Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom blijft de uploadsnelheid van de abonnementen zo achter op de downloadsnelheid

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

STREAM

• Waarom blijft de uploadsnelheid van de abonnementen zo achter op de downloadsnelheid
    Ik vraag me af waarom de uploadsnelheid zo achter blijft ten opzichte van de downloadsnelheid. Bij mijn huidige abonnement is de download 125 mbps en de upload maar een magere 5mbps. In de laatste jaren is de uploadsnelheid op z'n hoogst verdubbeld terwijl de downloadsnelheid wel 10 tot 15 keer zo hoog zijn geworden.

Het is eigenlijk ook heel vreemd, want uploaden wordt de laatste jaren veel meer gebruikt en dus ook belangrijker. Denk aan wetransfer, cloudopslag, remote backup en filmpjes op youtube plaatsen.

Het zou mooi zijn als de uploadsnelheid ook eens een flinke boost zou krijgen. He mooiste zou zijn als deze gelijk wordt getrokken met de downloadsnelheid. Of misschien kan het voor een paar euro als optie bij het abonnement worden aangeboden.
    eleemr in DELTA TV App / Online

• MatthijsL
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
    Toch is het vreemd dat Delta zoveel investeert in een coaxnetwerk, waarvan de onderhoudskosten veel hoger zijn als van een ftth netwerk.
    Waar basseer je dat op?

MatthijsL in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• snoepdoos
    antwoordde
    Toch is het vreemd dat Delta zoveel investeert in een coaxnetwerk, waarvan de onderhoudskosten veel hoger zijn als van een ftth netwerk. In het Caiway gebied is men Voorzichtig voorzetten aan het maken voor uitschakeling van de coaxkabel diensten. Dit gaat het eerste gebeuren in Gouda.
    snoepdoos in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• Edwinb
    antwoordde
    eleemr bedankt voor je feedback. Uiteraard mag je kritische vragen stellen over onze diensten.
    Edwinb in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• eleemr
    antwoordde
    Nooit verwacht dat mijn simpele vraag na 8 maanden nog steeds de gemoederen bezig houdt. Een aantal posts terug werd door fred44nl aangegeven dat Delta druk bezig is met het aanpassen van het werk en dat we daar eind van dit jaar resultaat van zullen gaan zien. Ook is er de nodige uitleg gegeven hoe het komt en waar de moeilijkheid zit. Ik had dat liever al eerder gezien, maar het was voor mij een antwoord op mijn vraag. Ik ben erg benieuwd of ik eind dit jaar blij verrast wordt of dat het een teleurstelling wordt. Ik wacht het rustig af.

Overigens wil ik nog een opmerking maken naar aanleiding van wat ik in verschillende posts terug lees. Als trouwe klant mag je volgens mij best kritische vragen stellen en dat wil niet zeggen dat ik ineens ontevreden met Delta ben!
    eleemr in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• Koeba
    antwoordde
    Waar ik erg om moet lachen is dat iemand tijd heeft om delta en caiway te gaan vergelijken en dan hier een soort van wil afdwingen dat dat gelijk getrokken word. Maar het heeft ook een zonzijde: Als je je hier druk over maakt, berokken je ergens anders geen schade. Bijna weekend mense! Yaaaaay!
    Koeba in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• Rinus
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    Maar Delta krijgt er voor van langs, op een forum!
    En dat doet pijn........: binnen de kortste keren 25% korting en iedereen 5x zo snel uploaden :-) :-)
    Dacht je nu echt dat Delta maar 1 seconde wakker ligt van het gezanik op 'een' forum??? Not.

Rinus in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

denk je dan dat het bij de concurrentie anders is ??
    Ziggo zit precies in hetzelfde schuitje als Delta en daar krijg je ook niet te zien, wat men over 6 of 12 maanden van plan is.
    Providers die klanten op hun roadmap gaan laten afstuderen, zijn er gewoon niet. Maar Delta krijgt er voor van langs, op een forum!
    Koeba in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht

ik zie totaal geen bruikbare info: jaartallen? Maanden? Snelheden? Roadmap?
    denk je dan dat het bij de concurrentie anders is ??
    Ziggo zit precies in hetzelfde schuitje als Delta en daar krijg je ook niet te zien, wat men over 6 of 12 maanden van plan is.
    fred44nl in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• tvriet
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

Beste fred44nl,

DELTA bouwt in Zeeland aan het Next Generation Netwerk. Letterlijk, want op maar liefst 15.000 locaties in Zeeland plaatsen we de komende paar jaar de allernieuwste apparatuur in ons netwerk. Ook bij jou in de buurt!

De totale ombouw zal inderdaad meer dan een jaar in beslag nemen.

Meer informatie vind je terug op https://www.delta.nl/netwerk

Leuk zo een linkje naar delta, maar ik zie totaal geen bruikbare info: jaartallen? Maanden? Snelheden? Roadmap? Maar goed, we doen het er maar mee, ik ben ondertussen gewend, dat Delta lekker doet wat men zelf wil, en dat de klant gewoon kan staan schreeuwen tegen de wind in. Met als standaard reactie; 'Ow wat vervelend voor U, stuurt U maar een mail naar de klantenservice...'
    tvriet in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• Rinus
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Hanzel Bekijk bericht

Nu is het normale downloaden/streamen via zeelandnet, en grote upload even Tele2 unlimited met 80 upload op de hotspot en gaan met die banaan.
    Maar makkelijker zou het via zeelandnet gaan,.....
    Niets houdt je tegen :-)

Laat een reactie achter:

• Hanzel
    antwoordde
    Ik vind het in ieder geval ook lang duren voordat Upload omhoog gaat, met in the cloud en wetransfer enz kom je met die paar Mb niet ver, of je moet belachelijke download snelheden willen om de upload wat hoger te willen.
    En als het nu echt 120/5 zou zijn, maar bijna altijd is het meer 120/3 en dat is dus bijna de helft van de upload. (heel veel geprobeerd dit hoger te krijgen)

Nu is het normale downloaden/streamen via zeelandnet, en grote upload even Tele2 unlimited met 80 upload op de hotspot en gaan met die banaan.
    Maar makkelijker zou het via zeelandnet gaan,.....
    Hanzel in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• hillebregt
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

Als ik jou was, zou ik opstappen.
    Maar gelukkig ben ik jou niet.
    Inderdaad ontevredenoverdelta, wat Rinus al zei. Gewoon overstappen, eventueel naar Ziggo, die is helemaal storingsvrij (sic!)
    hillebregt in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

• Rinus
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door ontevredenoverdelta Bekijk bericht

ik vloek niet. kan er ook niks aan doen dat jij een sneeuwvlokje bent en aan elk woord emotionele waarde hangt. de upload snelheden zijn belachelijk traag voor 2019 en daar kan niks tegen in gebracht worden.
    Als ik jou was, zou ik opstappen.
    Maar gelukkig ben ik jou niet.

Laat een reactie achter:

• docsis
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

en wat wil je daar eigenlijk mee zeggen ??
    Dat het technisch prima zou moeten kunnen. Hoeft denk niet ziet zoveel extra te kosten, DELTA en Caiway zijn beide onderdeel van EQT. Die kunnen net als Ziggo wel voor een goedkopere prijs data inkopen.

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/

500/50 over koper.
    docsis in DELTA TV App / Online

Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X