Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Chromecast met Google TV nu officieel in Nederland, tijd voor een native app

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Chromecast met Google TV nu officieel in Nederland, tijd voor een native app

    Zoals de andere tig topics met het onderwerp is het goed om Delta er aan te herinneren dat er nog geen Android TV native app is. Met de release van de nieuwe Chromecast zal de vraag, lijkt mij, alleen maar gaan toenemen.

    Voor de eigenaren van hun nieuwe gadget: veel plezier met dit fantastische apparaat, maar helaas pindakaas, je zult je Delta TV app nog steeds moeten streamen vanaf je telefoon.

    Er zijn ook (betaalde) alternatieven mocht je voldoende hebben aan de basis televisieprogramma's. Zo kun je de NPO start en Kijk app op je chromecast installeren. Wil je iets meer (zoals Een, Canvas en ook terugkijken) dan kun je ook NLziet aanschaffen. Deze heeft naast standaard televisie (npo, rtl, sbs, lokale omroepen) ook NPOstart. Kwa kosten ben je net zoveel kwijt als de basis Delta tv + NPOstart abonnement, dus die kun je dan uitschakelen.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door MrSplinter Bekijk bericht
    Zoals de andere tig topics met het onderwerp is het goed om Delta er aan te herinneren dat er nog geen Android TV native app is. Met de release van de nieuwe Chromecast zal de vraag, lijkt mij, alleen maar gaan toenemen.

    Voor de eigenaren van hun nieuwe gadget: veel plezier met dit fantastische apparaat, maar helaas pindakaas, je zult je Delta TV app nog steeds moeten streamen vanaf je telefoon.

    Er zijn ook (betaalde) alternatieven mocht je voldoende hebben aan de basis televisieprogramma's. Zo kun je de NPO start en Kijk app op je chromecast installeren. Wil je iets meer (zoals Een, Canvas en ook terugkijken) dan kun je ook NLziet aanschaffen. Deze heeft naast standaard televisie (npo, rtl, sbs, lokale omroepen) ook NPOstart. Kwa kosten ben je net zoveel kwijt als de basis Delta tv + NPOstart abonnement, dus die kun je dan uitschakelen.
    Helemaal eens dat het tijd is voor Android TV native app.

    Reageer


    • #3
      Eens! Maar er is een best interessant gat tussen 'andere marktpartijen' en Delta en verwachtingen die mensen, al dan niet terecht, hebben. Een beetje goed werkende app kost wat en tot nu toe proef ik vooral dat Delta dat blijkbaar toch te duur vindt. En ze mogen het nog steeds zelf weten. DELTA-TV-team; spill the beans!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        Eens! Maar er is een best interessant gat tussen 'andere marktpartijen' en Delta en verwachtingen die mensen, al dan niet terecht, hebben. Een beetje goed werkende app kost wat en tot nu toe proef ik vooral dat Delta dat blijkbaar toch te duur vindt. En ze mogen het nog steeds zelf weten. DELTA-TV-team; spill the beans!
        En de aanschaf van tv decoders, uitsturen, omwisselen Delta/Caiway kost geen geld?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

          En de aanschaf van tv decoders, uitsturen, omwisselen Delta/Caiway kost geen geld?
          Vast.

          Reageer


          • #6
            Het beste kan Delta beginnen met een app voor Apple TV

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
              Het beste kan Delta beginnen met een app voor Apple TV
              Ik denk dat ze het voor beide kunnen gezien dat de leveranciers beide apps kan leveren
              Apple TV's gaan in Nederland niet echt als warme broodjes over de toonbank.
              De meest verkochte tv's zijn Samsung en LG op dit moment (Android/Tizen-apps)

              Maar wie weet kan DELTA-TV-team ons een update geven. Erg concurrentiegevoelig ligt dit niet meer, gezien dat Delta van de grote 4 de enige is zonder tv-app op dit moment en daarin achter loopt.

              Ergens heb ik wel het gevoel dat men eerst Caiway gaat hernoemen, anders moet men weer 2 apps beschikbaar maken, kost meer :-)
              Oeps ik speculeer weer. Maar het is best wel bezopen dat Caiway blijft bestaan, terwijl de abonnementen met de hoogste snelheden bij Caiway gierend duur zijn. Caiway is alleen een keuze voor gezinnen die een lage snelheid willen of afdoende daar aan hebben.
              Maar dat kan Delta toch ook bieden in een small budget pakket?
              En hoe bezopen verloopt een overstap wel niet van Delta naar Caiway en andersom. Dat is echt een lachertje.

