Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom blijft de uploadsnelheid van de abonnementen zo achter op de downloadsnelheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    de praktijk is dat je glasvezel niet kan en mag vergelijken met coax of koper.
    dat zijn appelen en peren
    de upload-policy van Delta komt overeen met KPN. althans op dit moment.
    Vanuit de positie als netwerk-beheerder misschien ja...
    Echter totaal niet van het gebruikers-standpunt.
    Het gaat om de resultaten en prijs/kwaliteitverhouding en niet om het middel wat daarvoor nodig is.

    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    volgend jaar wordt dat zeker anders en dan is Delta behoorlijk in het voordeel.
    Oh ja ? Please elaborate ...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door gerbruggeman Bekijk bericht

      Oh ja ? Please elaborate ...
      https://www.delta.nl/netwerk
      https://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

        Delta is al geruime tijd bezig om het coax-netwerk te verbeteren.
        om die reden is analoge TV en radio van de kabel gehaald.
        op dit moment hebben we Docsis 3.0 en dat gaat in de toekomst naar Docsus 3.1
        Was me al duidelijk ja, maar wat betekend dat feitelijk ?
        Dat ik over 5 of 10 jaar 1gbs up & down kan krijgen voor veel minder geld dan nu ?
        Heel erg mooi maar voor nu niet echt relevant.
        Dit wel:
        Detailz ?
        Of is dit slechts een assumptie ?

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door gerbruggeman Bekijk bericht
          Dat ik over 5 of 10 jaar 1gbs up & down kan krijgen voor veel minder geld dan nu ?
          klinkt als dubbeltje op de 1e rang
          abbo's voor internet en TV zullen in de toekomst alleen maar duurder worden

          Reageer


          • #20
            geen detailz dus...
            dacht ik al

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door gerbruggeman Bekijk bericht
              Was me al duidelijk ja, maar wat betekend dat feitelijk ?
              Dat ik over 5 of 10 jaar 1gbs up & down kan krijgen voor veel minder geld dan nu ?
              Heel erg mooi maar voor nu niet echt relevant.
              Dit wel:

              Detailz ?
              Of is dit slechts een assumptie ?
              Assumptie gebruiken als je aanname bedoelt
              Detailz? Gewoon zelf nadenken; de upstream zal vast wel omhoog gaan, maar hoeveel is de grote vraag.
              Hoe gaat de latency zijn, dat wil ik graag weten, ik wacht af op de detailz.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door gerbruggeman Bekijk bericht
                geen detailz dus...
                dacht ik al
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                  klinkt als dubbeltje op de 1e rang
                  Niet helemaal... Om de vergelijking aan te houden: in Zeeland heeft een dubbeltje een andere waarde dan in de Randstad.
                  Zolang de infra-structuur binnen Zeeland niet wordt opengesteld voor andere aanbieders/fiber voor consument, is er geen concurrentie/marktwerking waardoor de Zeeuwen vast zitten aan _elke_ prijsverhogingen. Op zich is het bekend dat prijzen mettertijd tijd hoger worden, maar zolang er geen concurrentie is, kunnen er scheve verhoudingen ontstaan tussen abonnementsprijzen/-vormen in Zeeland en de overige provincies.

                  Docsis kent haar beperkingen en daar is de belangrijkste van de upstream (a-synchrone verbindingen).
                  Xs4all levert in Zeeland net 100Mbit/10Mbit via VDSL (bonding van 2 lijnen), terwijl in de Randstad (Rinus had het er ook al over) de bandbreedtes de pan uit rijzen; voor EUR66/maand internet leveren ze 500Mbit/500Mbit (fiber).
                  Ziggo werkt overigens ook (nog) met Docsis 3.

                  Echter... Service is ook een belangrijk aspect. Als je dan ook nog ziet wat Ziggo en KPN er af en toe van bakken, denk ik dat wij hier niet hoeven klagen.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Apr 2019, 19:07.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    in Zeeland heeft een dubbeltje een andere waarde dan in de Randstad.
                    Zolang de infra-structuur binnen Zeeland niet wordt opengesteld voor andere aanbieders/fiber voor consument,...........
                    Xs4all levert in Zeeland net 100Mbit/10Mbit via VDSL (bonding van 2 lijnen), terwijl in de Randstad (Rinus had het er ook al over) de bandbreedtes de pan uit rijzen; voor EUR66/maand internet leveren ze 500Mbit/500Mbit.
                    hier worden appels met peren vergeleken
                    je kunt een verbinding via coax of koper niet met een glasvezel verbinding vergelijken.

                    we kunnen dan wel jaloers naar de mogelijkheden buiten Zeeland kijken, maar daar wonen we niet
                    Laatst bewerkt door fred44nl; 3 Apr 2019, 19:19.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                      dat is niet zo
                      De gemiddelde abonnee is niet echt geinteresseerd in of het coax of fiber betreft. Prijs is alles (service zo niet nog meer).
                      Mijn betoog gaat meer over wat je waar voor je abonnement krijgt en waar je kunt kiezen voor je bandbreedte (met de upstream in het achterhoofd). Prijsverhogingen zijn onderhevig aan marketwerking en daar voegt concurrentie een belangrijke bijdrage aan toe (vgl Randstad met Zeeland).
                      Btw: Ziggo levert ons via koper (Docsis, max. 400/40) in o.a. Capelle a/d IJssel en bij xs4all aldaar hebben wij een fiber abonnement ( max 500/500)

                      Het is altijd goed om je mening te laten horen; wonen in Zeeland brengt ook zijn 'beperkingen' met zich mee. Het is echter geen argument om te zeggen dat, omdat we in Zeeland wonen, we dan ook maar moeten doen met wat we hebben en als het ons niet aanstaat we maar naar de Randstad moeten verhuizen.

                      Er is altijd ruimte voor verbetering, ook bij Docsis (maar daar wordt aan gewerkt zoals we kunnen lezen)...
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Btw: Ziggo levert ons via koper (Docsis, max. 400/40) in o.a. Capelle a/d IJssel
                        het Ziggo-abbo met 400/40 komt in combinatie met kabel-TV
                        dus zal het wel coax zijn en geen koper

                        Reageer


                        • #27

                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                          dus zal het wel coax zijn en geen koper
                          Wijsneus, in het midden van een coaxkabel bevindt zich de binnengeleider of kern waardoor het signaal overgedragen wordt. Deze is gemaakt van massief of geslagen koper. Vandaar dat ik de uitdrukking koper gebruik...
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Apr 2019, 21:42.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #28
                            Leuk om te zien dat mijn oude post van een klein half jaartje geleden weer helemaal actueel is. Mij ging het oorspronkelijk helemaal niet om de downloadsnelheid, daar ben ik helemaal tevreden over. Het gaat om de sterk achterblijvende uploadsnelheid. Logisch dat niet veel abbo's daar gebruik van maken, maar die dat wel zouden willen hebben geen serieuze keuze. Bij een duurder abonnement verdubbelt deze, maar 2x niks is nog steeds niks. Ik ben in ieder geval blij dat Delta het signaal heeft opgepakt en dus druk bezig is om aan het einde van het jaar daarin iets aan te kunnen bieden. Hopelijk is dat dan wel een serieuze optie bijv ergens tussen 50 tot 100 upload bij mijn 100mbps instap abonnement.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door eleemr Bekijk bericht
                              Hopelijk is dat dan wel een serieuze optie bijv ergens tussen 50 tot 100 upload bij mijn 100mbps instap abonnement.

                              Reageer


                              • #30
                                Laatst bewerkt door driepinter; 8 Apr 2019, 09:25.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X