Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom blijft de uploadsnelheid van de abonnementen zo achter op de downloadsnelheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk gepost door eleemr Bekijk bericht
    Ik vraag me af waarom de uploadsnelheid zo achter blijft ten opzichte van de downloadsnelheid.
    Kan een slimme forumbeheerder hier even een STICKY voor maken (alleen voor niet-rokers)?

    Symetrische versus a-symetrische verbindingen (Myth or Must?)
    - EuroDocsis 3.1 en fiber a-symetrisch via ISP (muv enkele uitzonderingen)
    - Gigabit-Internet (Ziggo/Delta)
    - Symetrisch kabelnet kan alleen door downloadsnelheid te verlagen en upload gelijk te trekken.
    - Downloadverkeer groeit sneller
    - Uploaden gaat in de toekomst belangrijker worden (socmed) maar is nu nog geen reden voor symmetrische verbindingen.

    Ik denk maar mee...
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Oct 2019, 20:51.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #62
      Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

      Zucht....... :-)
      Wacht eens gewoon af. Of vraag je bij je werkgever begin oktober ook al om een Kerstpakket? :-)
      Het was in het kader van warm houden. Vergelijk het inderdaad maar met een kerstpakket: Gewoon aan de baas suggesties gedaan voor een cadeaubon, blender of chocoladefondu-set

      Reageer


      • #63
        Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht
        Tja, ik wil ook meer upload snelheid hebben, dat 5Mb up is echt te traag. Ik schakel terug naar VDSL, 100/30 is prima voor minder geld. Kabel af laten sluiten en voor 45 Euro ook TV en Fox 1/2/3.

        Reageer


        • #64
          Ik ben ook overgestapt. KPN geeft theoretisch 100 down en 10 up, in de praktijk is het, als je dichtbij de DSL kast woont, 30 up. Heb ik hier ook. Het is gewoon schandalig dat Delta je met 400 down afscheept met 15 upload. Echt schandalig.

          Reageer


          • #65
            Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

            Ik ben ook overgestapt. KPN geeft theoretisch 100 down en 10 up, in de praktijk is het, als je dichtbij de DSL kast woont, 30 up. Heb ik hier ook. Het is gewoon schandalig dat Delta je met 400 down afscheept met 15 upload. Echt schandalig.
            Even kijken of ik het goed begrijp: Twee aanbieders; 1 biedt meer voor minder geld en de andere minder voor meer. En nu vind je de andere schandalig? Bijzonder.

            Reageer


            • #66
              Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht
              Het is gewoon schandalig dat Delta je met 400 down afscheept met 15 upload. Echt schandalig.
              men is er mee bezig.
              en omdat je daar niet op kon wachten, ben je overgestapt.
              over een jaar piep je wel anders

              Reageer


              • #67
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                men is er mee bezig.
                en omdat je daar niet op kon wachten, ben je overgestapt.
                over een jaar piep je wel anders
                Slecht geheugen heb jij, de upload van het 400 abonnement was in het verleden zelfs HOGER dan 15. Ze hebben het verlaagd.

                Reageer


                • #68
                  Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

                  Slecht geheugen heb jij, de upload van het 400 abonnement was in het verleden zelfs HOGER dan 15. Ze hebben het verlaagd.
                  ben je nou overgestapt van een abbo met 400 down naar hooguit 100 down ??
                  dat noem ik nog es vooruitgang.

                  Reageer


                  • #69
                    Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

                    Ik ben ook overgestapt. KPN geeft theoretisch 100 down en 10 up, in de praktijk is het, als je dichtbij de DSL kast woont, 30 up. Heb ik hier ook. Het is gewoon schandalig dat Delta je met 400 down afscheept met 15 upload. Echt schandalig.
                    Heerlijk dat het zo voor je werkt. Goeie keuze hoor :-)
                    En aangezien je blijkbaar 100% tevreden bent, waarom blijf je dan op dit forum mekkeren???
                    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                    Reageer


                    • #70
                      Ik heb eindelijk weer eens tijd om het hele uploadsnelheid-vraagstuk weer eens te bekijken. Tot m'n verbazing kwam ik het bijgevoegde artikeltje tegen. Ik was toch wel blij verrast, want de maximale upload wordt met een factor 2,5 verhoogd. Dus de belofte dat rond het einde van het jaar wat zou gebeuren, lijkt waar gemaakt. En dat vind ik netjes.

                      Aan de andere kant ben ik het eens gaan vergelijken met de maximum download. Dan is de upload nog steeds maar 10% van de download. Dat zijn verhoudingen die 10 tot 15 jaar geleden ook zo waren. Toen zelfs tot wel 25% en dat in een tijd dat uploadsnelheden nog niet zo heel erg van belang waren. Maar zoals al eerder in dit topic vermeld is met de opkomst van cloud, NAS (personal cloud), thuiswerken, chromebooks, etc. de upload veel belangrijker geworden. Dus als je het heb over 'met de tijd mee gaan', zet ik daar nog even m'n vraagtekens bij.

                      Er is (voor zo ver ik weet) ook nog niets bekend over wat dit nieuws betekent voor de verschillende abonnementsvormen. Ik verwacht daar ook de 10% verhouding. Het zou in dat geval mooi zijn als er wat opties geboden zouden worden. Denk aan een optie om voor een paar euro de upload op te schroeven. Of wat we van de telefoonabonnementen kennen dat je los van elkaar de belminuten en mb's kan kiezen.

                      Maar goed, meer dan onderstaand artikel weet ik op dit moment ook niet. Dus misschien moet ik ook maar even geduld hebben en afwachten waar Delta/Zeelandnet ons komende maanden mee gaat verrassen! In ieder geval nu dus goed nieuws dat de upload omhoog gaat en fors ook.
                      De maximale uploadsnelheid wordt 100 Mbps, terwijl dat tot nu toe 40 Mbps was voor consumenten via de kabel.

                      Reageer


                      • #71
                        In het eerste kwartaal van 2020 ontvangen onze klanten hier meer informatie over. Ik wil je vragen dit even af te wachten.

                        Reageer


                        • #72
                          Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                          In het eerste kwartaal van 2020 ontvangen onze klanten hier meer informatie over. Ik wil je vragen dit even af te wachten.
                          Wanneer in dit kwartaal?

                          Reageer


                          • #73
                            Oorspronkelijk gepost door tvriet Bekijk bericht

                            Wanneer in dit kwartaal?
                            een kwartaal heeft 3 maanden.
                            one down - two to go

                            Reageer


                            • #74
                              Toch maar een wassen neus, die hoge uploadsnelheid zal alleen op het duurste abo van toepassing zijn. Kijk nu maar eens, het 400 mbit download abo heeft een schamele 15 mbps upload. Het duurste 1000 mbit abo heeft 40 mbps upload. Oftewel, wil je goeie upload? Dan MOET je het duurste abo nemen.

                              Dat zal straks niet anders zijn, dan is de max upload voor het duurste abo 100 mbps, en dan het abo daaronder misschien 20. Grappenmakers.

                              Reageer


                              • #75
                                Kreeg een mail dus wie weet maar zal het er dan toch van komen misschien overmorgen ?

                                Beste klant,

                                Geachte heer / mevrouw,

                                In verband met werkzaamheden (uitrollen snelheidsverhoging) zal uw modem in de nacht van woensdag 25 maart op donderdag 26 maart op afstand worden herstart om zodoende de snelheidsverhoging te activeren.





                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X