              Terugkomend op het onderwerp: ook het onderhoud van de apps doet men nu dubbel voor beide bedrijven. Caiway heeft zowel op de decoder, web-tv al in de playstores een eigen app (ik vraag me af waarom dat niet ondervangen is met een keuze menu Caiwayabo of Deltaabo?? Maar affijn.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Jun 2022, 14:46.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Ik denk dat ze het voor beide kunnen gezien dat de leveranciers beide apps kan leveren
                Apple TV's gaan in Nederland niet echt als warme broodjes over de toonbank.
                De meest verkochte tv's zijn Samsung en LG op dit moment (Android/Tizen-apps)

                Maar wie weet kan DELTA-TV-team ons een update geven. Erg concurrentiegevoelig ligt dit niet meer, gezien dat Delta van de grote 4 de enige is zonder tv-app op dit moment en daarin achter loopt.

                Ergens heb ik wel het gevoel dat men eerst Caiway gaat hernoemen, anders moet men weer 2 apps beschikbaar maken, kost meer :-)
                Oeps ik speculeer weer. Maar het is best wel bezopen dat Caiway blijft bestaan, terwijl de abonnementen met de hoogste snelheden bij Caiway gierend duur zijn. Caiway is alleen een keuze voor gezinnen die een lage snelheid willen of afdoende daar aan hebben.
                Maar dat kan Delta toch ook bieden in een small budget pakket?
                En hoe bezopen verloopt een overstap wel niet van Delta naar Caiway en andersom. Dat is echt een lachertje.

                Terugkomend op het onderwerp: ook het onderhoud van de apps doet men nu dubbel voor beide bedrijven. Caiway heeft zowel op de decoder, web-tv al in de playstores een eigen app (ik vraag me af waarom dat niet ondervangen is met een keuze menu Caiwayabo of Deltaabo?? Maar affijn.
                (...)
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door MrSplinter Bekijk bericht
                  Met de release van de nieuwe Chromecast zal de vraag, lijkt mij, alleen maar gaan toenemen.
                  Wellicht dat je op je mobiel Delta webTV kunt openen en die via Chromecast of Airplay naar je TV sturen. Heb je geen app voor nodig
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                    Apple TV's gaan in Nederland niet echt als warme broodjes over de toonbank. De meest verkochte tv's zijn Samsung en LG
                    Apple TV is geen TV maar een digitale mediaspeler en microconsole, ontwikkeld en verkocht door Apple Inc.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Wellicht dat je op je mobiel Delta webTV kunt openen en die via Chromecast of Airplay naar je TV sturen. Heb je geen app voor nodig
                      Zie mijn 2e alinea, je kunt inderdaad de Chromecast functie gebruiken op je mobiel.

                      Het voordeel echter van een native Android tv app is:
                      1. Je kunt gewoon zappen met je afstandbediening, geen geklooi met je telefoon.
                      2. Aangezien de app op het kastje staat hoeft niet ieder familielid die app op zijn/haar telefoon te zetten. Als ze er al één hebben natuurlijk. Ben ik niet thuis, dan kan mn vrouw nog tv kijken.

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door MrSplinter Bekijk bericht
                          Zie mijn 2e alinea, je kunt inderdaad de Chromecast functie gebruiken op je mobiel.
                          Natuurlijk - topic waart al 2 jaar rond zonder dat er enige (re)actie komt van de maker. Ik denk dan maar in oplossingen, al zijn die tijdelijk.

                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            De google tv app zou meer dan welkom zijn. Nog een voordeel. Je kan de DIT afkoppeelen zodat je veel minder stroom verbruikt

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door rasimaging Bekijk bericht
                              De google tv app zou meer dan welkom zijn. Nog een voordeel. Je kan de DIT afkoppeelen zodat je veel minder stroom verbruikt
                              Dat zal heel weinig uitmaken Chromecast 4 gebruikt altijd nog 7,5W en de Kamai (7X) 7W maximum, fully equipped.
                              Laatst bewerkt door driepinter; 22 Aug 2022, 08:28.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X