiervoor, ik geloof geen snars van die melding.
                          Dat bedoel ik dus Goud78, ze moeten gewoon je account helemaal blokkeren totdat je je wachtwoord hebt gewijzigd. Zo lang jij denkt dat jouw virusscanner helpt om je account veilig te houden zijn er hardere maatregelen nodig en een beetje educatie over hoe het wel werkt

                          Reageer


                          • #28
                            Deze discussie lijkt mij afgelopen, als je er voor kiest om logbestanden niet te geloven is dat je goed recht
                            Controleer anders nog even je e-mailadres op de volgende site
                            https://haveibeenpwned.com/
                            voor nu een slotje op dit topic

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X